Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Niet met het werk te maken, maar wel met sommige bezoekers die denken dat ze eisen kunnen stellen als ze de brasserie van een woonzorgcentrum bezoeken.

Boertige bezoeker tegen een student die de Brasserie opende. " Zeg gastje zet dienen tv is terug aan zodat ik de koers verder kan volgen"

Student: "heel beleeft, nee sorry de Brasserie is gesloten om 16.30, we hebben al herhaaldelijk gezegt dat we gaan sluiten, en dat we de tafels moeten gaan dekken voor de bewoners, voor het avondmaal"

Boertige bezoeker heel kwaad " ha zit dat zo? Ik ga morgen naar de directeur"

Deze effe goed op zijn plaats gezet.
Ten eerste kom jij hier voor je moeder te bezoeken, of kom je hier om naar de koers te kijken?

Ten tweede, ik pik het niet hoe dat je tegen onze student bezig bent.

Ten derde, de bewoners die hier komen eten vinden dat storend dat de tv aan staat.

En ten vierde heb de baas al verwittigd dat je naar hem gaat stappen om dat je na sluitingstijd de koers niet kan zien, en die staat achter zijn personeel. Dus als je wil gaan we samen naar hem toe.

Een gemompel en een gezeur en meneer was weg.

Was trouwens niet de eerste keer dat deze onbeschoft is tegen mijn medewerkers.

Moet zeggen, knap gehandeld van zowel de directeur als de student.

dHBXwCR.jpeg

volgende week hebben we een workshop gepland om een proces uit te schrijven, met alle stakeholders erbij.
Nu krijg ik van 1 van die verantwoordelijken de opdracht vandaag, "om al wat tijd te winnen", of ik het hele proces al wil uitschrijven.. :lol:

En wat gaan we volgende week dan doen?

volgende week hebben we een workshop gepland om een proces uit te schrijven, met alle stakeholders erbij.
Nu krijg ik van 1 van die verantwoordelijken de opdracht vandaag, "om al wat tijd te winnen", of ik het hele proces al wil uitschrijven.. :laugh:

Ik merk wel uit eigen ervaring dat mensen sneller "nee" of "ja" zeggen op een voorstel (gaan we dit zo doen?), en indien nee met een eigen voorstel afkomen, dan dat ze zullen antwoorden op een open vraag (hoe gaan we dit doen?).

Maar ja, echt een brainstorm is het dan niet meer :p

Nu krijg ik van 1 van die verantwoordelijken de opdracht vandaag, "om al wat tijd te winnen", of ik het hele proces al wil uitschrijven.. :lol:

Proces is natuurlijk niet de inhoud. Je kan dat ook gewoon zien als de onderverdeling naar de subdelen zodanig dat voor elk een oplossing via brainstorm gevonden kan worden of dat er op zijn minst een kapstok is waar de oplossing aan gehangen kan worden.

Het principe van een start, midden en een einde. Of anders gezegd de structuur.

Proces is natuurlijk niet de inhoud. Je kan dat ook gewoon zien als de onderverdeling naar de subdelen zodanig dat voor elk een oplossing via brainstorm gevonden kan worden of dat er op zijn minst een kapstok is waar de oplossing aan gehangen kan worden.

Het principe van een start, midden en een einde. Of anders gezegd de structuur.

De vraag was ook om de inhoud van elke processtap al te noteren, begin en eindpunt vast te leggen, de owners te definieren.
Heb gisteren terug gemaild en gezegd dat onze meeting van volgende week met die 10 mensen net de bedoeling was om deze stappenvast te leggen en dat als ze van mij verwachten dat ik dat vandaag ga doen dat we dan de meeting van volgende week best annuleren (met iedereen in kopie natuurlijk) want het wordt dan wel een zinloze meeting want aan de hand van mijn document gaat iedereen weten welk deel voor hun is.

Net de eerste antwoorden binnen en ze geven mij allemaal gelijk.

Heb nu een week vakantie en was toch naar werk gegaan omdat ik vanalles nog moest doen etc. Had dus ook mijn kind van 7j meegenomen, krijg ik vandaag te horen dat het niet de bedoeling kan zijn blabla.

Ik snap het, een bedrijf moet geen kindercrèche worden. Maar het stoot me toch even heel hard tegen de borst.

Komt nota bene van een griet dat er 1x per week is, mijn manager vindt dat allemaal oké.

Heb nu een week vakantie en was toch naar werk gegaan omdat ik vanalles nog moest doen etc. Had dus ook mijn kind van 7j meegenomen, krijg ik vandaag te horen dat het niet de bedoeling kan zijn blabla.

Ik snap het, een bedrijf moet geen kindercrèche worden. Maar het stoot me toch even heel hard tegen de borst.
Tjah... Leuk dat je tijdens je verlof iets van werk wil verzetten, maar ik kan me perfect inbeelden dat uw 7-jarige kleine meepakken ook niet ideaal is voor de collega's. Had je misschien beter eventjes gevraagd, dan hadden ze op voorhand kunnen melden dat uw kind meenemen eigenlijk best niet gebeurde.

Een week vakantie en toch nog van alles moeten doen? Misschien toch beter geen vakantie genomen?

Antwoorden dat je volgende keer gewoon thuis blijft en het werk zal blijven liggen tot na uw vakantie?
Beetje menselijkheid mag nu toch ook wel + een kind van 7 kan zich ook al rustig bezig houden ipv ongeleid projectiel.

Hangt er ook allemaal vanaf op welke manier dat meegedeeld werd...

Tjah... Leuk dat je tijdens je verlof iets van werk wil verzetten, maar ik kan me perfect inbeelden dat uw 7-jarige kleine meepakken ook niet ideaal is voor de collega's. Had je misschien beter eventjes gevraagd, dan hadden ze op voorhand kunnen melden dat uw kind meenemen eigenlijk best niet gebeurde.
Is niet de eerste keer dat hij mee komt. Manager en de andere persoon waarmee ik in de ruimte zit vinden dat allemaal prima.

