Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Vergaderingen waarbij het lokaal veel te warm is. Heb echt moeite moeten doen om niet in slaap te vallen.
Herkenbaar.

Hier constant 24° of meer binnen. We zitten ook met meer volk dan waarop de ventilatie voorzien is.
Dus te warm + gebrek aan zuurstof.

En dan zijn hier nog f*ckers die klagen dat het hier te koud is.

Momenteel 26° trouwens.

Herkenbaar.

Hier constant 24° of meer binnen. We zitten ook met meer volk dan waarop de ventilatie voorzien is.

Momenteel 26° trouwens.
Powermove, morgen in uw boxershort en marcelleke komen werken.

Gisteren opleiding gehad in een lokaal waar véél te kleine raampjes zijn en het veel te warm werd. Resultaat: suf en koppijn. Jammer, want op zich was het wel een interessante opleiding.

@Waelvis
Mag je geen eigen ventilator op het werk zetten?
Ik heb een grote voor als het zomerse temperaturen zijn, een kleintje voor als het wat warmer is.
Dat kleintje pakt echt geen plaats in en is redelijk onopvallend. zoiets Was toen 1€ of 2€ in de Action en gaat al een 4tal jaar mee.

Herkenbaar.

Momenteel 26° trouwens.

"hypermodern" gebouw hier
Temperatuursturing per zone, beoveld voor warmetewinning blabla
per zone zet je "cool - comfort - warm"

Ik kom vanochtend toe, hij staat nog op "cool" van gisterenNM: gevraagde temperatuur 17° - huidige temperatuur 19°
Ik zet dat op warm want das toch friskes: "gevraagde temperatuur 20°" > warmer dan warm kan je niet vragen
3h later check ik nog eens "gevraagde temperatuur 24°" - huidige temperatuur 23°
Ik hem em nu dan op cool gezet, zodat het hopelijk niet zoals gisteren 24° na de middag is..

boecht is het.
dan nog is koel/warmteplafond, dus de kale collega's die hebben in de zomer zoeen vallende koelte op hunne kop dus klagen daar ook constant op.
Ge hoort dat ook constant een suizend geluid maken, pas als dat systeem weg valt heb je zoiets van "oh wow.. stilte"
als ik mijn NC headphones op zet met geluidsomgeving, dan krijg ik geruis omdat hij dat geruis herhaalt.

Eergisteren een collega: "Silence, kan jij morgennamiddag mijn permanentie overnemen"
Uiteraard, stel me de vraag nu via teams en geef het maar via mail door aan de verantwoordelijke van de planning en zet me in CC

"Waarom moet altijd alles via mail, jij bent op de hoogte en ik ben op de hoogte, dat is in orde"
Zet het op mail en zet me in CC

Gisterenochtend blijkbaar een hoop gemiste mails en oproepen
1x van N+2 "Gelieve mij te contacteren als je eindelijk online komt"
Bon cva, ik bel
"Als je een shift van iemand over neemt moet je die ook effectief overnemen en niet later online komen, nu was er niemand bereikbaar blablabla"

Ik zeg: ik heb enkel namiddag overgenomen dus waarschijnlijk OF fout doorgegeven OF fout in de planning gezet
"De planning heeft me dit zo doorgegeven dus jou verantwoordelijkheid"

Gelukkig had ik dus nog die vraag via teams en die mail
Ge moet u echt indekking voor de domheid van andere

Collega die al heel de morgen op Teams aan het bleiten is ivm een probleempje met zijn werkomgeving dat hij niet kan oplossen. Zou het volgens zijn job description wel perfect moeten kunnen. Je reikt hem dan wat tips aan in de hoop dat hij zelf ten minste probeert en er iets van bijleert. Nul feedback om een uur later opnieuw te komen bleiten: "kan niemand mij helpen????????? ik zit vast....... sad face sad face"

ffs :wallbash:

Gisteren telefoontje op ons algemene nummer (wij zijn een dienst binnen een administratie van Financiën):
- "Dag, ik heb morgen een afspraak bij jullie. Om hoe laat is die?"
- "Goedemiddag. Met wie heeft u een afspraak aub?"
- "Ja, dat weet ik niet. 't is voor een vergunning."
- "Dat is niet bij ons mevrouw. Wij behandelen geen vergunningsaanvragen. Ik vermoed dat u bij dienst X moet zijn. Die kan u bereiken op nummer 02......"
- "Kunt ge niet gewoon efkens kijken wanneer ik daar moet zijn, nee?"
- "Nee, sorry mevrouw. Dat is een hele andere dienst, die op 20 km van bij ons zitten. Wij hebben geen toegang tot hun systemen."
- "Godverdomme, 't is toch altijd wat eh. Da's toch een simpele vraag zeker. *onverstaanbaar gemompel*" *Gooit in*

Dat is zeker zo iemand die klaagt over de inefficiëntie van ambtenaren.

