Je glimlach van vandaag

+ @Coolguy
Bij ons op het werk staat de helft van de agenda open om online te boeken, 25% boeken we op het secretariaat in voor mensen die bellen voor een consult en 25% zijn gaatjes voor noodgevallen of die de dokter pas beschikbaar maakt voor het secretariaat naar de middag toe als ze zien hoe druk het is. (Vb als ze zien dat er om 16u iemand komt voor de griepprik en om 16u20 iemand "bespreken bloedanalyse" dan zal er om 16u10 nog een gaatje geopend worden.)

Onze populairste arts zal ook pas vrijdag plaats hebben als ik online kijk, maar als ik bel, is er vandaag of ten laatste morgen wél nog plaats. Gewoon een tip voor mensen die gehecht zijn aan hun arts. 😉
Dat is net wat ik zo hatelijk vind aan onze groepspraktijk hier in de buurt, je wilt een afspraak maken online, zoals ze zelf het liefst hebben, als het op maandag is heb je met wat geluk vrijdag nog een plaatsje (bij een dokter die wel vaker als enige nog plaats heeft, ik vermoed omdat hij meestal per dag ziektebriefjes schrijft), maar als je belt is er altijd nog wel plaats.
Mensen die gaan werken en ziek zijn kunnen niet tot vrijdag wachten want hun briefje moet tijdig binnen zijn.
Dus eigenlijk is dat online systeem bij hun niet zo praktisch.
Als je bloed wilt laten trekken, bloedresultaten bespreken of iets dergelijks dan kan je wel tot vrijdag wachten, akkoord.

Bellen= buffer van het secretariaat die beslist wat wel en niet kan wachten.
Je wil niet weten hoeveel mensen DRINGEND een consult nodig hebben maar het MOET bij die arts zijn want ze hebben al 3 weken last van ... 🙄

Neen, dan krijg je geen plaatsje om 18u30 dat gelukkig niet online staat, dat hou ik voor de bouwvakker die me om 16u belt omdat hij het echt niet houdt van de kniepijn maar op een werf zit een uur rijden...

@515 klinkt toch hetzelfde als bij ons? Wat is er mis mee?
Dat online boeken niet lukt 9/10 keren (of toch niet tijdig genoeg). Maar ze vragen wel altijd om online te boeken.
Vorige arts was handiger, die had al zijn vrije momenten open staan van in het begin (noodgevallen konden er altijd nog wel tussen) dus daar kon je meestal dezelfde dag of de volgende nog boeken.
Wat is het nut van een online systeem als je beschikbare momenten niet kan boeken?
Dat is inderdaad het "probleem".

Wat is het nut van een online systeem als je beschikbare momenten niet kan boeken?
Je kan die wél boeken, alleen niet volledig zoals je het zelf wil. Bij ons staat ook bij elke afspraak die je wil boeken: vooor dringende zaken, bel het secretariaat.

Bellen= buffer van het secretariaat die beslist wat wel en niet kan wachten.
Je wil niet weten hoeveel mensen DRINGEND een consult nodig hebben maar het MOET bij die arts zijn want ze hebben al 3 weken last van ... 🙄

Neen, dan krijg je geen plaatsje om 18u30 dat gelukkig niet online staat, dat hou ik voor de bouwvakker die me om 16u belt omdat hij het echt niet houdt van de kniepijn maar op een werf zit een uur rijden...
Dat snap ik maar lijkt me dat ze hier toch iets te veel ruimte overhouden en ze werken er met genoeg. Maar die telefoon rinkelt daardoor ook heel de dag, 10 minuten en meer in de wachtrij staan is geen uitzondering. Maar als ze te veel plaatsen openhouden doen ze het zichzelf ook deels aan.
Vorige arts was ook altijd druk bezet.

Je kan die wél boeken, alleen niet volledig zoals je het zelf wil. Bij ons staat ook bij elke afspraak die je wil boeken: vooor dringende zaken, bel het secretariaat.
Dringend is het niet altijd maar als je met een ongemak zit waardoor je niet kan/mag gaan werken heb je wel je briefje nodig diezelfde dag of de dag erna.