Ik snap dat het vervelender is als er 20 man rondloopt en er veel gebeld moet worden en er klanten komen etc. Maar in mijn omgeving (kantoor met mijn manager en nog 1 iemand) is dat nooit een probleem geweest.

Over die verlof ook, ik vul dus 2 dagen uren in, want ik heb gewerkt en ik was er. Krijg ik nu de vraag om die te verwijderen want ik had verlof.

Over die verlof ook, ik vul dus 2 dagen uren in, want ik heb gewerkt en ik was er. Krijg ik nu de vraag om die te verwijderen want ik had verlof.
Het is eigenlijk superlastig voor een werkgever als iemand komt werken als die verlof heeft; qua verzekering, overuren, misbruik, etc.
In uw geval natuurlijk vnl niet van tel, maar in de meeste contracten staan vaste (glijdende) uurroosters waarop iedereen er moet zijn. Dit zo maar even random gaan invullen gaat dus ook gewoonweg niet, volgens datzelfde contract.
Overuren presteren tijdens verlof lijkt me ook wat halve fraude, dus dat zo invullen zal ook niet gaan.
Dusja, wat zou je dan willen dat er gebeurt?

Ik weet natuurlijk de specifics niet van jouw arbeidscontract, maar het lijkt me logisch dat die uren officieel ergens invullen moeilijk tot onmogelijk is zonder vreemde stoten uit te halen.

Het is eigenlijk superlastig voor een werkgever als iemand komt werken als die verlof heeft; qua verzekering, overuren, misbruik, etc.
In uw geval natuurlijk vnl niet van tel, maar in de meeste contracten staan vaste (glijdende) uurroosters waarop iedereen er moet zijn. Dit zo maar even random gaan invullen gaat dus ook gewoonweg niet, volgens datzelfde contract.
Overuren presteren tijdens verlof lijkt me ook wat halve fraude, dus dat zo invullen zal ook niet gaan.
Dusja, wat zou je dan willen dat er gebeurt?

Ik weet natuurlijk de specifics niet van jouw arbeidscontract, maar het lijkt me logisch dat die uren officieel ergens invullen moeilijk tot onmogelijk is zonder vreemde stoten uit te halen.
Snap ik. Maar ik beheer ook al de urentellers van ons bedrijf. Heb ook gewoon mijn vakantie en werkuren aangepast. Maar daar flipte iemand dan meteen op (van buitenaf, werkt niet bij ons filiaal) terwijl het gewoon een manier van werken is bij ons.

Moet mss wat specifieker zijn voor ik rants afsteek. 🙃

Snap ik. Maar ik beheer ook al de urentellers van ons bedrijf. Heb ook gewoon mijn vakantie en werkuren aangepast. Maar daar flipte iemand dan meteen op (van buitenaf, werkt niet bij ons filiaal) terwijl het gewoon een manier van werken is bij ons.

Moet mss wat specifieker zijn voor ik rants afsteek. 🙃
Dan moet je al helemaal oppassen wat je doet met je uren/aanwezigheid... Als je een bepaalde macht hebt over een bepaald systeem is er sowieso achterdocht van bepaalde collega's en zal je zéér transparant moeten werken en oppassen dat je niet de schijn geeft dat je het systeem misbruikt.

Seg mannen, als iemand tijdens zijn verlof de boel even komt helpen / deblokkeren / whatever voor 2u, heeft niemand te zagen dat die haar kind even meeneemt. Wat is me dat nu zeg.
Ik doe dat elk jaar wel eens. Er moet maar eens iemand proberen daar commentaar op te hebben.

Wat verwachten ze in godsnaam, dat iemand in zijn verlof, tijdens de schoolvakantie, zomaar even opvang kan regelen?

Seg mannen, als iemand tijdens zijn verlof de boel even komt helpen / deblokkeren / whatever voor 2u, heeft niemand te zagen dat die haar kind even meeneemt. Wat is me dat nu zeg.
Ik doe dat elk jaar wel eens. Er moet maar eens iemand proberen daar commentaar op te hebben.

Wat verwachten ze in godsnaam, dat iemand in zijn verlof, tijdens de schoolvakantie, zomaar even opvang kan regelen?
De oplossing lijkt me dan toch gewoon volgende keer aan dat verlof houden en ze hun plan laten trekken.

HRM die beslist iemand te muteren en de dag zelf een mail te sturen naar de anderen dat er iemand anders aangeworven is.

Hoe cruel kan je zijn.

dat ge niet komt werken als ge congé hebt.
allez, uw baas zal dat wel graag hebben dat ge dat doet, waarschijnlijk.

maar ge moet uw grens trekken, imo: tijdens uw congé blijft ge thuis. (allez, ge moogt op reis gaan of zo, maar niet op uw werk)

dat ge niet komt werken als ge congé hebt.
allez, uw baas zal dat wel graag hebben dat ge dat doet, waarschijnlijk.

maar ge moet uw grens trekken, imo: tijdens uw congé blijft ge thuis. (allez, ge moogt op reis gaan of zo, maar niet op uw werk)
Per definitie ben ik akkoord met die uitspraak, maar soms is het nu eenmaal wenselijk dat iemand wel even iets komt doen. En soms is het ook gewoon geen probleem voor die persoon die zijn verlof moet onderbreken.

Maar dat is allemaal de discussie nog niet eens hé. De discussie is dat mensen klagen over het feit dat er een kind rondloopt.
En om nu te klagen dat er 1 keer eens 2u een 7-jarige rondloopt vind ik... speciaal.

Terug
Bovenaan