Je glimlach van vandaag

Hoe werkt dat eigenlijk?
Puur een naald in die spier? :unsure:
ja uiteindelijk is dat de stap die de spier doet ontlasten, maar eerst bepaald de kinesitherapeut de spieren die ontlast moeten worden.
Dat was hier nog niet zo simpel, in de bil zitten de spieren vrij diep, dus eerst een kwartier zitten duwen op de spieren om een reactie te vinden. Die kwam in de vorm van twitchen en angstzweet.
bepaald moment zei ze: ik ga een grotere naald moeten halen.
naderhand ook wel veel doen om niet terug met een belaste spier te zitten: verwarmen, genoeg water drinken en stretchen om de flow van die ontlasting te ondersteunen.
Het is geen wondermiddel, want je kan vlug hervallen.

ja uiteindelijk is dat de stap die de spier doet ontlasten, maar eerst bepaald de kinesitherapeut de spieren die ontlast moeten worden.
Dat was hier nog niet zo simpel, in de bil zitten de spieren vrij diep, dus eerst een kwartier zitten duwen op de spieren om een reactie te vinden. Die kwam in de vorm van twitchen en angstzweet.
naderhand ook wel veel doen om niet terug met een belaste spier te zitten: verwarmen, genoeg water drinken en stretchen om de flow van die ontlasting te ondersteunen.
Klinkt pittig en vies. Je mag duidelijk geen schrik hebben van naalden...

Het woord ontlasten is bij mij gelinkt aan stoelgang. Als ik iets lees zie ik dat altijd visueel voor me. Dit was een heel raar verhaal om te lezen.

Maar, blij dat het dry needlen geholpen heeft!

Het woord ontlasten is bij mij gelinkt aan stoelgang. Als ik iets lees zie ik dat altijd visueel voor me. Dit was een heel raar verhaal om te lezen.

vind niet meteen een beter woord. ontspannen is het ook niet, want met dat de naald in de spier zit pulseert die spier precies. uiteindelijk worden zo afvalstoffen afgevoerd, een beetje zoals stoelgang. Maar het woord stoelgang doet mij soms aan een stoel in de gang denken. woorden zijn raar.

vind niet meteen een beter woord. ontspannen is het ook niet, want met dat de naald in de spier zit pulseert die spier precies. uiteindelijk worden zo afvalstoffen afgevoerd, een beetje zoals stoelgang. Maar het woord stoelgang doet mij soms aan een stoel in de gang denken. woorden zijn raar.
Suggestie: ontspannen - letterlijk spanning wegnemen

• [ov] in een minder gespannen staat brengen. • [refl] trachten de spanningen van de dag weg te laten vloeien. •in een minder gespannen staat.
  • tot rust komen door iets prettigs vb: ik ontspan me voor de televisie Synoniem: relaxen Tegenstelling: inspannen het minder strak aantrekken vb: ontspan je spieren
Je collega ontlasten door werk over te nemen klinkt nog vreemder hé

Deze hangt hier bij een klant uit. Zo flauw, maar toch moest ik er hartelijk om lachen :D
7649cb1577db10669c26adcd566ac8e9.jpg

Dat heb ik ook, maar had ik niet bij zijn verhaal. Tot ik nu jouw opmerking las terwijl ik aan het eten ben. 😬

Suggestie: ontspannen - letterlijk spanning wegnemen

• [ov] in een minder gespannen staat brengen. • [refl] trachten de spanningen van de dag weg te laten vloeien. •in een minder gespannen staat.
  • tot rust komen door iets prettigs vb: ik ontspan me voor de televisie Synoniem: relaxen Tegenstelling: inspannen het minder strak aantrekken vb: ontspan je spieren
Je collega ontlasten door werk over te nemen klinkt nog vreemder hé
vind ik niet, maar ik sta er om bekend bepaalde woorden of uitspraken expres in een andere context te gebruiken dan die dat gewoonlijk is.

ontlasten

1. overgankelijk een last verminderen
    • Zij wierpen alles wat niet absoluut noodzakelijk was weg om zo de pakdieren te ontlasten.
  2. overgankelijk een belasting verminderen
    • De nieuwe rondweg ontlastte het verkeer in de stad maar voor een korte tijd; daarna waren de opstoppingen weer een dagelijks verschijnsel
  3. wederkerend zich ~zich ontdoen van zijn uitwerpselen
    • Na inneming van laxatieven wist hij zich eindelijk te ontlasten.

Tweedehands een New 2DS XL kunnen vinden met een IPS-scherm. Lang moeten zoeken want heel veel modellen hebben een generisch TN-panel en er lijkt geen specifiek modelnummer te zijn waar je garantie een IPS-scherm hebt.

Tijd voor de twintigste DQ8-playthrough. :woohoo:

Heel toevallig tussen een stapel documenten een soort rouwregister voor mijn vader teruggevonden. Waren wel even traantjes maar doet toch deugd om te lezen hoe andere mensen hem zagen.

Terug
Bovenaan