Je glimlach van vandaag

Mijn tuin heeft de schattigste vogels, kan er uren naar kijken!
6A7396B8-2B48-4A8A-A1DE-C0AD22078AAF.jpeg

Hier idem, ik zou er eigenlijk graag een nestkast voor hangen zodat we die nog meer te zien krijgen.
Is absoluut de moeite waard! Bij ons hangen er twee en dat is een plezier om zien, in de ene een koppeltje meesjes en in de andere piepkleine bruine vogeltjes.
We hebben ook eind de tuin een oude voet van een plantenbak waar ik een mix aan vogelvoer op doe en dat trekt heel snel een vast publiek. Heel leuk voor kindjes ook.

Is absoluut de moeite waard! Bij ons hangen er twee en dat is een plezier om zien, in de ene een koppeltje meesjes en in de andere piepkleine bruine vogeltjes.
We hebben ook eind de tuin een oude voet van een plantenbak waar ik een mix aan vogelvoer op doe en dat trekt heel snel een vast publiek. Heel leuk voor kindjes ook.
jammer genoeg vind ik nergens geen nestkastje specifiek voor roodborstjes

Dat zijn van die half open kastjes, niet met zo’n rond gat zoals voor mezen.
ja, maar ik heb al in ieder tuincentrum gezocht en nergens te vinden. En online bestellen van zo'n zaken, daar heb ik niet echt goeie ervaringen mee. Eigenlijk zou ik ergens een placide moeten vinden

ja, maar ik heb al in ieder tuincentrum gezocht en nergens te vinden. En online bestellen van zo'n zaken, daar heb ik niet echt goeie ervaringen mee.
In een vorig leven (= ruim voor ik kinderen had) maakte ik die zelf van wat resthout, voor verschillende soorten. Ooit ook een torenvalk gehuisvest 😎👌. Eigenlijk nog wel iets om met m’n kinderen te knutselen nu ze wat groter zijn 🤔

ja, maar ik heb al in ieder tuincentrum gezocht en nergens te vinden. En online bestellen van zo'n zaken, daar heb ik niet echt goeie ervaringen mee. Eigenlijk zou ik ergens een placide moeten vinden
Wat Wannez zegt, op zich is dat vrij eenvoudig te timmeren en wel zoveel voldoening van het zelf te doen.
Vraag ook eens na bij natuurpunten in je buurt of ze geen ‘gasttuinen’ zoeken voor bepaalde vogelsoorten. Hier was er zo iets voor zwaluwen en dan kreeg je de benodigdheden maar Marke lag buiten het terrein.

Brief van energieleverancier ontvangen met toelichting over verlaagd voorschot n.a.v. 6% BTW. Hierin stond ook bevestiging van 3 jaar vast contract (sinds april vorig jaar dus voor de prijsstijgingen).
Dat het in hun correspondentie blijkbaar nog op naam van mijn ex-vrouw staat, ga ik precies niet over neuten 🤓

Raam open, even pauzeren achter de pc (haag aan 't scheren) en niets anders horen dan de waterval van de vijver. Rustgevender wordt het niet.
En zeggen dat er mensen op hun werk zitten ook. :unsure:

Terug
Bovenaan