Je glimlach van vandaag

Die van mij werkt in ne gym maar is ziek.
Er is niemand die kon openhouden vandaag in haar plaats, maar heb al een paar keer PT daar gegeven. Nu vroeg haar baas mij of ik niet van 7-13u kon openhouden, lees: aanwezig zijn en af en toe wat helpen.
Laptop van het werk open en op afstand werken + de gym openhouden = dubbel loon :coolbrows:
Toch ingeschreven hé? :unsure:

Krimes op Youtube is altijd een Franse/Belgische zaak en dan een Amerikaanse. Gisteren was het over de overval op de Kardashians. Op zich doodsaai, maar dat Engels 😂 Kiem et Kenjé, Kenyé qui se trouvait a Baltimeur en Uu Esse Ah.

En de eerste "ergernis" is al een feit.
Donderdag moet hij weer naar het ziekenhuis voor nog een afspraak / onderzoek bij een dokter, dan hadden ze hem gvd toch beter een paar dagen langer daar kunnen houden he.
Dat is weer extra transport heen en terug regelen :wallbash:
1 dag in het ziekenhuis kost onze ziekteverzekering normaalgezien ergens tussen de 500-1000 euro. Beetje zot om dan iemand 4 dagen langer te laten blijven zodat ze niet eens heen en weer moeten rijden :p

Een extra ligdag kost de sociale zekerheid tegen de 300 euro. 😬
1 dag in het ziekenhuis kost onze ziekteverzekering normaalgezien ergens tussen de 500-1000 euro. Beetje zot om dan iemand 4 dagen langer te laten blijven zodat ze niet eens heen en weer moeten rijden :p
Eerst 300 euro, nu al 500 tot 1000 euro, waar komen die bedragen toch vandaan?
In 2019 heeft mijn vader 1 maand in het ziekenhuis en 1,5 op revalidatie gezeten, de totale prijs van dat alles was ongeveer 28.000 euro, operatie inbegrepen
maar dan mogen ze wél die moeite van over en weer rijden doén.
Inderdaad
Misschien proberen om de taxifactuur naar het ziekenfonds op te sturen.
Welke factuur? Er is geen vervoer geweest, dus ook geen factuur he.

In 2019 heeft mijn vader 1 maand in het ziekenhuis en 1,5 op revalidatie gezeten, de totale prijs van dat alles was ongeveer 28.000 euro, operatie inbegrepen

Inderdaad

Welke factuur? Er is geen vervoer geweest, dus ook geen factuur he.

Utred zit er dichter bij dan ik blijkbaar ligt het rond de 1000 euro al nu.
Prijs hangt ook af van welke afdeling etc. Wie op intensieve ligt krijgt meer verpleegkundigen per zoveel man dan bvb in een revalidatie.

Laatst bewerkt:
Wat ge op uw afrekening ziet staan is niet de totale kost van een ziekenhuisverblijf. Een deel van de kosten (ook ligdag) wordt gefinancierd via het budget financiële middelen (via fod volksgezondheid).
Kan nu niet van buiten zeggen op wat een ligdag aan 100% neerkomt, maar zie ook 'patienten zonder ziekenfonds' in een van de sites hierboven.

Wat ge op uw afrekening ziet staan is niet de totale kost van een ziekenhuisverblijf. Een deel van de kosten (ook ligdag) wordt gefinancierd via het budget financiële middelen (via fod volksgezondheid).
Kan nu niet van buiten zeggen op wat een ligdag aan 100% neerkomt, maar zie ook 'patienten zonder ziekenfonds' in een van de sites hierboven.
Op alle sites die ik linkte, is de prijs terug te vinden zonder tussenkomst. Goedkoopste is de onderste, maar goedkoper dan 600 euro/ligdag in een meerpersoonskamer op een algemene afdeling heb ik dus niet meer gevonden. Laatste keer dat ik de ligdagprijs op papier kreeg, was dat 275 euro, in 2015. Dus ondertussen al stevig gestegen!

