Die krabbenscheer ziet er nog goed uit als ik dat snel even opzoek, mss iets voor de toekomst. Waterranonkel staat hier blijkbaar ook, maar ik wist die naam niet.De planten die het oppervlak hier bedekken zijn krabbescheer, krabbescheer, krabbescheer, en ook een beetje waterdrieblad en waterranonkel. Dus voldoende 'zuurstofplanten'

We hebben nog 4 zuurstofpompen er in zitten en dus zoals gezegd zuiverende bodemplantjes, vooral tegen de algen, want dat was toen we hier pas woonden een drama. Nu is dat toch al 2 jaar geen probleem meer. Het water wordt in begin van de zomer nog altijd iets groener, maar je kan er nog doorkijken, tegen september is het water weer proper. Daarvoor was het precies erwtensoep en kon je de vissen niet zien.
Wij wel, dus volledig toe laten groeien lukt sowieso niet.En ik heb geen vis

Ik had beter moeten weten, op een hobbelig stuk weg met veel scherpe stenen waar ik al vaker door ben gereden (anders is het een omweg). Toen ik erover knotste dacht ik nog 'wat gek dat ik hier nog nooit mijn banden op heb stuk gereden'. Een paar seconden later: