Hoe oud is jullie oudste kind, en hoe is die daar eigenlijk mee om gegaan? (als ik dat mag vragen)Mijn vrouw is op 22 mei 2020 het moederhuis binnen geweest om de bevalling van onze dochter in te leiden, men had toen eerst een epidurale gestoken. Ondertussen had men ook al de monitor aan het kind aangesloten omdat men gemerkt had dat er al ontlasting in het vruchtwater aanwezig was. Rond 11 uur is die monitor dan in alarm gegaan (en gezien ons verteld was dat ze alles konden meevolgen vanuit hun bureau waren we niet echt ongerust wanneer er niet direct reactie kwam). 8 min later zijn er dan meerdere vroedvrouwen de kamer binnen gestormd en mijn vrouw direct meegenomen voor een spoedkeizersnede. Bleek dat mijn vrouw haar baarmoeder gescheurd was en het kind dus los in de buik lag. Daarna hebben ze het kind eruit gehaald en gereanimeerd. Achteraf is ook gebleken dat alle geluidsignalen en alarmen van de monitors gemute stonden en er ook niemand aanwezig was in dat bureau omdat het te druk was. Als men toen rekende had het ong 20 minuten zonder zuurstof gezeten. Waarna men het direct overgebracht had naar de mic in brugge waar men gepoogd heeft om de hersenschade te beperken. Na 3 dagen bleek dan dat de hersenen van onze dochter eigenlijk zodanig verwoest waren dat ze nooit geen menswaardig bestaan ging kennen (ze ging moeten leven als een plant en ik geloof niet dat je dat ooit iemand kan aan doen) waarna we in samenspraak met de dokters besloten hebben om het kind euthanasie te geven. 7 dagen na haar geboorte is ze dan ingeslapen in onze armen. Het was de moeilijkste beslissing uit ons leven maar hoe erg ze ook is, we konden het niet over ons hart krijgen om geen menswaardig leven te geven aan ons kind.