Telefoonpermanentie in de voormiddag voor een materie waar ik eigenlijk nooit mee in contact kom. Dat heeft toch veel weg van leren zwemmen zonder zwembandjes, antwoorden googlen die ze zelf hadden kunnen vinden en vaak 'stuur een mail naar ... '.

Zal blij zijn als mijn shift erop zit. Sta helemaal paraplu

Wanneer gaat de wetgever eens werk maken om een wetgeving voor IT'ers op te stellen, zoiets als bij Architecten - dat je effectief ook eens aansprakelijk bent voor het geklungel.
In wat voor gevallen heb je dat dan?
En bedoel je ook beboeten of hun shit opkuisen?

Ik kan me wel voorstellen dat als je hier iets aan veranderd, dat alle inschattingen, deadlines die developers afgeven gewoon x3 worden gedaan om het dan door het team extra te testen. Dat lijkt me meestal ook niet wenselijk.

Wanneer gaat de wetgever eens werk maken om een wetgeving voor IT'ers op te stellen, zoiets als bij Architecten - dat je effectief ook eens aansprakelijk bent voor het geklungel.
Voor "geklungel" misschien wat moeilijk maar als je schade lijdt door geknoei van een IT'er kan je deze er natuurlijk voor in gebreke stellen (vandaar dat menig IT'ers ook een beroepsaansprakelijkheidsverzekering hebben).

Is het meer een frustratie dan effectief schade lijden, tjah... :-)

In wat voor gevallen heb je dat dan?
En bedoel je ook beboeten of hun shit opkuisen?

Ik kan me wel voorstellen dat als je hier iets aan veranderd, dat alle inschattingen, deadlines die developers afgeven gewoon x3 worden gedaan om het dan door het team extra te testen. Dat lijkt me meestal ook niet wenselijk.
Voor "geklungel" misschien wat moeilijk maar als je schade lijdt door geknoei van een IT'er kan je deze er natuurlijk voor in gebreke stellen (vandaar dat menig IT'ers ook een beroepsaansprakelijkheidsverzekering hebben).

Is het meer een frustratie dan effectief schade lijden, tjah... :)

Concreet: werkgever heeft een scansysteem om alle tijdsregistraties bij te houden van alle werknemers (dus opdrachtnummer gekoppeld aan actie/persoon/tijd) - dat draait op een aparte PC en wordt voor niets anders gebruikt - nu heeft men vastgesteld dat de software bij elke actie een klein bestandje genereerd - dat op de PC wordt opgeslagen - gevolg is dat de harde schijf om de haverklap volloopt en deze manueel moet leeggemaakt worden - zowel de producent van de software heeft al meer dan 10 pogingen gedaan om dit op te lossen maar geeft gewoon niet thuis de laatste maanden, externe IT'ers breken ook hun tanden daarop - ik had, als niet -IT'er de vraag gesteld of het gewoon niet mogelijk is een klein programma te schrijven dat gewoon die bestandjes in een loop kan verwijderen 2x/dag - dat lost het probleem niet op maar je omzeilt het wel, maar ook dat lukt niet blijkbaar.

Gevolg: als dat spel terug eens vastloopt kan de administratie gaan puzzelen - niet alleen vervelend maar ook nutteloos werk.

Enfin - voor mij lijkt dat iets simpel, maar dat is het blijkbaar niet - oftewel zijn het allemaal dikke sukkelaars die dit proberen op te lossen.

Sarcastisch samengevat: een IT'er maakt een fout, vervolgens is er werk voor andere IT'ers die daar rijk mee worden, ontstaat er een tekort aan IT'ers waardoor de tarieven nog hoger zijn .... en dat gedreven door onkunde. Zeg nu nog eens dat er jobs moeten gecreëerd worden - die eerste weet het nog niet, maar hij kon evengoed minister van werk zijn i.p.v. software -ontwikkelaar.

Laatst bewerkt:
Concreet: werkgever heeft een scansysteem om alle tijdsregistraties bij te houden van alle werknemers (dus opdrachtnummer gekoppeld aan actie/persoon/tijd) - dat draait op een aparte PC en wordt voor niets anders gebruikt - nu heeft men vastgesteld dat de software bij elke actie een klein bestandje genereerd - dat op de PC wordt opgeslagen - gevolg is dat de harde schijf om de haverklap volloopt en deze manueel moet leeggemaakt worden - zowel de producent van de software heeft al meer dan 10 pogingen gedaan om dit op te lossen maar geeft gewoon niet thuis de laatste maanden, externe IT'ers breken ook hun tanden daarop - ik had, als niet -IT'er de vraag gesteld of het gewoon niet mogelijk is een klein programma te schrijven dat gewoon die bestandjes in een loop kan verwijderen 2x/dag - dat lost het probleem niet op maar je omzeilt het wel, maar ook dat lukt niet blijkbaar.

