MisterV
Well-known member
Gewoon geen leidingwater in het gebouw?Staan die twee anders in verbinding met elkaar?![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gewoon geen leidingwater in het gebouw?Staan die twee anders in verbinding met elkaar?![]()

Neen.Wel, geef nu toe, dat is toch een onozele vraag... Welk antwoord verwacht je daar dan eigenlijk wel op?
Kan je dat antwoordvak leeglaten?
Wel, geef nu toe, dat is toch een onozele vraag... Welk antwoord verwacht je daar dan eigenlijk wel op?
Kan je dat antwoordvak leeglaten?
Volgende keer invullen: "Wel, geef nu toe, dat is toch een onozele vraag... Welk antwoord verwacht je daar dan eigenlijk wel op?Neen.

Twee van die leuke voorbeelden:Het lijkt wel iets voor grote bedrijven en overheden: men verwacht dat je zo goed als alles digitaal bezorgt - om een mens vervolgens te overspoelen met PDF bestanden ... die je niet digitaal kan invullen.
Vermoedelijk wordt die info dan later manueel ingevuld door een medewerker
- PDF afdrukken
- Manueel invullen
- Handmatig signeren
- Scannen
- Uploaden
D.m.v. AI opstellen schrijven en software programmeren, naar de maan en terug ... allemaal mogelijk, maar de digitale keten wat op elkaar afstemmen .... das een brug te ver.
Ik zie niet in waarom jij, als iemand vrij ongerelateerd, zich daarmee zou moeten bezig houden.Vorige en deze week met collega van dezelfde consultancy firma als mezelf moeten samenwerken op een taak. Is al langer in het team maar eigenlijk weinig effectief mee samengewerkt.
Vermoeden dat ik al lang had is bevestigd geweest dat er heel weinig in die jongen zit en dat die ook voor de helft van de tijd met andere dingen bezig is dan hij zou moeten tijdens de uren. Dit is mij al langer duidelijk uit tweewekelijkse updates die we geven aan heel ons team maar kon het moeilijk concreet aantonen.
Vandaag en dagen ervoor ook onze ontwikkelomgeving in het oog gehouden en hij maakt geen progressie in zijn werk. Ik kan zien wanneer hij saved en de last modified date op alles waar hij zogezegd aan werkt laat geen twijfel over dat hij niets doet.
Ik heb vandaag de data waarop hij werkt effectief uit de omgeving gehaald zodat hij me moest contacteren om die terug op te laden en ik heb hem niet gehoord. Hij heeft het ook niet zelf opgeladen.
Heb er nu morgen meeting mee over de stand van zaken en ik ga hem eerst subtiel wat uitvragen over wat hij tov gisteren gedaan heeft.
Ik wil hem graag confronteren met het feit dat hij volgens mij geen 100% geeft (om het licht uit te drukken) maar ik vind dat moeilijk omdat dat niet mijn rol is. Maar ergens denk ik dat het beter is voor hem als ik hem de kans geef zonder dat ik er onze werkgever of de klant bijhaal.
Iemand ervaring hiermee zonder dat je eigenlijk de rol hebt van Teamlead/manager?
Ik vind nochtans dat je gerust met je collega kan babbelen en eens kan polsen als het invloed heeft op jouw werk (wat meestal met collega's wel een beetje zo is, wat de een niet doet moet een ander doen). Het mag niet betweterig overkomen maar eens polsen kan geen kwaad.Ik zie niet in waarom jij, als iemand vrij ongerelateerd, zich daarmee zou moeten bezig houden.
Da's een probleem voor 't management of in 't beste geval team lead van die mens.
Ik zie het toch niet direct gebeuren dat een of andere random collega mij op de vingers zou komen tikken over gelijk wat.
Nu ... als jij in team werkt met die mens & er van jullie beide verwacht wordt dat er iets opgeleverd wordt, lijkt het mij correct dat er afgesproken wordt wie wat doet & tegen wanneer. 't Werk verdelen wete wel.
Als dat werk dan niet gepresteerd wordt dan kan je hem eventueel wel aanspreken over 't feit dat jij meer werk krijgt omdat hij 't zijne niet opleverde (basically, niet zomaar zijn werk op jou nemen).
Maar hem op de vingers tikken over z'n algemene ingesteldheid & algemeen over zijn prestaties als WN binnen 't bedrijf? Niet aan jou.
Als het écht een probleem wordt is dit iets voor 't management.
Straks naar Leuven voor medisch onderzoek. Wat er dit jaar op neerkomt dat er een vragenlijst dient ingevuld te worden. Qua "this could've been a mail"-gehalte kan dat al tellen. Maar het duurt al een uur om er te geraken van de standplaats, en daarna moet ik nog eens helemaal naar Gent om naar huis te gaan.
Ii snap dat een MO verplicht is voor ons (mag zelfs strenger), maar dat kan imo toch beter en efficiënter.

Je zou eigenlijk moeten uitzoeken waar hij dan wel mee bezig is, om je voordeel uit de situatie te halen.Iemand ervaring hiermee zonder dat je eigenlijk de rol hebt van Teamlead/manager?
Elke fucking keer. Heb je het hem ook al eens gezegd? Als dat elke keer zo is, is dat niet netjes natuurlijk.Meeting met mijn teamlead vandaag om 10:30. Ik boek een vergaderzaal, maak mijn agenda vrij.
Om 10u10 een meeting update naar 14u, ik herboek weer die zaal en maak mijn agenda opnieuw vrij.
Nu net een verschuiving naar volgende week maandagElke fucking keer.
Mijn teamlead is een toffe pé maar dit is echt zo annoying. Zeker omdat het echt élke keer is.
Meeting met mijn teamlead vandaag om 10:30. Ik boek een vergaderzaal, maak mijn agenda vrij.
Om 10u10 een meeting update naar 14u, ik herboek weer die zaal en maak mijn agenda opnieuw vrij.
Nu net een verschuiving naar volgende week maandagElke fucking keer.
Mijn teamlead is een toffe pé maar dit is echt zo annoying. Zeker omdat het echt élke keer is.
Nog nooit echt eens serieus, eerder half lachend van...Heb je het hem ook al eens gezegd? Als dat elke keer zo is, is dat niet netjes natuurlijk.
Yeah, had ik beter gedaan. Next time!Declinen omdat je al een meeting hebt.
Je bent een werknemer, geen handpop.
De decline knop staat er nog steeds hoor, je hoeft niet te wachten tot de volgende keer.Nog nooit echt eens serieus, eerder half lachend van...
Yeah, had ik beter gedaan. Next time!