Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik schreef het hier 2 maanden geleden al: https://www.beyondgaming.be/threads/je-portie-dagelijkse-ergernissen-op-het-werk.127/post-1193428

Dit moet het worden! Het is echt totaal geen normale situatie waar jij inzit. Je moest er gisteren al weg zijn.

De klote situatie waar ik nu in zit is dat ik aan het bouwen ben en we vanaf deze maand eigen middelen beginnen inzetten.
Wij hebben als koppel wel redelijk wat eigen middelen (+-230k), maar die gaan grotendeels in die woning gaan.

Ik had het er gisteren nog met de partner over. Ik zei toen "Ik weet dat ik soms soft/alles in allerlei perspectieven tracht te begrijpen en zeer meegaand ben in zaken...maar eerlijk, ik zou op dit moment letterlijk 'kust mn kloten nekeer' willen zeggen en gewoon vertrekken".
Maar die bouw houdt het tegen. Omdat wij momenteel nog niet weten of we aant einde van de rit nog 20k gaan overhouden of eerder tegen 40-50k. En ik weet dat het een luxeprobleem is..want welke gemiddelde werkmens heeft er na een bouw nog zoveel eigen middelen..true..
Maar in mijn achterhoofd heb ik altijd het scenario "Wat als ik na een jaar nog niks vind en we dan gedwongen de woning moeten verkopen door een stommiteit van mij (impulsief "kust mn kloten" zeggen)

Klote collega "Mss moet ge eens een timesheet opmaken, zo houdt ge bij wat/waar ge aan werkt en hoelang. Want volgens mij verliest ge veel tijd aan zaken"

Jij - op het einde van de normale werkdag zonder overuren : Ah ja om terug te komen op die timesheet, Spijtig genoeg zegt een timesheet niets over hoe goed het werk gedaan is. En moet ik in die timesheet dan ook nog eens 10 minuten opnemen voor het opstellen en bijhouden van die timesheet.
Maar bon, volgens mijn mentale timesheet is het nu tijd om door te gaan. Tot de volgende hé.

Waar je de dag erop haar nog even bedankt voor de realisatie dat je al maanden aan een stuk gratis overuren aan het draaien bent en je dit volgens uw mentale timesheet eigenlijk niet moet doen. Waar je weer vertrekt op het correcte uur.

Jij - op het einde van de normale werkdag zonder overuren : Ah ja om terug te komen op die timesheet, Spijtig genoeg zegt een timesheet niets over hoe goed het werk gedaan is. En moet ik in die timesheet dan ook nog eens 10 minuten opnemen voor het opstellen en bijhouden van die timesheet.
Maar bon, volgens mijn mentale timesheet is het nu tijd om door te gaan. Tot de volgende hé.

Waar je de dag erop haar nog even bedankt voor de realisatie dat je al maanden aan een stuk gratis overuren aan het draaien bent en je dit volgens uw mentale timesheet eigenlijk niet moet doen. Waar je weer vertrekt op het correcte uur.
Als ik het goed begrijp is die collega gewoon iemand die zich bemoeit met zijn werk, ik weet niet of de leidinggevenden de schuld dan bij die persoon gaan leggen als Gumball zijn werk niet af is.

De klote situatie waar ik nu in zit is dat ik aan het bouwen ben en we vanaf deze maand eigen middelen beginnen inzetten.
Wij hebben als koppel wel redelijk wat eigen middelen (+-230k), maar die gaan grotendeels in die woning gaan.

