Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Nieuwe collega, schrijnend om te zien hoe die niet eens ultra basic computer skills heeft. Ik werd er nerveus van en de collega die achter me stond duidelijk ook. Naamvelde invullen, muis pakken om naar paswoord veldje te gaan, muis pakken om OK te klikken. Maar dan wel de vingertjes goed zetten zoals in de les dactylo :laugh:

Nieuwe collega, schrijnend om te zien hoe die niet eens ultra basic computer skills heeft.
Gisteren voor de eerste keer een recent nieuwe collega tegengekomen op het werk (zat ernaast heel de dag). Is dat toch wel niet zo'n "ik typ enkel met mijn 2 wijsvingers" kerel zeker :unsure:

giphy.gif

Nieuwe collega, schrijnend om te zien hoe die niet eens ultra basic computer skills heeft. Ik werd er nerveus van en de collega die achter me stond duidelijk ook. Naamvelde invullen, muis pakken om naar paswoord veldje te gaan, muis pakken om OK te klikken. Maar dan wel de vingertjes goed zetten zoals in de les dactylo :laugh:
Wat voor de een basic is, is dat voor de ander dan weer niet natuurlijk. Al zou dat in een professionele omgeving minder moeten voorkomen. Gisteren bijvoorbeeld gaf ik hier thuis nog aan om even de url die ik heb doorgestuurd te pasten in de file explorer.

* Huh? Euh?.
- Ja de bestandszoeker dan.
* Huh? Euh?
- Ah dat. Ik noem dat gewoon bestanden. Ok dan.

Een beetje zoals mensen nog steeds een webbrowser de Google noemen. 🤷‍♂️

Bij ons is onlangs ook iemand nieuw begonnen, een ouder iemand die altijd privé-detective is geweest. Had dus zelden een pc moeten gebruiken; zijn “kennis” reikte niet verder dan een pc opzetten en rapporten in Word te typen. Daar hebben ze serieus hun peren mee gezien. :laugh:

Gisteren voor de eerste keer een recent nieuwe collega tegengekomen op het werk (zat ernaast heel de dag). Is dat toch wel niet zo'n "ik typ enkel met mijn 2 wijsvingers" kerel zeker :unsure:

giphy.gif
Mijn leidinggevende typt ook zo. Elk woord dat ze typt kijkt ze dan nog eens extra na, maar als je een mail krijgt staat die vol typfouten. :laugh:

Ze zijn heel het sturingssysteem aan het vervangen voor onder meer de klimatisatie. Al heel de week 's nachts maar ~16°.
Brrrrr.

Wou hier eigenlijk komen klagen over mijn workload maar het verbaast mij toch wel hoe weinig mensen hier geduld hebben voor anderen. Ik zit ook in support maar ik kan daar al lang niet meer over vallen zoals jullie dat doen. Probeer de mensen hun fouten eens wat meer door de vingers te zien en minder uit te lachen. ‘T zal jullie misschien goed doen. We’re all just trying to make it until the end of the fucking day.

Wou hier eigenlijk komen klagen over mijn workload maar het verbaast mij toch wel hoe weinig mensen hier geduld hebben voor anderen. Ik zit ook in support maar ik kan daar al lang niet meer over vallen zoals jullie dat doen. Probeer de mensen hun fouten eens wat meer door de vingers te zien en minder uit te lachen. ‘T zal jullie misschien goed doen. We’re all just trying to make it until the end of the fucking day.
amen-anchorman.gif

Werkdag gestart om 5.30 (project waar we de deadline wss net niet gaan halen, alhoewel dit nu ook geen super drama zal zijn)

Dus de hele dag meewerken on site, nu op kantoor tot 21.45. om een paar super dringende mails af te werken.

Stuur net de laatste buiten, en krijg meteen een reply, out of office tot en met 29/5.
Krijg gewoon kortsluiting in mijn hersenen, verlof wat is dat??

Werkdag gestart om 5.30 (project waar we de deadline wss net niet gaan halen, alhoewel dit nu ook geen super drama zal zijn)

Dus de hele dag meewerken on site, nu op kantoor tot 21.45. om een paar super dringende mails af te werken.

Stuur net de laatste buiten, en krijg meteen een reply, out of office tot en met 29/5.
Krijg gewoon kortsluiting in mijn hersenen, verlof wat is dat??
Zie maar dat je nog van je investeringen kan genieten op je oude dag 😉

Wij moeten ook weer 2 dagen ipv 1 dag verplicht naar kantoor wegens tegenvallende financiële cijfers. Ik schik me ernaar, maar ik vind het behoorlijk ontmoedigend dat ze precies doen alsof het ligt aan het feit dat we thuiswerken.

Nu, ik vind als het rustig is op kantoor het hier nog wel goed werken. Soms is in persoon iemand spreken nodig om vooruitgang te boeken. Voor mij wordt het moeilijker als er veel volk is, ik merk dat ik die dagen veel minder gedaan krijg omdat er continu afleiding is. En mezelf op kantoor isoleren, tjah, dan kan ik even goed van thuis uitwerken.

Voor die dat hier altijd liggen te prediken dat ziektebriefjes niet makkelijk gegeven worden.

Vandaag briefje in mijn inbox.

Persoon is 3 weken afwezig na enkel een telefonisch contact met de dokter.

Ik denk dat ik begin juli ook is naar die dokter ga bellen 😂

Voor die dat hier altijd liggen te prediken dat ziektebriefjes niet makkelijk gegeven worden.

Vandaag briefje in mijn inbox.

Persoon is 3 weken afwezig na enkel een telefonisch contact met de dokter.

Ik denk dat ik begin juli ook is naar die dokter ga bellen 😂
Dan stuur je toch een controle-arts?

Wij moeten ook weer 2 dagen ipv 1 dag verplicht naar kantoor wegens tegenvallende financiële cijfers.
Hier ook (was tot voor kort nog volledig thuiswerk), maar wegens andere (onbekende) redenen want de cijfers zijn net heel goed.

Na enkele weken is er al geklaag tot en met. Blijkbaar is er maar voor 80% van het personeel plaats, iets wat HR verantwoordt met "er zijn altijd mensen op verlof, ziek, ... dus 100% plaats is verkwisting van geld". Resultaat: teams zitten door elkaar (dus de meerwaarde van colleagiaal contact is er niet; de andere teams zijn altijd wildvreemden die ik in geen 100 jaar ooit ontmoet heb), mensen gaan in vergaderruimtes werken wegens plaatsgebrek. Anderen klagen dan weer dat ze niet kunnen vergaderen daardoor. Overvolle open kantoorruimtes met luidruchtige mensen. Geen concentratie. Een complete catastrofe dus voor de productiviteit.

Ik ben benieuwd hoe lang het management dit nieuwe dwangbeleid nog gaat volhouden, want het idee komt rechtstreeks van de CEO. De externen hebben alvast fijntjes laten weten op zoek te gaan naar een nieuw project als dit zo blijft. Van mijn team woont er ondertussen iemand in Londen, dus voor die kerel hebben ze al een uitzondering gemaakt, ook al is HR van mening dat hij pre-covid contractueel akkoord ging met onsite werken.

Terug
Bovenaan