Gevolg: als dat spel terug eens vastloopt kan de administratie gaan puzzelen - niet alleen vervelend maar ook nutteloos werk.

Enfin - voor mij lijkt dat iets simpel, maar dat is het blijkbaar niet - oftewel zijn het allemaal dikke sukkelaars die dit proberen op te lossen.

Sarcastisch samengevat: een IT'er maakt een fout, vervolgens is er werk voor andere IT'ers die daar rijk mee worden, ontstaat er een tekort aan IT'ers waardoor de tarieven nog hoger zijn .... en dat gedreven door onkunde. Zeg nu nog eens dat er jobs moeten gecreëerd worden - die eerste weet het nog niet, maar hij kon evengoed minister van werk zijn i.p.v. software -ontwikkelaar.
Task scheduler default in windows zit om een .BAT file te laten draaien dat folder leegmaakt.
Gegevens mogen in PM, ik factureer wel per begonnen dagdeel

PS: ik zie mezelf als matig IT-er , als ze een folderke niet laten leegmaken dan zijn uw externen wel bagger

Zolang ze het niet opgelost krijgen. Laat een administratieve persoon 1 keer per week (maand, 2 maanden, half jaar), op de locatie waar dat filetje wordt opgeslagen, die folder leegmaken.

1 minuut bezigheidstherapie... in afwachting van de definitieve oplossing.

Lijkt idd iets dat de werkgever gewoon wat moet "pushen" om een oplossing te forceren... Zo niet, IT volledig verplaatsen. Als dit al niet opgelost geraakt, wat zal het geven als er een ernstig probleem is?

Dit natuurlijk gepost volledig onwetend van jullie situatie etc. (niet-geïnformeerd).

Is het meer een frustratie dan effectief schade lijden, tjah... :)
Klopt toch niet? Menig zelfstandig IT mens ja (bv. een freelancer die werkt voor een WG), maar een IT WN die werkt voor ne patron ... heeft zo'n verzekering niet nodig.
Men kan u ontslaan voor uw fouten, maar niet vervolgen of schade door rekenen.
De schade berokkend aan de klant ... daar is uw WG dan voor verantwoordelijk. Al dan niet via een verzekering.

Als er sprake is van onwettelijk gedrag of iets dergelijks (bv. hacking) of schending van pakweg een NDA ... dan eventueel kan men schade op u proberen terugvorderen.

Klopt toch niet? Menig zelfstandig IT mens ja (bv. een freelancer die werkt voor een WG), maar een IT WN die werkt voor ne patron ... heeft zo'n verzekering niet nodig.
Men kan u ontslaan voor uw fouten, maar niet vervolgen of schade door rekenen.
De schade berokkend aan de klant ... daar is uw WG dan voor verantwoordelijk. Al dan niet via een verzekering.

Als er sprake is van onwettelijk gedrag of iets dergelijks (bv. hacking) of schending van pakweg een NDA ... dan eventueel kan men schade op u proberen terugvorderen.
Uiteraard, met IT-er bedoel ik dan ook een externe IT-er (desnoods in loondienst waarbij je de WG in gebreke stelt).

Lijkt idd iets dat de werkgever gewoon wat moet "pushen" om een oplossing te forceren... Zo niet, IT volledig verplaatsen. Als dit al niet opgelost geraakt, wat zal het geven als er een ernstig probleem is?

Dit natuurlijk gepost volledig onwetend van jullie situatie etc. (niet-geïnformeerd).
Dit leest alleszins als een non-issue. Op regelmatige tijdstippen een simpel folderke leeg maken? Een probleem dat niet opgelost geraakt? Strange.

Dat men geen goesting heeft om dat folder/space management in de applicatie zelf te bouwen daar kan ik nog in komen.
Technisch gezien zou je kunnen stellen dat het niet de fout is v/d applicatie dat de HDD blijkbaar maar zo groot is als een USB stick uit de jaren '90. Alsook zou je kunnen stellen dat die applicatie zelf niet 'wil' beslissen om die bestanden te deleten (voor backup/history/reporting doeleinden).

Al zou er een mooie oplossing kunnen komen in de applicatie door die feature er wel in te bouwen, maar configureerbaar te maken (bv. 'max 1GB' of '30d retention').

Anyway, zoals eerder aangehaald, als non-IT/software leverancier, gewoon als beheerder van die machine (e.g. ne local admin user), zou je gewoon een recurring jobke kunnen instellen om die folder weg te kegelen om de X-aantal dagen.
Als een 'gewone' user het kan via de Windows Explorer (die files deleten), dan kan een bat scriptje dat ook.

Terug
Bovenaan