Ik had het er gisteren nog met de partner over. Ik zei toen "Ik weet dat ik soms soft/alles in allerlei perspectieven tracht te begrijpen en zeer meegaand ben in zaken...maar eerlijk, ik zou op dit moment letterlijk 'kust mn kloten nekeer' willen zeggen en gewoon vertrekken".
Maar die bouw houdt het tegen. Omdat wij momenteel nog niet weten of we aant einde van de rit nog 20k gaan overhouden of eerder tegen 40-50k. En ik weet dat het een luxeprobleem is..want welke gemiddelde werkmens heeft er na een bouw nog zoveel eigen middelen..true..
Maar in mijn achterhoofd heb ik altijd het scenario "Wat als ik na een jaar nog niks vind en we dan gedwongen de woning moeten verkopen door een stommiteit van mij (impulsief "kust mn kloten" zeggen)
Zo bekijk je het wel heel pessimistisch. Ik had 2 jaar geleden ook een nieuwbouwproject, ben tegelijkertijd zelfstandige geworden, én mijn vriendin was in verwachting. Dat is ook allemaal goed gekomen; er is echt geen enkele reden om dergelijke bronnen van negatieve energie toe laten in uw leven, laat staan dat die uw leven gaan overheersen.

Ik denk dat je vooral wat aan uw zelfzekerheid moet werken, zowel op de werkvloer zelf als tijdens het solliciteren. Dat gaat u op lange termijn het meeste opbrengen.

Ja voila, "give & take" dacht ik dus ook :shutup:.. Ik ga die overuren echt stoppen..

Ben al meer dan een maand aan het solliciteren. Er zit iets redelijk ver gevorderd in de pipeline..maar twijfel of de job niet te technisch/saai zou zijn.. En dan is het twijfelen tussen "probeer het gewoon.. ge zijt dan tenminste van deze klote job af" of "Nee, blijf verder zoeken en werk nog even in deze klote job"
Zoals iedereen hier zegt, gewoon doen... Het is nu niet dat je die eigen buffer binnen de 3 maanden er moet door sjassen met een nieuwbouw (Wet Breyne dus je betalingen zijn gespreid naarmate de vorderingen) en het is nu niet dat we geen war on talent hebben en als je wil je afhangend van de sector binnen de paar dagen of max. paar weken een andere job hebt...

Gewoon springen, je ontslagbrief geven en sollicitatieverlof beginnen oppakken tijdens je opzeggingsperiode, je hebt tegen de zomer sowieso een nieuwe job lijkt me?

Bij ons doen ze ook regelmatig zo van die 'activiteiten'. De activiteiten interesseren mij over 't algemeen weinig & laat ik ook links liggen.
Als men gaat eten dan ga ik over 't algemeen wel mee. En als men gaat eten NA de activiteit dan kom ik soms gewoon af na die activiteit.

Free food? Why not.

En ja, da's uiteraard na de werkuren te doen.
Dat is soms ook een probleem. Ik heb ooit een Manager gehad, ze deed dan zogezegd aan teambuilding NA de werkuren. Maar de rekening van héél dat gebeuren? Ah dat was dan persoonlijk en zelf te betalen.

Dus onbetaalde uren teambuilding en dan nog eens 'niet' gratis.

En dan waren ze verbaasd toen ik eens niet mee ging. :tongue:

Ben iemand die zelf enorm veel overuren doet. Dagelijks 1-2u en soms uitschieters van 3u..maar pak gemiddeld 1,5u.
Mijn job is 5/5 op de bureau. Reden? "Thuis zijn de mensen minder productief". Jobinhoud is 100% op de pc te doen en zou zelfs 100% van thuis uit kunnen.
Swat..niet erg.

Nu ben ook een nieuwbouw aan het zetten en komen ze vandaag iets opmeten en moeten ze binnen kunnen. De werf is op 15min rijden van het werk. Ik vraag aan mijn werkgever of ik dit rap gedurende mn uren mag doen en ik het wel inhaal door later te werken...niet mogelijk, ik moet er een halve dag voor nemen.
Ik dacht "Met de overuren die ik constant doe, mag ik die gunst wel even vragen + ik haal het in..dus niet dat ik het niet wil presteren".
Ik probeer op het werk zoveel mogelijk volgende mindset toe te passen: "het is beter om vergiffenis te vragen dan toestemming te vragen". Dus als iets mij billijk lijkt, dan doe ik dat gewoon. En ik krijg eigenlijk (zo goed als) nooit commentaar hoe ik dingen doe.

