Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik begin al wat spijt te krijgen dat ik die nieuwe functie aangenomen heb. Er was mij beloofd dat ik nog steeds technisch bezig ging kunnen zijn, met moeilijkere issues ging bezig zijn en mensen ging aansturen. Nu begint het zowat duidelijk te worden dat het continu controleren van tickets van anderen het enige is dat ze willen dat ik doe.

Ik mag er zelfs niet op technisch vlak ingrijpen, ik mag gewoon zeggen of ze hun tickets goed of slecht hebben gemaakt. Combineer dat met het feit dat het helft van ons team randdebielen zijn die toch gewoon hun eigen goesting doen, hoe vaak je er iets tegen zegt, en je weet dat je tegen de bierkaai aan het vechten bent.

Ik merk nu al dat ik met minder goesting ga werken. Gisteren er gesprek over gehad met mijn manager maar meer dan een uitleg van “zo moet het van bovenaf” komt er ook niet uit. Terug gaan naar mijn vorige positie zie ik ook niet zitten omdat ik niet terug in shiften wil gaan werken.

Maar ik ben bij ons op technisch vlak al een van de sterksten. Ik bestoef mezelf niet graag, maar ik ben te goed om me enkel hele dagen bezig te houden met ticketjes na te lezen.

Ik begin al wat spijt te krijgen dat ik die nieuwe functie aangenomen heb. Er was mij beloofd dat ik nog steeds technisch bezig ging kunnen zijn, met moeilijkere issues ging bezig zijn en mensen ging aansturen. Nu begint het zowat duidelijk te worden dat het continu controleren van tickets van anderen het enige is dat ze willen dat ik doe.

Ik mag er zelfs niet op technisch vlak ingrijpen, ik mag gewoon zeggen of ze hun tickets goed of slecht hebben gemaakt. Combineer dat met het feit dat het helft van ons team randdebielen zijn die toch gewoon hun eigen goesting doen, hoe vaak je er iets tegen zegt, en je weet dat je tegen de bierkaai aan het vechten bent.

Ik merk nu al dat ik met minder goesting ga werken. Gisteren er gesprek over gehad met mijn manager maar meer dan een uitleg van “zo moet het van bovenaf” komt er ook niet uit. Terug gaan naar mijn vorige positie zie ik ook niet zitten omdat ik niet terug in shiften wil gaan werken.

Maar ik ben bij ons op technisch vlak al een van de sterksten. Ik bestoef mezelf niet graag, maar ik ben te goed om me enkel hele dagen bezig te houden met ticketjes na te lezen.
Dan zou ik echt wel elders gaan kijken, puur al omwille van je mentale gezondheid moet je je niet laten afwimpelen.
Als ze je A beloven maar niet leveren, kan je gerust spreken van een vertrouwensbreuk... Ik weet dat je niet gek bent op verandering, maar inwerken bij een andere werkgever is op langere termijn minder ongemakkelijk dan nog lang aanmodderen waar je gebruikt wordt zoals zij willen.

ander en beter vriend!

@Carrion ik ben technisch ook te goed om te blijven doen wat ik doe.

Met dit verschil dat ik geen kans kreeg om nog maar iets in een andere functie te doen.

Het was een knop omdraaien maar Na veele jaren kijk ik nu uit naar mijn nieuw werk waar ik al aangegeven heb dat ik me wil opwerken naar technieker.

Beginfunctie blijft hetzelfde maar geloof daar wel in doorgroei

Ik ben om dezelfde reden na 1.5 jaar gestopt als quality analyst, al wou ik in eerste instatie die promotie wel graag. Ik was dan nog liever gewoon analyst ipv de hele dag werk van anderen na te kijken en nauwelijks progressie te zien.

Ik zou het gewoon melden dat je op je honger blijft zitten. Heb ik ook gedaan en toen is er intern toch nog ergens anders plaats gemaakt voor mij.

Heel duidelijk stellen dat als dit je job is, je gaat zoeken naar andere uitdagingen.

En als ze dan nog zeggen "tjah, dat is de job", effectief.. Elders beter.

Het is wrs de bedoeling dat jij zegt hoe zij de ticketjes moeten oplossen. Je mag beslissen hoe dingen theoretisch technisch opgelost moeten worden, zonder het zelf te doen, heerlijk toch.

Ergens is het toch logisch dat degene die technisch het beste is, zich bezighoudt met de theorie ipv de praktijk? Je hebt die positie juist gekregen omdat je technisch het sterkste bent en omdat ze erop vertrouwen dat jij "het beter weet".

Die randdebielen moet je gewoon fouten laten maken en tegen de muur laten lopen. Ticketje niet goed opgelost, terugsturen die handel met de nodige opmerkingen.

Jij bent de architect, niet de metselaar.

Gebruik de macht die je gekregen hebt :devilish:

Dan zou ik echt wel elders gaan kijken, puur al omwille van je mentale gezondheid moet je je niet laten afwimpelen.
Als ze je A beloven maar niet leveren, kan je gerust spreken van een vertrouwensbreuk... Ik weet dat je niet gek bent op verandering, maar inwerken bij een andere werkgever is op langere termijn minder ongemakkelijk dan nog lang aanmodderen waar je gebruikt wordt zoals zij willen.