Op alle sites die ik linkte, is de prijs terug te vinden zonder tussenkomst. Goedkoopste is de onderste, maar goedkoper dan 600 euro/ligdag in een meerpersoonskamer op een algemene afdeling heb ik dus niet meer gevonden. Laatste keer dat ik de ligdagprijs op papier kreeg, was dat 275 euro, in 2015. Dus ondertussen al stevig gestegen!
En dan wetende dat bv voor een operatie in dagkliniek waar mijn schoonma als verpleging werkte ze de bedden zo snel mogelijk terug vrij moeten krijgen want de volgende staat al te wachten. Die hadden geregeld dagen waar er 3 personen op 1 dag in hetzelfde bed hadden gelegen (voor de dubbelzinnige zielen: niet te gelijker tijd he :rofl: ). Ik ben daar vorig jaar geopereerd geweest. 's morgensvroeg binnen, 's middags stond ik al in de apotheek om gerief te halen. 1200euro waarvan zelf amper 40euro te betalen als patiënt (en voor die 40euro wou de hospitalisatieverzekering dan nog niet tussenkomen, als je die 40euro dan met de maandelijkse premie vergelijkt, maar kom dat is een ander verhaal). Dat zijn dan 3600 euro ipv 1200 euro. Een ziekenhuis hoeft geen verlies te draaien, maar op de duur ga je ook gewoon extra geld binnendraaien op kosten van de maatschappij die nog altijd (gelukkig leven we in België) het merendeel van die kosten betaalt. En dan moet je maar hopen dat zo'n praktijken niet op kosten van de patiënt zelf komt die daardoor mindere zorg kreeg dan hij nodig had.

De kinderen, die mee zijn met hunTikTok tijd, gaan tekenen. Even overleg over welk soort papier ze gaan gebruiken, besluit is ‘het witte want dat is toch iconisch’ …

Utred zit er dichter bij dan ik blijkbaar ligt het rond de 1000 euro al nu.
Prijs hangt ook af van welke afdeling etc. Wie op intensieve ligt krijgt meer verpleegkundigen per zoveel man dan bvb in een revalidatie.
Dan zijn die prijzen sinds 2019 toch imens gestegen, 3 of zelfs 4 keer zo duur op 4 jaar tijd, niet normaal.
Dergelijke prijzen, dat is toch pure schande, dat zijn maffia praktijken!
De werkelijke kosten die ze hebben per patient is daar slechts een fractie van.
Voor die prijzen zoals op die websites staan heb je een prive verpleegster die dag in dag uit voor je zorgt en dan heb je nog heel wat geld over!
Op die afrekening staat toch eerst de totale prijs en dan het deel wat je effectief zelf moet betalen.
Toch bij de afrekeningen die wij hier in het verleden al gekregen hebben.

Op die afrekening staat toch eerst de totale prijs en dan het deel wat je effectief zelf moet betalen.
Toch bij de afrekeningen die wij hier in het verleden al gekregen hebben.

De verpleegdagprijs wordt bepaald door de werkingskosten van het ziekenhuis (gedeelte B1+B2 van het Budget Financiële middelen [BFM], er is een apart BFM per ziekenhuis en per type bed*). Van deze werkingskosten wordt 20% 'variabel' betaald = prijs per ligdag en ook hetgene wat je op je factuur ziet verschijnen**. De overige 80% van dit budget wordt betaald via maandelijkse bedragen rechtstreeks aan het ziekenhuis en daar heb je als patiënt dus geen zicht op.

*dit verklaart waarom je niet dezelfde prijs voor een ligdag terugvindt bij verschillende ziekenhuizen en ook binnen 1 ziekenhuis voor verschillende types opname
**indien je niet onder de belgische ziekteverzekering valt dan zou de prijs op je factuur wel het volledige bedrag zijn

en de werkingskosten van een ziekenhuis omvatten uiteraard wel meer dan een verpleegster die voor u zorgt (https://www.gezondbelgie.be/nl/blik...e-ziekenhuizen/het-budget-financiele-middelen)
of als ge heel veel zin hebt om u in te lezen in het BFM (ook meer uitleg over wat B1 en B2 omvat): https://www.cm.be/media/CM-253-NL-Infofiche_tcm47-17926.pdf

Laatst bewerkt:
Als ik het mij goed herinner tikte het NICU verblijf van onze dochter in 2021 tegen de 2.000 EUR/dag aan.

Slotfactuur van de hele saga tot aan thuiskomst was zo een 100.000 EUR maar gelukkige aangesloten bij de CM + hospitalisatieverzekering :unsure:
*kust beide pollekes*

Als ik het mij goed herinner tikte het NICU verblijf van onze dochter in 2021 tegen de 2.000 EUR/dag aan.

Slotfactuur van de hele saga tot aan thuiskomst was zo een 100.000 EUR maar gelukkige aangesloten bij de CM + hospitalisatieverzekering :unsure:
*kust beide pollekes*
Ge zijt mijn factuur daar nog vergeten bij te tellen, denk ik.

Soit, duidelijk dat ons dochter eentje uit de duizenden is. 🥰 (en da's niet enkel om on topic te blijven)

was my pension es aant checken, de pensioenen hebben precies ook een schone index gekregen.

Denk niet dat ik die 4 jaar extra nog ga uitdoen :lol:

Terug
Bovenaan