Je glimlach van vandaag

Ik merk daar toch ook wel effect van op gewrichtspijn.
De keren dat ik echt een pijnstiller nodig had en ik naar Dafalgan greep deed het bij mij niks alleszins. 1 keer na een operatie aan mijn neus, waarbij ik het zelfs intraveneus kreeg. Nog nooit zo veel zeer gehad. Ik heb die nacht niet geslapen van de pijn.

De andere keer was na een accident dat mijn knieën pijn deden. Toen nam ik er 4 op een shift van 8h. Niks nougabollen.

De keren dat ik echt een pijnstiller nodig had en ik naar Dafalgan greep deed het bij mij niks alleszins. 1 keer na een operatie aan mijn neus, waarbij ik het zelfs intraveneus kreeg. Nog nooit zo veel zeer gehad. Ik heb die nacht niet geslapen van de pijn.

De andere keer was na een accident dat mijn knieën pijn deden. Toen nam ik er 4 op een shift van 8h. Niks nougabollen.
Pijnbestrijding is nooit een zaak van "pak dit of dat en GEGARANDEERD...."
Het hangt samen met de oorzaak van de pijn én hoe de persoon reageert op medicatie.

Hoe vaak ik al niet gehoord heb: "Ah, maar ik heb ook migraine, pak eens een excidrineke, GEGARANDEERD...."
Euh. Neen. Niet "gegarandeerd".

Pijnbestrijding is nooit een zaak van "pak dit of dat en GEGARANDEERD...."
Het hangt samen met de oorzaak van de pijn én hoe de persoon reageert op medicatie.

Hoe vaak ik al niet gehoord heb: "Ah, maar ik heb ook migraine, pak eens een excidrineke, GEGARANDEERD...."
Euh. Neen. Niet "gegarandeerd".
Ja da's natuurlijk ook wel waar. Idereen reageert idd anders op medicatie.

Als ik zware rugpijn heb werkt enkel een tramadol-derivaat :sop:
Pak ik dan ook zelden tenzij ik crepeer van de pijn.

Al de rest doet juist niks!

En dit terwijl anderen wel gesteld zijn met andere, lichtere middelen in zwaardere dosissen.

Als ik zware rugpijn heb werkt enkel een tramadol-derivaat :sop:
Pak ik dan ook zelden tenzij ik crepeer van de pijn.

Al de rest doet juist niks!

En dit terwijl anderen wel gesteld zijn met andere, lichtere middelen in zwaardere dosissen.
Ik heb nog Tramadol gekregen van mijn schoonmoeder voor een verschot in mijn rug. Dat deed echt niks voor mij.

Ik heb nog Tramadol gekregen van mijn schoonmoeder voor een verschot in mijn rug. Dat deed echt niks voor mij.
Dat is dan uw opgebouwde resistentie tegen vergif? Want Tramadol is toch al geen klein pijnstillerke meer :unsure:.
Ik sliep daar wel zaaaaaaaalig van :unsure:.

Weinig ervaring (gelukkig) met pijnstillers. Maar de weinige keren dat ik hoofdpijn heb bijvoorbeeld heeft een Dafalgan 1g idd nog nooit geholpen.

Dat is dan uw opgebouwde resistentie tegen vergif? Want Tramadol is toch al geen klein pijnstillerke meer :unsure:.
Ik sliep daar wel zaaaaaaaalig van :unsure:.
Geen idee, maar het deed echt niks. Het waren druppels en mijn schoonmoeder is effectief ‘pijnpatiënt’ met een heel regiment aan medicijnen. Ze heeft nu zelfs Fentanyl. Ik heb wel maar 20 druppels gekregen en ik weet dat zij er veel meer nodig heeft.

Misschien binnenkort de 'BG pijnstillers en andere opiaten' thread eens aanmaken :laugh:

Het kl... aan tramadol is dat ik wel snel in slaap val maar na 3 uur is de slaap gedaan en ben ik klaarwakker voor de rest van de nacht.

Voor het eerst in mijn leven verdoving gekregen (bij de tandarts). Speciale ervaring wel, maar wel aangenaam om eens niet massa's pijn te voelen bij het boren.

Terug
Bovenaan