Er gaat sowieso nog eens samengezeten worden met iedereen of dit even te bekijken. Wij hebben in het team een positie die zich bezig houdt met de uitwerking van projecten, uitrol nieuwe hardware, technische opvolging, etc. En toen ik solliciteerde voor mijn huidige positie werd er beloofd dat ik dit mee zou opvolgen en als backup zou fungeren.

Dit willen ze nu naar iemand anders verschuiven omdat bepaalde taken van deze persoon zullen verdwijnen en dat ze voor hem die uren moeten opvullen. Maar uiteindelijk ben ik er dan wel de pineut bij.

ander en beter vriend!

I know, dit is mijn eerste job binnen de IT. Het probleem is ook een beetje dat de klant waar ik nu zit echt een ongelooflijk leuke plek is om te werken en nota bene op +- 5 minuten rijden is van bij mij thuis. In het verleden heb ik jaren elke dag op en af naar Antwerpen moeten rijden in de spits. Dus ik weet wat voor een luxe ik momenteel heb daarmee.

Binnen dezelfde klant ben ik bij andere higher level teams wel wat lijnen aan het uitgooien, en ik heb er best al wel een goede naam. Maar die wil ik behouden. Als ik niets meer technisch mag opvolgen en ik bijgevolg die mensen altijd moet beantwoorden met "buh, geen idee" als zij iets vragen, ja dan gaat die goede naam ook niet lang stand houden.

Ik ben om dezelfde reden na 1.5 jaar gestopt als quality analyst, al wou ik in eerste instatie die promotie wel graag. Ik was dan nog liever gewoon analyst ipv de hele dag werk van anderen na te kijken en nauwelijks progressie te zien.

Ik zou het gewoon melden dat je op je honger blijft zitten. Heb ik ook gedaan en toen is er intern toch nog ergens anders plaats gemaakt voor mij.

Mijn probleem is ook dat ik geen werk kan laten liggen. Als ik zaken zie die niet worden opgepakt of in mijn ogen niet deftig worden aangepakt wil ik op ingrijpen.

Vooral omdat het vaak ook gewoon dweilen met de kraan open is. Je kent het wel, van die figuren waar je nog 1001 keer hetzelfde tegen mag zeggen, die op automatische piloot "ah ja" antwoorden, en dan gewoon dezelfde fout voor de 1002de keer maken. Als ik dan voor alle technische zaken nog eens een extra station moet passeren gaat het helemaal niet meer vooruit.

Heel duidelijk stellen dat als dit je job is, je gaat zoeken naar andere uitdagingen.

En als ze dan nog zeggen "tjah, dat is de job", effectief.. Elders beter.

Ik ben bij andere teams binnen dezelfde klant wel al een paar lijnen aan het uitgooien. Maar het is jammer genoeg zo dat daar niet elke dag 10 nieuwe posities bijkomen bij wijze van spreken.

Het is wrs de bedoeling dat jij zegt hoe zij de ticketjes moeten oplossen. Je mag beslissen hoe dingen theoretisch technisch opgelost moeten worden, zonder het zelf te doen, heerlijk toch.

Ergens is het toch logisch dat degene die technisch het beste is, zich bezighoudt met de theorie ipv de praktijk? Je hebt die positie juist gekregen omdat je technisch het sterkste bent en omdat ze erop vertrouwen dat jij "het beter weet".

Die randdebielen moet je gewoon fouten laten maken en tegen de muur laten lopen. Ticketje niet goed opgelost, terugsturen die handel met de nodige opmerkingen.

Jij bent de architect, niet de metselaar.

Gebruik de macht die je gekregen hebt :devilish:

Dat is net het probleem, zelfs dat zou ik niet mogen. Ik zou enkel mogen kijken of de velden die we verplicht moeten invullen van de klant (namen, locaties, tijdstippen, etc) zijn ingevuld. Dus als ik op technisch gebied fouten zou zien of zaken zou zien die anders moeten gebeuren zou ik dit dus aan mijn collega die die technische projecten uitvoert (zie mijn antwoord op Mulan voor de uitleg) en dat hij dit dan zou moeten aansturen.

In mijn ogen fungeer ik dan gewoon als veredelde secretaresse.

Dat is net het probleem, zelfs dat zou ik niet mogen. Ik zou enkel mogen kijken of de velden die we verplicht moeten invullen van de klant (namen, locaties, tijdstippen, etc) zijn ingevuld. Dus als ik op technisch gebied fouten zou zien of zaken zou zien die anders moeten gebeuren zou ik dit dus aan mijn collega die die technische projecten uitvoert (zie mijn antwoord op Mulan voor de uitleg) en dat hij dit dan zou moeten aansturen.

In mijn ogen fungeer ik dan gewoon als veredelde secretaresse.

Professionele klikspaan eerder. 🥲

Bpost kwam vandaag met twee pakjes maar ik was er niet
Briefje in de bus: u kunt het morgen ophalen in Postpunt
Mail: we doen een nieuwe poging om te leveren maanden

Welk van de twee is het nu?

Bpost kwam vandaag met twee pakjes maar ik was er niet
Briefje in de bus: u kunt het morgen ophalen in Postpunt
Mail: we doen een nieuwe poging om te leveren maanden

Welk van de twee is het nu?

In mijn ervaring - maar dat is geen garantie - zijn de mails meestal een betere benadering van de realiteit dan die briefjes in de bus.
Maar met BPost weet je helaas nooit...

Terug
Bovenaan