Je glimlach van vandaag

Het eten in die "all you can eat" is vaak middelmatig. Het zet aan tot overconsumptie, en zoals ik al eerder aangaf, het gedrag van heel wat mensen is er gewoon ronduit storend.
Inderdaad.

En ze moeten de prijs op een dusdanig niveau zetten dat je duurder uitkomt dan een goede brasserie.
Maar elk zijn goesting.

Het zet aan tot overconsumptie, en zoals ik al eerder aangaf, het gedrag van heel wat mensen is er gewoon ronduit storend.

2.
Wij gingen vroeger regelmatig eten in een gewoon restaurant, toen die eigenaars verhuisden en feestzaal/brunch volgens all you van eat gingen doen zijn we gevolgd.
De laatste jaren is het gewoon zoveel mogelijk volk binnenproppen, is ook al 75€/persoon ondertussen.

Eten en drank zoveel je wil tot de koffie, het eten op zich is wel goed zoals in die eigenaars hun vorig restaurant.
Ik ga er echter niet meer doordat er imo teveel volk is en het gedrag van dat volk.
Bijkomend vind ik 75€ teveel om nog zelf met mijn bord te moeten aanschuiven (dranken worden wel bediend).

Op den duur moet je daar volk op hun gezicht beginnen slaan om toch maar een garnaalkroketje te pakken te krijgen :unsure:
Wij hebben wel connectie’s en regelen dat zo, maar als ik voor die prijs het gevoel krijg om te moeten bedelen achter iets …

Dan ga ik liever naar een gewoon deftig restaurant, dat zal misschien licht duurder en niet a volonté zijn maar het is eens iets anders en ze bedienen je nog.
Uiteindelijk eet je bij die brunch ook maar evenveel, tenzij je de rest van de dag opgeblazen wil rondlopen.

Wel altijd lachen om die 60+ halfdood te zien binnen strompelen tot ze zeggen dat het buffet open is.
Daar worden records in de 100m horden verbroken :p

Laatst bewerkt:
Ik ken één uitzondering op die regel: in heel wat wokrestaurants kan je nog redelijk goed eten, en die zijn ook vaak via een aal you can eat formule.
Dat restaurant in Nijvel is deels een wokrestaurant ;) Het wordt uitgebaat door Chinezen hé. Je hebt in het midden ook gewoon een kok die "life" kookt voor jou (Wok, hert, everzwijn ..). Het is naar mijn mening één van de betere "all you can eat" restaurants ..

Ambras op facebook, iemand is daar op zoek naar een olievat om iets mee te maken (barbecue, vuurschaal of weet ik veel wat). Is er daar iemand die er een te koop aanbied voor 30 euro en een andere die gewoon zegt dat hij er staan heeft en dat diegene die op zoek is naar een vat er gewoon gratis mag om komen. Gaat die persoon die ze verkoopt gewoon volledig door het lint omdat die ander zijn "commerce" kapot maakt :rofl: :rofl: :rofl: . Gelukkig is de dag van vandaag iedereen een handelaar :rofl: :rofl: .

Ambras op facebook, iemand is daar op zoek naar een olievat om iets mee te maken (barbecue, vuurschaal of weet ik veel wat). Is er daar iemand die er een te koop aanbied voor 30 euro en een andere die gewoon zegt dat hij er staan heeft en dat diegene die op zoek is naar een vat er gewoon gratis mag om komen. Gaat die persoon die ze verkoopt gewoon volledig door het lint omdat die ander zijn "commerce" kapot maakt :rofl: :rofl: :rofl: . Gelukkig is de dag van vandaag iedereen een handelaar :rofl: :rofl: .
Na deze crisis door te komen kan hij dan nog life coach worden.

Na deze crisis door te komen kan hij dan nog life coach worden.
Sowieso gaat dit geschil voor de handelsrechtbank mogen komen, dit zijn ongeoorloofde praktijken :rofl:. Die gast begint nu al te dreigen met advocaten en deurwaarders. Zo komt er toch nog wat ambiance in deze druilerige zondag.

Edit: lap, de beheerders van de groep zijn waarschijnlijk mods van hier, ze hebben alles gewist :cry:

Laatst bewerkt:
Als ik cursus had, gingen we pre corona lunchen in Le monde est petit lunchen.
Daar viel het toch goed mee. Wat oudere koppels en hier en daar groepjes van andere bedrijven in de buurt. Misschien in het weekend dat het anders is, dat weet ik niet.