Dus als jij even weg bent voor privé redenen (uiteraard zonder daarvoor je werk te hinderen) terwijl je al die gratis overuren doet, dan lijkt me dat meer dan billijk. Je bent tenslotte geen klein kind meer dat aan de meester moet vragen of hij naar het toilet mag hè.

Het nutteloze late nieuwjaar cadeau van je werkgever. Een bodywarmer met het logo van je werk er op. Deze ging bij mij rechtstreeks de kleding container, bij het naar huis rijden in. Dat ze al maar eens eerst beginnen met ons loon op tijd te storten op ons rekening.

Dat is soms ook een probleem. Ik heb ooit een Manager gehad, ze deed dan zogezegd aan teambuilding NA de werkuren. Maar de rekening van héél dat gebeuren? Ah dat was dan persoonlijk en zelf te betalen.

Dus onbetaalde uren teambuilding en dan nog eens 'niet' gratis.

En dan waren ze verbaasd toen ik eens niet mee ging. :tongue:
Ja mo ja, azo ni eh. Tush zou ik ook ni speciaal ergens naartoe bollen om dan met de rekening opgescheept te zitten.
'k Heb zo nog over de middag met de collega's eens iets 'gaan eten' in een of andere brasserie ofzo. Maar om zelf mijn teambuilding toestanden te financieren? No tnx.

'k Doe over 't algemeen al niet mee met de fameuze 'activiteit', dus als 't niet was voor de 'free food' zou 'k daarvoor ook niet speciaal oprijden. :sneaky:

Het nutteloze late nieuwjaar cadeau van je werkgever. Een bodywarmer met het logo van je werk er op. Deze ging bij mij rechtstreeks de kleding container, bij het naar huis rijden in. Dat ze al maar eens eerst beginnen met ons loon op tijd te storten op ons rekening.

Zijn nochtans perfecte vodden om de kat op te laten slapen :clap:

Ik heb vorige week weer een paar ergernissen verzameld voor jullie. Eerst van het lichtere type:
1) WhatsApp-groepen met het werk
2) Zie nummer 1 waarbij er voor elke verjaardag een obligaat rondje "gelukkige verjaardag" passeert.
3) Zie nummers 1 en 2 waarbij mensen dit doen om 06u30 's morgens. Wat is nu je punt? Tonen aan de baas dat je zo vroeg al volop op uw gsm aan het tokkelen bent? Je wil absoluut de eerste zijn? :sarcastic:

Het leven moet toch lastig zijn als je zo verzuurd wordt.

Heel misschien worden die om 6.xx wakker, pakken die telefoon en checken die whatsapp. Just an idea. Ik denk dat de meeste mensen echt geen fluit om hun baas geven en wel weten dat de baas doesn't care ivm de whatsapp groep. FYI, settings (de 3 bolletjes rechtsboven) > medingen dempen > Altijd. Klaar. Hier gaat de wekker 6.20. Ik lig ook tot 6.30 de whatsappen van de avond ervoor en de nacht te doen. Dan de gazet snel checken, dan opstaan. Ik bedoel, ik zet mijn wekker om mijn te imponeren...

En dan van het zwaardere type. Misschien eerder een maatschappelijke ergernis die zodanig marginaal en awkward is, dat ik dacht dat ik er nooit last van zou hebben op de werkvloer: complottheorieën en extremistische maatschappij-politieke opvattingen.

