3 minuten en 22 seconden. Zo lang bleef de vierjarige Xavier onder water nadat hij per ongeluk in het zwembad belandde.
Altijd goed dat een kind gered wordt uit een zwembad.
Ik kan persoonlijk zeggen dat ik ooit als
kind peuter ook minuten lang onder water ben geweest.
Ik denk dat zoiets veel meer voorkomt dan je denkt. 1 seconde je aandacht verslappen en je kind springt in het water hé!
Dat was in een zwembad in Portugal. Ik was vergeten mijn zwembandjes aan te doen en ik was in het diepe water gesprongen.
Er was enorm veel paniek. De redder had blijkbaar ook enorm veel moeite om mij eruit te halen, omdat ik tegenstrubbelde. Ik was blijkbaar aan het wuiven op de bodem, aan het rondspringen en continue vrolijk aan het lachen.
Ik had als peuter helemaal niet door dat ik aan het verzuipen was en ik vond toen de hele toestand grappig. Misschien wel goed ook, want zo was ik dus niet in paniek, heb ik toen ook niks water binnengekregen en was ik achteraf gewoon 'ok'. Ik moest dus ook helemaal niet gereanimeerd worden of zo, ondanks de lange tijd onder water.
Opmerking: Bovenstaande is natuurlijk wat mijn moeder mij achteraf gezegd heeft, zelf herinner ik er niet veel meer van.