Je glimlach van vandaag

De planten die het oppervlak hier bedekken zijn krabbescheer, krabbescheer, krabbescheer, en ook een beetje waterdrieblad en waterranonkel. Dus voldoende 'zuurstofplanten'
Die krabbenscheer ziet er nog goed uit als ik dat snel even opzoek, mss iets voor de toekomst. Waterranonkel staat hier blijkbaar ook, maar ik wist die naam niet. :p
We hebben nog 4 zuurstofpompen er in zitten en dus zoals gezegd zuiverende bodemplantjes, vooral tegen de algen, want dat was toen we hier pas woonden een drama. Nu is dat toch al 2 jaar geen probleem meer. Het water wordt in begin van de zomer nog altijd iets groener, maar je kan er nog doorkijken, tegen september is het water weer proper. Daarvoor was het precies erwtensoep en kon je de vissen niet zien.

En ik heb geen vis
Wij wel, dus volledig toe laten groeien lukt sowieso niet.

Een sochting oxydator (s)voor zuurstof plaatsen😉
Dit verbruikt ook geen stroom.
Ik heb zo een vijvermodel in mijn sump staan v d reeftank en sindsdien heb ik ook geen cyanoalgen meer op mijn zandbodem👍

Ik weet (nog) niet juist hoe dat bij ons werkt, maar wij hebben in beide vijvers eigenlijk superhelder water in de vijver zelf. De "filterbak" en "waterval" bevat wel heel wat algen. Ook vissen in beide.

Banneet, er zitten er hier ook elk jaar veel in de vijver en dat is naast mooi, ook nog eens nuttig. En in slaapvallen bij het geluid van een waterval en wat kikkers is gewoon zalig.
Mja ik heb ze dus liever niet in mijne tuin. Tis ook dat ge ze moeilijk weg krijgt eens ze er zijn.

Toch wel even zeggen dat ik hier de meerkikker heb zitten, en sommige maken een hels kabaal
I.t.t. de minderkikker?

200.gif

Eigenlijk van gisterennacht maar dat was dus ook vandaag: good ol' times op de (permanente) kermis van cap d'Agde beleefd. Met een adrenalinerush op een van de zotste attracties als letterlijk en figuurlijk hoogtepunt

Lekke band gereden met de fiets. :sop: Ik had beter moeten weten, op een hobbelig stuk weg met veel scherpe stenen waar ik al vaker door ben gereden (anders is het een omweg). Toen ik erover knotste dacht ik nog 'wat gek dat ik hier nog nooit mijn banden op heb stuk gereden'. Een paar seconden later: 💥

Vanaf nu dan maar de omweg. :sop:
Dankzij de supersnelle en vriendelijke fietsenhersteller is dit nog een glimlach geworden. Omdat ik geen wagen heb en er geen fietsenmaker in de buurt is (en ik zelf onhandig ben), had ik online een firma gezocht die bij mij thuis kon langskomen om de fiets op te halen voor herstelling. Zo op een kleinere hersteldienst in een aangrenzende gemeente gestoten.

Online een contactformulier ingevuld, een uur later kreeg ik al bericht dat hij in de namiddag kon langskomen. 20 minuten na bevestiging stond hij hier, 10 minuten later had hij de band vervangen en ook nog eens mijn andere band goed opgepompt zonder dat ik dat had gevraagd. 20 euro all-in, en dat op een feestdag. :love:

Dankzij de supersnelle en vriendelijke fietsenhersteller is dit nog een glimlach geworden. Omdat ik geen wagen heb en er geen fietsenmaker in de buurt is, had ik online een firma gezocht die bij mij thuis kon langskomen om de fiets op te halen voor herstelling. Zo op een kleinere hersteldienst in een aangrenzende gemeente gestoten.
En heb je geen herstelmateriaal bij? Want eens je weet hoe je een band moet herstellen, is dat echt in een wip in orde.
Er bestaan ook zelfklevende plakkers om gaatjes te dichten...

En heb je geen herstelmateriaal bij? Want eens je weet hoe je een band moet herstellen, is dat echt in een wip in orde.
Er bestaan ook zelfklevende plakkers om gaatjes te dichten...
Ik heb mijn post nog ge-edit om te zeggen dat ik geen handige harry ben. :p Zat ook een grote scheur in, dus gewoon een plakker ging geen langdurige oplossing zijn geweest.

Die hersteldiensten bestaan met een reden hé, omdat er publiek voor is zoals ik. :p

Ik heb mijn post nog ge-edit om te zeggen dat ik geen handige harry ben. :p Zat ook een grote scheur in, dus gewoon een plakker ging geen langdurige oplossing zijn geweest.

Die hersteldiensten bestaan met een reden hé, omdat er publiek voor is zoals ik. :p
Mijn vrouw heeft zo ook een aantal vriendinnen, die bellen hun man wanneer ze plat rijden, en die komt hen dan depanneren . En die komen dan direct langs met de wagen :rofl:

Dankzij de supersnelle en vriendelijke fietsenhersteller is dit nog een glimlach geworden.
Toevallig ook geen gratis step gekregen?

Hahaha, net de zoon van 6 gedutch-ovened! Sucker!! :lol:

Die is niet meer zo snel goedgelovig nu.

Ik ben blijkbaar een stinkrot ei

Als west-vlaming is " De Limburg" voor mij toch een beetje buitenland, maar na een weekend er te hebben verbleven (regio Tongeren/Hasselt/Bilzen) moet ik toch erkennen. "t is daar verduveld mooi en ook al versta ik geen hol van hun dialect (en zij zo mogelijk nog minder van het mijne) toch voel ik er me thuis.

Bon, anders gesteld, wanneer West-Vlaanderen onder water verdwijnt door de opwarming van de aarde neem ik gewoon mijn boeltje en settel ik mij in het verre limburg. De Taal, dat lossen we wel op :-)

Terug
Bovenaan