Je glimlach van vandaag

Willekeurige controle waarbij ik uit het verkeer werd gehaald, enorm vriendelijke agent die me echt wel hielp toen ik mijn verzekeringspapieren niet vond! 🙈
Ik deze week ook een willekeurige alcoholcontrole, iets voor 12u 's nachts aan het ziekenhuis.
Wij moeten er nogal vervaarlijk uitzien dat ze er ons uitpikken. :laugh:

Vandaag trakteer ik m'n vrouwtje op een gezellig dagje Pairi Daiza en een uitgebreide menu in een sterrenrestaurant om ons 8 jaar samen te vieren. Hopelijk bedankt ze mij met een well deserved BJ
Uw partner kan haar relaas hier geven: https://www.beyondgaming.be/threads/hoe-heeft-men-deze-week-u-geprobeerd-te-scammen.5406/

Todat uwe vijver vol zit en ge van het lawaai ge niet meer buiten wilt zitten, niet meer kunt slapen, en uw buren komen klagen...
Komt uit de vijver van mijn buur, just naast mijn tuin en die zitten daar wss al jaren en heb er nog nooit last van gehad.

Ik gok dat uw stuk grond wel redelijk groot is en de vijver verder ligt?
10-15 m van de woning. Er zijn ieder jaar één of twee kabaalmakers en die gaan met reisbureau ugar naar een beek wat verderop (ver van andere bewoners). En af en toe landt er hier een reiger

10-15 m van de woning. Er zijn ieder jaar één of twee kabaalmakers en die gaan met reisbureau ugar naar een beek wat verderop (ver van andere bewoners). En af en toe landt er hier een reiger
Dus eigenlijk ben jij wat de Theo Francken van de dierenwereld? :unsure:

Direct wegjagen, you'll thank me later. Als er iets is van mijn posts dat ge serieus moet nemen (en toegegeven dat zijn er niet veel) is het dit wel.
Banneet, er zitten er hier ook elk jaar veel in de vijver en dat is naast mooi, ook nog eens nuttig. En in slaapvallen bij het geluid van een waterval en wat kikkers is gewoon zalig.

Banneet, er zitten er hier ook elk jaar veel in de vijver en dat is naast mooi, ook nog eens nuttig. En in slaapvallen bij het geluid van een waterval en wat kikkers is gewoon zalig.
Toch wel even zeggen dat ik hier de meerkikker heb zitten, en sommige maken een hels kabaal

Toch wel even zeggen dat ik hier de meerkikker heb zitten, en sommige maken een hels kabaal
Hier zit er ook 1, en da's idd wel de luidste. Lijkt ook de chef te zijn vd vijver, want als hij op de waterlelies zit en er komt een andere er bij, jaagt hij ze weg. :unsure:

@ugar Hoe zit het bij u trouwens met de waterstand in de vijver? Hier nog nooit zo laag gestaan als nu, maar zolang de vissen ruimte en diepte genoeg blijven houden wil ik niet bijvullen. Maar 't zal toch dringend heel goed moeten regenen.

@ugar Hoe zit het bij u trouwens met de waterstand in de vijver? Hier nog nooit zo laag gestaan als nu, maar zolang de vissen ruimte en diepte genoeg blijven houden wil ik niet bijvullen. Maar 't zal toch dringend heel goed moeten regenen.
Ik heb een keer bijgevuld, enkele weken terug. Nu staat het 10 cm onder het normale peil. Ik hou heel het wateroppervlak bedekt (plantengroei) in de hoop verdamping te minimaliseren.

Ik heb een keer bijgevuld, enkele weken terug. Nu staat het 10 cm onder het normale peil. Ik hou heel het wateroppervlak bedekt (plantengroei) in de hoop verdamping te minimaliseren.
Ahja, hier zit hij toch een paar uur per dag in volle zon en je ziet hem serieus zakken. Hij is wel in niveaus en het hoogste niveau staat nu droog, het laagste niveau ziet geen zon, dus ik hoop dat het nu niet meer zakt. Qua planten wil ik ook niet te veel meer bijzetten, er staat nu riet en waterlelies die toch voor extra schaduw zorgen, maar voor de rest vooral veel zuiverende onderwaterplanten die ik hun licht niet wil afnemen.

Het is deze zomer wel ongezien hoeveel vogels we hebben in de tuin, allemaal om te komen drinken. Beestjes vinden waarschijnlijk moeilijker water. Zelfs al een torenvalk aan de vijver gehad. :love:

Ahja, hier zit hij toch een paar uur per dag in volle zon en je ziet hem serieus zakken. Hij is wel in niveaus en het hoogste niveau staat nu droog, het laagste niveau ziet geen zon, dus ik hoop dat het nu niet meer zakt. Qua planten wil ik ook niet te veel meer bijzetten, er staat nu riet en waterlelies die toch voor extra schaduw zorgen, maar voor de rest vooral veel zuiverende onderwaterplanten die ik hun licht niet wil afnemen.

Het is deze zomer wel ongezien hoeveel vogels we hebben in de tuin, allemaal om te komen drinken. Beestjes vinden waarschijnlijk moeilijker water. Zelfs al een torenvalk aan de vijver gehad. :love:
De planten die het oppervlak hier bedekken zijn krabbescheer, krabbescheer, krabbescheer, en ook een beetje waterdrieblad en waterranonkel. Dus voldoende 'zuurstofplanten'
En ik heb geen vis

Terug
Bovenaan