Op mijn vorig werk was er iemand, die nochtans een bachelor-diploma had (!), die geloofde in chemtrails. :wtf:

Ben je nu verwonderd dat je overal debielen hebt ? Je kunt mensen gewoon negeren zonder 1 Joule energie aan te verspillen. Gewoon willen en het lukt.
Op mijn huidig werk is er nu blijkbaar iemand, die ook nochtans minimum een bachelor-diploma heeft, als het geen master is, van Marokkaans-Islamitische afkomst die gelooft dat onze volledige maatschappij in handen is van de Zionisten. :unsure: Achter de touwtjes hebben de Zionisten alles in handen. Ze zijn baas van alle media, om ons te manipuleren. En wij, de schapen, lopen er allemaal met open ogen in. Omdat we "niet kritisch genoeg zijn", uiteraard. Ook zijn de Zionisten baas van alle banken. En omdat alle overheden schulden hebben bij die banken, zijn alle overheden ook schatplichtig aan de Zionisten.
Moslimterrorisme? Dat bestaat niet want de Koran zegt dat dat niet mag. Neen, het moslimterrorisme dat bestaat uit speciale operaties in opdracht van de Zionisten opdat wij allemaal de Moslims zouden beginnen haten. 9/11, de aanslagen in Brussel, ... allemaal uitgevoerd in opdracht van.

Enzovoort enzovoort. Alles is een complot. Links is rechts. Rechts is links. Het zonlicht? Dat bestaat niet.

Pas op, en die mensen hebben stemrecht hé. Die mensen hebben niet alleen stemrecht, die draaien ook mee in professionele bedrijven en komen veel in contact met klanten. Moet ik dit melden aan mijn hiërarchie? Stel je voor dat die kerel op een loos moment zo begint te lullen tegen klanten van ons. :wtf:

Je hebt overal debielen. Als het te erg wordt, gewoon anoniem melden bij de nodige diensten en voor de rest negeren. Je kunt nu eenmaal niet alle shit in de wereld oplossen. Let it go, als een eend in het water van je af laten glijden.

Ik zou de troll af en toe wat feeden, wat popcorn pakken en genieten van het spektakel. Toevallig geen VBer of Jood in het bedrijf? Kun je wat stokebrandje doen.

Dus je doet bijna een werkdag extra per week aan overuren, maar moet een halve dag verlof nemen om een uurtje weg te zijn? Gezellige job.

Ik zit misschien op een apen bedrijf, maar ik ben toch content dat ik 4d per week thuis zit en gewoon doe waar ik zin in heb. Deze middag remorque gaan halen en door de weide getjaffeld met de grondboor. Woensdag nieuwe knotwilgen in de grond zwieren als middag break.

Om 17h gestopt en met de kinderen gespeeld. Nu 19 tot 20h nog wat emails doen. Daarna nog wat verder in de serre spelen. Mijn baas is 2w op verlof (denk ik). Hij ligt niet wakker van mij, ik niet van hem. Good life. Deadline, 15 juli. Enige wat telt.

Weldra iedereen samen op de foto, in een leuke pose, verplicht de bodywarmer aan te doen.

Daar sta je dan.

#IedereenStraalt

Laatst bewerkt:
Ja voila, "give & take" dacht ik dus ook :shutup:.. Ik ga die overuren echt stoppen..

Ben al meer dan een maand aan het solliciteren. Er zit iets redelijk ver gevorderd in de pipeline..maar twijfel of de job niet te technisch/saai zou zijn.. En dan is het twijfelen tussen "probeer het gewoon.. ge zijt dan tenminste van deze klote job af" of "Nee, blijf verder zoeken en werk nog even in deze klote job"
Ik ben blij dat je na 7 jaar bij die werkgever lichtjes begint te snappen dat die jou gewoon wilt uitpersen als een citroen. Je toont natuurlijk ook wel aan hun dat je het allemaal slikt wat ze zeggen en doen door er zo lang bij te blijven in de eerste plaats.

Ik ben blij dat je na 7 jaar bij die werkgever lichtjes begint te snappen dat die jou gewoon wilt uitpersen als een citroen. Je toont natuurlijk ook wel aan hun dat je het allemaal slikt wat ze zeggen en doen door er zo lang bij te blijven in de eerste plaats.
Deze werkgever werk ik nog maar 6 maanden. Mijn vorige zat ik 7-8jr en was top op menselijk vlak.
Het "slikken" is ook omdat ik er intern precies alleen voor sta

Laatst bewerkt:
Het leven moet toch lastig zijn als je zo verzuurd wordt.

