Pieterjan94
Well-known member
Doet me denken aan een vorige manager die me er regelmatig op aansprak als ik niet gestresst was want dat is niet oké. 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Moet eerlijk zijn, ik ben deze week gedurende de werkuren zelfs een paar keer op LinkedIn geweest en zitten scrollen tussen de vacatures.Met zo'n mentaliteit zou ik niet kunnen leven en zo snel mogelijk opnieuw beginnen solliciteren.
.Awel dit dus exact. Ik relativeer kei makkelijk. Op vakantie ook gemerkt bij de inbraak. Madam volledig over haar toeren. Gumball kei rustig en denkende "Ja bon..kga mij daar ni voor opwinden. Dat gaat mn spullen niet terug brengen eh"Doet me denken aan een vorige manager die me er regelmatig op aansprak als ik niet gestresst was want dat is niet oké.![]()
We spreken over een laptop die nooit blokkeerde (terwijl Excel, Photoshop, Mail, gigantisch veel tabbladen op Safari,... open stonden) versus eentje die al blokkeert als ge bij de opstart zowel Outlook als Excel tegelijk opent.Dat van die laptop is echt dom. Hoeveel kost dat nu aan een bedrijf om te vervangen tov de tijdswinst die ge maakt door met sneller en beter gerief te werken?
Neenee, dom dat ze die niet vervangen door een snel modelWe spreken over een laptop die nooit blokkeerde (terwijl Excel, Photoshop, Mail, gigantisch veel tabbladen op Safari,... open stonden) versus eentje die al blokkeert als ge bij de opstart zowel Outlook als Excel tegelijk opent.
"Laptop dom"==> Van mij of het bedrijf?
Indien van mij, gohja..ik had mn laptop eigenlijk met goede bedoelingen meegenomen. Mocht er iets asap gewijzigd moeten worden, kon ik dit uit goodwill nog doen.
We waren op doorreis en hadden ons ondergronds geparkeerd..en we waren letterlijk 2-3 huizen verder iets gaan bezoeken om dan terug te keren naar de wagen. We gingen van verblijf A naar verblijf B (+-300km tussen) en we stopten daartussen om rap iets te bezoeken en de volgende dag niet weer 200km terug te moeten rijden.

