Je glimlach van vandaag

Gelukkig is het hier het glimlach ipv ergernissen topic!
Want nu loopt Eminem te rappen in mijne kop, ik ken de lyrics nog veel te goed en weet niet of ik me nu stokoud moet voelen.. of gewoon nog ne keer lekker zotjes "nananananana!" moet zingen en dansen.

het is natuurlijk het tweede geworden!
das wel van de Radios he zotteke

ook nu zijn er nog genoeg echte zangers of zangeressen. Spijtig genoeg worden velen overgeproduceerd (of hoe zegt ge dat? autotune etc.) of wordt hun talent overschaduwt door de show/het imago die ze opzetten.

Neem nu het vb. van Mulan. Ik moest nooit iets hebben van Miley Cyrus gewoon door haar shows en gedrag. Tot ik die Backyard Sessions tegenkwam. Dat mens kan echt zingen en haar stem is gewoon perfect voor goede Amerikaanse Country.
Same met Lady Gaga. 80% percent van de aandacht werd gevestigd op haar show en extravagant gedrag. Maar dat mens kan wel zingen.

En langs de ene kant is dat spijtig: jaren 50-70 was er ook wel aandacht voor glitter en dergelijke, maar ze moesten er ook wel staan bij gewone optreden of tv-optredens waar de techniek er niet was om veel blabla te verkopen. In studio's moesten ze zo goed mogelijk presteren, want band kostte geld en extreem veel bijsturen kon achteraf niet. Nu wordt dat platgeproduced zoals photoshop op een playboy-model. Elk foutje eruit gehaald en digitaal bijgestuurd zodat er geen rimpelke meer te bespeuren is.

Das zoals bij elke kunstvorm in de hele geschiedenis van de mens. Fotorealisme vs meer abstrakte schilderkunst zoals picasso bvb.

Dat perfecte/plastische geluid proberen nastreven is imo begonnen in de jaren 60 al konden ze toen nog niet veel. Met elektrische (bas)gitaren werd ook al veel gespeeld qua signal processing nog voor dat er commercieel een computer te verkrijgen viel.

Sinds een aantal jaren is de muziek terug wat naar de natuurlijke sounds aan het neigen, zeker binnen de elektronische muziek merk ik dat toch. En daarmee bedoel ik dat de samples of instrumenten wel terug opgenomen worden ipv digitaal gecreerd en daar dan minimale smoothing of reverb etc aan toegevoegd.

Persoonlijk kan ik een Elvis en zeker een Dolly Parton niet aanhoren, maar da heeft andere redenen. Die mensen kunnen/konden goed zingen en houden het bewust simpel voor de rest.

Ik zou zelfs denken dat klassieke muziek overproduced is, in de zin van er is extreem veel tijd en aandacht gestoken in de compositie. Daar kan ik gemakkelijker naar luisteren.

Tldr; OK boomers.

Eerste shift als gemachtigd opzichter zit erop, hier aan de oversteekplaatsen op de Grote markt van Sint-Niklaas.
Zolang ze allemaal goed opletten en luisteren gaat dit vlotjes.

Het weekend na de verhuis zit er op. Bureau klaargekregen en aan het thuiswerken in de nieuwe woning na bijna 4 jaar bij de schoonouders te wonen, waarvan 3 met de dochter. :clap:Happy.

Terug
Bovenaan