Heel misschien worden die om 6.xx wakker, pakken die telefoon en checken die whatsapp. Just an idea. Ik denk dat de meeste mensen echt geen fluit om hun baas geven en wel weten dat de baas doesn't care ivm de whatsapp groep. FYI, settings (de 3 bolletjes rechtsboven) > medingen dempen > Altijd. Klaar. Hier gaat de wekker 6.20. Ik lig ook tot 6.30 de whatsappen van de avond ervoor en de nacht te doen. Dan de gazet snel checken, dan opstaan. Ik bedoel, ik zet mijn wekker om mijn te imponeren...

Goh, ik ben sowieso al wat puriteins als het gaat over scheiding werk-privé. Whatsapp is voor mij een privé-tool. Teams is voor het werk. Punt. Ga op Teams wat collega's ganser dagen gelukkige verjaardag lopen wensen, samen met alle andere spam.

Mede daardoor, maar ook omwille van alle andere continu gespam van mensen die blijkbaar veel te veel tijd over hebben, staat trouwens heel mijn Whatsapp al jàren permanent op Mute. Geen geluid, geen getril. Ik beslis zelf wanneer ik kijk.

Ben je nu verwonderd dat je overal debielen hebt ? Je kunt mensen gewoon negeren zonder 1 Joule energie aan te verspillen. Gewoon willen en het lukt.

Je hebt overal debielen. Als het te erg wordt, gewoon anoniem melden bij de nodige diensten en voor de rest negeren. Je kunt nu eenmaal niet alle shit in de wereld oplossen. Let it go, als een eend in het water van je af laten glijden.

Ik zou de troll af en toe wat feeden, wat popcorn pakken en genieten van het spektakel. Toevallig geen VBer of Jood in het bedrijf? Kun je wat stokebrandje doen.

Eerlijk? Ja, ik ben verwonderd dat debielen blijkbaar in alle geledingen van onze maatschappij zitten op posities waar eigenlijk geen debielen horen te zitten.

Wellicht is popcorn beter voor mijn bloeddruk maar bon.

Goh, ik ben sowieso al wat puriteins als het gaat over scheiding werk-privé. Whatsapp is voor mij een privé-tool. Teams is voor het werk. Punt. Ga op Teams wat collega's ganser dagen gelukkige verjaardag lopen wensen, samen met alle andere spam.

Mede daardoor, maar ook omwille van alle andere continu gespam van mensen die blijkbaar veel te veel tijd over hebben, staat trouwens heel mijn Whatsapp al jàren permanent op Mute. Geen geluid, geen getril. Ik beslis zelf wanneer ik kijk.
Dus je ergernis is dat mensen privé-boodschappen (verjaardag heeft weinig met het werk te maken) versturen op een voor jou privé-kanaal die je gewoon al op mute gezet hebt?

Tip: als je op je privé-kanaal geen privé-boodschappen wil van bepaalde mensen, gooi jezelf dan uit die groep en/of blokkeer die mensen. Ze kunnen je via Teams bereiken.

En ja, sommige mensen hebben kennissen van op het werk die ze ook privé een gelukkige verjaardag willen wensen, eventueel via een groepschat. Die mensen hebben misschien hetzelfde principe als jij: privé-boodschappen horen niet op Teams. Vandaar de berichten op Whatsapp.

Ik heb met exact dezelfde mensen een groep op Teams en Whatsapp. serieuze berichten gaan via Teams, gezever zoals verjaardagen via Whatsapp. Whatsapp staat bij mij mute en kijk ik wanneer ik zin heb ('s avonds), Teams volg ik overdag.

Jij moet de leukste collega zijn.

Werk en privé moet gescheiden blijven, maar ik zie niet in waarom je collega's zou moeten behandelen als robotten en er niet op een amicale manier mee zou willen omgaan. Lijkt me alleen maar bevorderlijk voor de werksfeer.

Terug
Bovenaan