Voor zaken als medicatie tegen allergieën, vaccinaties, etc. .. is dat boekingssysteem heel handig. Dat zijn afspraken waarvan je lang op voorhand weet dat ze nodig zijn, en dan kan je ze perfect inplannen op een vrije dag, of net voor of na het werk, zonder de lijn bezet te houden voor mensen die iets dringends voorhebben.

Daarnaast heb ik dit jaar 2x onverwacht een afspraak moeten maken. Beide online gedaan, de 1e keer ging de dag zelf, de 2e keer was de dag er op.

Dat snap ik maar lijkt me dat ze hier toch iets te veel ruimte overhouden en ze werken er met genoeg. Maar die telefoon rinkelt daardoor ook heel de dag, 10 minuten en meer in de wachtrij staan is geen uitzondering. Maar als ze te veel plaatsen openhouden doen ze het zichzelf ook deels aan.
Vorige arts was ook altijd druk bezet.

Dringend is het niet altijd maar als je met een ongemak zit waardoor je niet kan/mag gaan werken heb je wel je briefje nodig diezelfde dag of de dag erna.
Bij ons is er altijd "vandaag" ten laatste "morgen" online plaats, maar daarom niet bij de arts die je het liefste hebt.

Ik boek op voorhand afspraken voor mezelf in voor zaken als een verzekeringsonderzoek, medicatie bespreken, opvolging van een medisch probleem onder behandeling,.. en dat doen de meeste mensen zo.
Daar dienen die 50% groene vakjes voor, voor zaken die je wél perfect in kan plannen.
Maar als je zelf onderuit gaat aan acute ziektebeelden heb je dus 2 opties bij ons: je belt en wij geven je een afspraak (bij gelijk welke dokter al probeer ik wel rekening te houden met M/V issues. Iemand die heel ongerust belt omdat die een knobbeltje in de balzak heeft gevoeld, ga ik zo snel mogelijk een afspraak geven en indien mogelijk bij een mannelijke arts bvb) of je volgt het systeem van online boeken en kijkt regelmatig of er geen annulaties of extra afspraken zijn vrijgegeven

5 artsen die samenwerken... en allemaal op een verschillende manier :laugh:

arts 1: klassieke briefjes om naar de mutualiteit te sturen, volle pot te dokken, wel payconiq, geen Bancontact
arts2: stuurt alles automatisch door naar apotheek en mutualiteit, enkel 4 euro te dokken, geen payconiq, wel bancontact
arts 3: klassieke briefjes, bancontact en payconiq, volle pot te dokken, later weerkrijgen.
arts 4: automatisch naar mutualiteit, apotheek klassiek, enkel 4 euro, maar geen bancontact en geen payconiq
arts 5: klassieke briefjes, volle pot, bancontact ma gene payconiq.

dus elke keer een ganse checklist aflopen: ... cash meenemen of ni? wie had ik geboekt? :laugh:
Heb je dan geen vaste arts in de praktijk? Mijn "vaste" is ook een praktijk van 4 huisartsen, maar ik ga altijd bij dezelfde automatisch. Staat ook maar 1 iemand bij mijn "vaste" huisarts.

Edit: bij ons is het ook met online boeken, maar als ik zie dat er geen plaatsje is bij mijn vaste, dan bel ik gewoon efkes en is er nagenoeg altijd nog plaats die dag.

Recht op deconnectie voor Federale ambtenaren.
Het is toch absurd dat daar regels rond gemaakt moeten worden.
(maar goed, want ik wordt regelmatig nog 's avonds/in het weekend gevraagd zaken te doen, vandaag ook weer in m'n congé dat ik aan het werken ben)
Allé, alsof er effectief ambtenaren waren die effectief oppakken na hun uren. Die mannen pakken amper hun telefoon op tijdens hun uren :unsure:

@Squidward 😇

Daarnet een doosje pickwick fruit fusion theetjes gekocht.
Ik lust totaal geen warme thee maar wel iced tea én wil van de koffie af.
Daarnet "orange+mango" klaargemaakt (die rook het lekkerste van de 4 smaken) én met een half lepeltje honing in vind ik die dus lekkerder dan de voze koffie die ik heb gekocht om van de koffie af te kicken. 😍

Dat goede voornemen is alvast mooi vorm aan het krijgen nu! 💪

Voor zaken als medicatie tegen allergieën, vaccinaties, etc. .. is dat boekingssysteem heel handig. Dat zijn afspraken waarvan je lang op voorhand weet dat ze nodig zijn, en dan kan je ze perfect inplannen op een vrije dag, of net voor of na het werk, zonder de lijn bezet te houden voor mensen die iets dringends voorhebben.