)De nieuwprijs is geen goedkoop model. We spreken over een aankoopwaarde van 2600 Euro (toen). Als je hem nu nieuw moet kopen, zit je net boven de 3000 Euro (standaard dan nog).Neenee, dom dat ze die niet vervangen door een snel model
Laptop kan altijd en overal gestolen worden, slim is het niet, maar zo een grote kost kan dat toch niet zijn (tenzij ge er ze er maandelijks doorjaagt natuurlijk)
Neenee, effectief een vaste laptop. Als ik van collega's hoor wanneer hun laptop vervangen wordt, hoor ik van enkelen dat ze nog een laptop van 2014 hebben.Die laptop is goed om de periode te overbruggen tot wanneer je een nieuwe krijgt. Maar dit kan toch geen vaste laptop zijn? Indien wel, zou ik asap een nieuwe aanvragen.
Als freelancer ben ik in 2021 begonnen bij een bedrijf voor een nieuwe opdracht en ik kreeg een laptop met Windows 7 mee. Dat ding was verschrikkelijk traag, maar gelukkig kreeg ik na een maand een sneller model. Zoiets is goed voor één maand, niet langer.
Ik zou zeggen, roeren in de pot en er verandering in brengen. Da's wel een volledig van de pot gerukt verhaal, uitzoeken wie de beslissingen daarover maakt en met die persoon in dialoog gaan.Neenee, effectief een vaste laptop. Als ik van collega's hoor wanneer hun laptop vervangen wordt, hoor ik van enkelen dat ze nog een laptop van 2014 hebben.
We hebben het hier niet over een kleine KMO die in financiële problemen zit ofzo. Het gaat hier over een KMO in een high-end segment. De CEO zit in de top-250 rijkste belgen..
Maar wagens zouden hier dan wel om de 2jr vervangen worden.. de prioriteiten liggen hier soms raar. Alles om het uiterlijk vertoon.
bij ons blijft de laptop in gebruik tot hij effectief kapot is.. ik heb er dit jaar 4 vervangen die 7 oud waren. vorige week nog 3 nieuwe gegeven voor mensen met ne laptop van >5 jaar oud... Als de mentaliteit is: we blijven er mee werken tot het echt kapot is, dan spaart ge inderdaad misschien geld uit op één of andere manier, maar de negatieve gedachten die uw personeel over u hebben, plus de efficiëntie enzo die verloren gaat door te trage laptops enz. Allez ja, ik zou het wel weten in zijn plaats. Maar bon, ieder zijn functie, ieder zijn verantwoordelijkheid.Welk bedrijf heeft er nu nog toestellen van 8 jaar in dienst![]()
Bij ons is't om de 3 (of is 't nu 4) jaar dat ze automatisch 'vervallen', dus vervangen worden.bij ons blijft de laptop in gebruik tot hij effectief kapot is.. ik heb er dit jaar 4 vervangen die 7 oud waren. vorige week nog 3 nieuwe gegeven voor mensen met ne laptop van >5 jaar oud... Als de mentaliteit is: we blijven er mee werken tot het echt kapot is, dan spaart ge inderdaad misschien geld uit op één of andere manier, maar de negatieve gedachten die uw personeel over u hebben, plus de efficiëntie enzo die verloren gaat door te trage laptops enz. Allez ja, ik zou het wel weten in zijn plaats. Maar bon, ieder zijn functie, ieder zijn verantwoordelijkheid.
On topic: ik kan een boek schrijven over de ergernissen hier , en heb dan ook gisteren mijn contractverbrekingsbrief in de post gedaan, aangetekend (damn, kost dat al meer dan 10 eur! ).
De laptops die men bij ons aankocht een 4, 5-tal jaar geleden waren ook 16GB. Maar dat werd door alle collega's als zijnde onvoldoende aanschouwd. Idem de HDD, was ooit nauwelijks 500 gig, maar idem scenario, veel te klein in vele gevallen.bij ons zijn het er van rond de 800 a 1000 max.. tot hiertoe altijd al core i5's met 8GB ram en ssd van 256gb, op een scherm van 13". nu sinds dit jaar, moet het i7, 16gb en 512gb zijn..
Dat zijn dingen die er bij mij écht niet in gaan. Als je ziet hoeveel een werknemer kost op dag/maand/jaarbasis en hoe duur hun inefficiëntie is, vind ik het onbegrijpelijk dat er niet extra wordt ingezet op uitstekende laptops, een tweede scherm, printers die meteen afdrukken,...Dat van die laptop is echt dom. Hoeveel kost dat nu aan een bedrijf om te vervangen tov de tijdswinst die ge maakt door met sneller en beter gerief te werken?

Bij de overheid eens een laptop van 8j oud gehad. 30min opstarttijd. Na talloze tickets en lapmiddeltjes moest ik eens een presentatie geven aan hoger management. We hebben samen 30 min gekeken naar het opstarten van mijn laptop en de week nadien had ik een nieuwe![]()

Fun fact: de juiste vervoeging is "gestrest". Had ik vorig jaar fout in het dictee van De Schrijfwijzen, zal het wellicht nooit meer vergeten nu.Doet me denken aan een vorige manager die me er regelmatig op aansprak als ik niet gestresst was want dat is niet oké.![]()

Ha, zo een verhalen heb ik ook van in de bank tijdens Covid. Er was een probleem op mijn laptop; ticket gelogd; Apu neemt het scherm over. "Ja, ik heb de logincache van Windows gecleared. Herstart eens, dan is het in orde."Ik heb een nieuwe laptop gekregen in covid tijden. Spel moest op corporate kabel hangen om zichzelf te configgen en certificaten etc binnen te halen. Was nogal moeilijk als je thuis moet en kantoor ONTOEGANKELIJK was (had corporate niet aan gedacht - was ook eerst naar Zweden geshipped. Belgie, Zweden, Europa is Europa).