Je glimlach van vandaag

Maar niet vandaag! Want vandaag had ik supersterjobstudent Lisa vast, die ieder item meteen herkende en alle codes al van buiten kende. Lisa: je hebt een talent. Stop met studeren, en word mijn vaste supermarktkassier. :love:
Da’s nu ook toevallig, toen ik klein-klein was zei mijn moeder vaak knolselder tegen mij (geen idee) en dat meisje heeft dan ook nog eens de beste voornaam ever!

2 egels in onze tuin :love2:

Geen flauw idee hoe ze binnen geraken want volledig dichte Draadpanelen + betonnen boort. Natuurlijk geraken die op 1 of andere manier binnen, maar niet meer buiten.

En onze kleine hond is iets te nieuwsgierig 😂

Geen flauw idee hoe ze binnen geraken want volledig dichte Draadpanelen + betonnen boort. Natuurlijk geraken die op 1 of andere manier binnen, maar niet meer buiten.

Water geven en kattenkorrels als je dat hebt. Normaal tonen egels zich niet vlug, maar doordat ze nergens water vinden zie je ze nu vaak rondlopen overdag.

Water geven en kattenkorrels als je dat hebt. Normaal tonen egels zich niet vlug, maar doordat ze nergens water vinden zie je ze nu vaak rondlopen overdag.
Ik zie (jammer genoeg) bijna dagelijks meerdere exemplaren plat op straat liggen.
Vanmorgen nog eentje de nek gebroken. Passeerde met de fiets om 5h 's morgens toen ik op straat in m'n lichtstraal iets zag bewegen.
Toen ik dichterbij kwam zag ik dat het een aangereden egel was die nog half in leven was.
Darmpjes lagen naast em maar leefde dus nog. Was dus net gebeurt.
Heb dan maar met een dikke tak de nek gebroken en in de berm geduwd.
Beetje vreemd verhaal mss maar kon dat beestje niet zo achterlaten. Maakte dan nog eens zo'n vreemd piepend geluid. :eek2:

Ik zie (jammer genoeg) bijna dagelijks meerdere exemplaren plat op straat liggen.
Vanmorgen nog eentje de nek gebroken. Passeerde met de fiets om 5h 's morgens toen ik op straat in m'n lichtstraal iets zag bewegen.
Toen ik dichterbij kwam zag ik dat het een aangereden egel was die nog half in leven was.
Darmpjes lagen naast em maar leefde dus nog. Was dus net gebeurt.
Heb dan maar met een dikke tak de nek gebroken en in de berm geduwd.
Beetje vreemd verhaal mss maar kon dat beestje niet zo achterlaten. Maakte dan nog eens zo'n vreemd piepend geluid. :eek2:

Dat is er inderdaad jammer genoeg het gevolg van. Valt op als ik met de hond ga wandelen dat ik er ook veel tegen kom.

Maar ze wennen wel heel snel. Hier zitten ze iedere avond het eten van de kat op te eten, of we nu op een meter afstand zitten of niet.

En schijten dat die beesten doen, manmanman.

Mijn neef had lang een egel in de tuin, uiteraard hebben we die Sonic gedoopt :D

Glimlach nu niet precies.
Maar sinds een paar maand doe ik de avondwandeling met de hond gedeeltelijk over het kerkhof.
Daar zitten toch ook wat tragische en tegelijk misschien zelfs mooie verhalen verscholen achter die zerken.
Hoe vaak ik partners samen zie liggen waarvan de ene soms 20-30-40 jaar na de andere pas sterft (veelal vrouwen die hun man dan ook blijkbaar "trouw" blijven).
Soms gebeurt het zelfs dat er nog een jong kind mee begraven is. Dus eerst je kind verliezen, dan je man en dan nog 20 jaar lang "alleen" blijven. Ik weet niet of ik dat een mooi liefdesverbond moet noemen of er diep triest van worden.
Ook een graf met 3 kinderen van hetzelfde gezin, jonge slachtoffers van de bombardementen op Runkst,...
Toch allemaal ongelooflijk wat sommige mensen moeten meemaken.

Mijn vrouw toonde me een filmpje (origineel van TikTok denk ik) waar een paar Spaanse of Latijns-Amerikaanse toeristen Brugge bezoeken. Zien ze enkel koetsen met paarden, worden ze zo super enthousiast en beginnen ze naar de bestuurder te zwaaien, die ook vriendelijk terugzwaait. Daarachter een tweede koets, zelfde uitgelaten reacties van de toeristen...en bij het passeren blijkt daar dan een doodskist in te liggen.

Volgens mijn vrouw gewoon een voorbeeld van hoe absurd dit land is.

Glimlach nu niet precies.
Maar sinds een paar maand doe ik de avondwandeling met de hond gedeeltelijk over het kerkhof.
Daar zitten toch ook wat tragische en tegelijk misschien zelfs mooie verhalen verscholen achter die zerken.
Hoe vaak ik partners samen zie liggen waarvan de ene soms 20-30-40 jaar na de andere pas sterft (veelal vrouwen die hun man dan ook blijkbaar "trouw" blijven).
Soms gebeurt het zelfs dat er nog een jong kind mee begraven is. Dus eerst je kind verliezen, dan je man en dan nog 20 jaar lang "alleen" blijven. Ik weet niet of ik dat een mooi liefdesverbond moet noemen of er diep triest van worden.
Ook een graf met 3 kinderen van hetzelfde gezin, jonge slachtoffers van de bombardementen op Runkst,...
Toch allemaal ongelooflijk wat sommige mensen moeten meemaken.
Idd, mijn grootouders liggen ook zo samen, grootmoeder is 27jr alleen gebleven.
En op het lokale kerkhof hier liggen er 5 meisjes naast elkaar, 5 zussen. Op minder dan een jaar tijd los van elkaar overleden aan ziektes, tussen de 3 en 7 jr (zat tweeling bij ook). Dan heeft Jezus het toch niet goed voor met u als ouder.

Idd, mijn grootouders liggen ook zo samen, grootmoeder is 27jr alleen gebleven.
En op het lokale kerkhof hier liggen er 5 meisjes naast elkaar, 5 zussen. Op minder dan een jaar tijd los van elkaar overleden aan ziektes, tussen de 3 en 7 jr (zat tweeling bij ook). Dan heeft Jezus het toch niet goed voor met u als ouder.
Ik weet niet hoe lang geleden de meisjes gestorven zijn, maar 100-150 jaar geleden was dat normaal heh, gezinnen met 10 kinderen waarvan dan bijna de helft van stierven.

Ik weet niet hoe lang geleden de meisjes gestorven zijn, maar 100-150 jaar geleden was dat normaal heh, gezinnen met 10 kinderen waarvan dan bijna de helft van stierven.
Bij mijn nonkel waren ze met 18 🙈 en ook een heel deel die niet ouder geworden zijn dan 5-6 jaar (kinderziektes).

Jaren 50, waren ook meteen alle vijf de kinderen.

Terug
Bovenaan