Daarnaast heb ik dit jaar 2x onverwacht een afspraak moeten maken. Beide online gedaan, de 1e keer ging de dag zelf, de 2e keer was de dag er op.
Klopt daarvoor werkt het wel goed, bij hun ook.
Bij ons is er altijd "vandaag" ten laatste "morgen" online plaats, maar daarom niet bij de arts die je het liefste hebt.

Ik boek op voorhand afspraken voor mezelf in voor zaken als een verzekeringsonderzoek, medicatie bespreken, opvolging van een medisch probleem onder behandeling,.. en dat doen de meeste mensen zo.
Daar dienen die 50% groene vakjes voor, voor zaken die je wél perfect in kan plannen.
Maar als je zelf onderuit gaat aan acute ziektebeelden heb je dus 2 opties bij ons: je belt en wij geven je een afspraak (bij gelijk welke dokter al probeer ik wel rekening te houden met M/V issues. Iemand die heel ongerust belt omdat die een knobbeltje in de balzak heeft gevoeld, ga ik zo snel mogelijk een afspraak geven en indien mogelijk bij een mannelijke arts bvb) of je volgt het systeem van online boeken en kijkt regelmatig of er geen annulaties of extra afspraken zijn vrijgegeven
Ja dat is hier niet het geval. Als het is voor (buik)griep of iets dergelijks maakt het ook niet zoveel uit bij welke arts ik terecht kan daar.

Recht op deconnectie voor Federale ambtenaren.
Het is toch absurd dat daar regels rond gemaakt moeten worden.
(maar goed, want ik word regelmatig nog 's avonds/in het weekend gevraagd zaken te doen, vandaag ook weer in m'n congé dat ik aan het werken ben)
Ambtenaren. Zijn dat diegenen die overdag hun tijd doorbrengen op pol&actua?

En dit 's avonds verder doen?

🤔🤨

Op de discord van mijn opleiding een berichtje geplaatst over de dingen waar ik mee worstel om het gewoon eens van mij af te schrijven en wat advies gevraagt over hoe ik m'n onzekerheden op carrière vlak wat de kop kan indrukken. Veel lieve berichtjes gehad met goede adviezen en veel mensen die hetzelfde meemaakten en blij waren dat er eens over gepraat werd. Feels good!

@Squidward 😇

Daarnet een doosje pickwick fruit fusion theetjes gekocht.
Ik lust totaal geen warme thee maar wel iced tea én wil van de koffie af.
Daarnet "orange+mango" klaargemaakt (die rook het lekkerste van de 4 smaken) én met een half lepeltje honing in vind ik die dus lekkerder dan de voze koffie die ik heb gekocht om van de koffie af te kicken. 😍

Dat goede voornemen is alvast mooi vorm aan het krijgen nu! 💪
Tip: koop losse thee in een goede (on-line) theewinkel.
Ik heb hier een tiental blends staan, aangezien ik thee met sloten drink is die losse thee een pak goedkoper. Combinaties van vlierbloesem + granaatappel zijn geweldig in de fruitige thees.

Tip: koop losse thee in een goede (on-line) theewinkel.
Ik heb hier een tiental blends staan, aangezien ik thee met sloten drink is die losse thee een pak goedkoper. Combinaties van vlierbloesem + granaatappel zijn geweldig in de fruitige thees.
Ik wil vooral ontdekken eerst wat ik lust, dan is zo een doosje van 2 euro met 4 verschillende smaken in, ideaal. 😇
Vroeger nog meerdere doosjes met verschillende smaken in uitgeprobeerd, om ze allemaal op het werk te droppen omdat ik het niet luste. 😩

:lol: dat filmpje, wat een marginaal :lol:

WTF wa voor voorbeeld geeft die nu ook. 1 wijf in huis vs 5 honden.

Terug
Bovenaan