En ge hebt ook van die restaurants zonder kok, waar ge nog es alles zelf moogt klaarmaken aan tafel!!!!

Als ze dan nog es durven komen vragen of het gesmaakt heeft dan geef ik altijd opmerkingen over de cuisson. :laugh:

Past wss in het rijtje "dingen die we dagelijks horen"

Hoe mag het vlees gebakken zijn? Op een pan graag!

Hoe vond u het vlees? Heel toevallig, hier onder dat blaadje sla!

restaurants zijn sowieso al voor het 'betere volk', dus marginaal is mss wel relatief. ( behalve als je Mcdonalds ofzo al een restaurant noemt natuurlijk)
Zo een 'wok plaza' en consoorten zet ik toch in hetzelfde rijtje als een McDonald's tbh. Maar iedereen doet wat hij wilt he.

Als ik ga uiteten is dat ofwel op restaurant ofwel thuis of bij vrienden ofzo. Zelfs een brasserie vind ik niet leuk. En dat heeft niks te maken met 'standing' of whatever, ik vind die typische brasserie-gerechten met broodstengels, appelsien schijven en random balsamicostrepen gewoon niet te vreten 😂

Zo een 'wok plaza' en consoorten zet ik toch in hetzelfde rijtje als een McDonald's tbh. Maar iedereen doet wat hij wilt he.

Als ik ga uiteten is dat ofwel op restaurant ofwel thuis of bij vrienden ofzo. Zelfs een brasserie vind ik niet leuk. En dat heeft niks te maken met 'standing' of whatever, ik vind die typische brasserie-gerechten met broodstengels, appelsien schijven en random balsamicostrepen gewoon niet te vreten 😂
Ik wil ook toevoegen dat er een hele tussenklasse is tussen McDo en sterrenrestaurants. Een soort spectrum waar je soms parels kan vinden en soms een soort van brasserie-die-het-hoog-in-zijn-bol-heeft. En uit eten gaan is typisch toch ook gewoon een dure zaak in Vlaanderen vind ik, wat mijn enthousiasme ook al eens tempert. Nu goed, ik ben ook gewoon verwend met een kok als vrouw.

Laatste keer zat ik aan €60 voor mij alleen in zo'n zaak, en dan had ik nog enkel één speciaalbier en eens limonade gedronken. De smaken waren goed, maar ook niet zo "wow" en de porties eerder klein. Voorgerecht was "burrata" dus ik hoopte op effectief een bol burrata, was dan een toast met kruiden, garnituur en een beetje burrata, voor €18 dacht ik. Een crème brûlée aan €10 vond ik ook redelijk overdreven. Dan denk ik dat een prijsklasse hoger voor een echt uitzonderlijke maaltijd, of een klasse lager voor gewoon een goede, vullende maaltijd beiden goede alternatieven zijn.

Toen ik nog en België woonde ging ik wel eens naar de Wok en Tafeldier in antwerpen.

Was ook all you can eat maar je koos de ingrediënten aan een buffet en dan ging je naar de koks die het dan wokten.

Dat was ook heel klein. Niet zo een mega wok paleis.

In mijn geburen is er ook zo nen wok waar ik ooit eens op uitnodiging geweest ben voor een verjaardag. Als ge naar het toilet gaat moet ge wel zien dat ge niet op uw gezicht schuift gelijk dat het vet aan de vloer plakt.

De kinderen van vrienden waren zich aan het amuseren in een speelhoekje op hun kousen. Bleken al hun kousen zwart aan de zolen door het vet.

Volgende keer ga ik vriendelijk bedanken.

Zelfs een brasserie vind ik niet leuk. En dat heeft niks te maken met 'standing' of whatever, ik vind die typische brasserie-gerechten met broodstengels, appelsien schijven en random balsamicostrepen gewoon niet te vreten 😂
De gemiddelde brasserie is gewoon écht vreselijk om te eten. Maar ik ken wel enkele plekjes waar je voor 20 EUR een echt goede maaltijd kan eten

De gemiddelde brasserie is gewoon écht vreselijk om te eten. Maar ik ken wel enkele plekjes waar je voor 20 EUR een echt goede maaltijd kan eten
In Brussel zie je dat wel vaker, dan vaak bv. een lunchmenu of een bepaalde keuken waar migranten uit dat land ook komen eten (teken dat het goed is).

Terug
Bovenaan