Je glimlach van vandaag

De gemiddelde brasserie is gewoon écht vreselijk om te eten. Maar ik ken wel enkele plekjes waar je voor 20 EUR een echt goede maaltijd kan eten
Uiteraard zullen daar uitzonderingen zijn op de regel hoor. Maar ik doelde meer op de grotere zaken zoals in Genk pakweg 'het stadscafé' of the century in Hasselt ofzo. Blijf ik mooi weg :)

De gemiddelde brasserie is gewoon écht vreselijk om te eten. Maar ik ken wel enkele plekjes waar je voor 20 EUR een echt goede maaltijd kan eten
Langs de andere kant, wie kan rekenen begrijpt toch soms niet dat men voor 20 euro een maaltijd kan aanbieden in een brasserie.

Langs de andere kant, wie kan rekenen begrijpt toch soms niet dat men voor 20 euro een maaltijd kan aanbieden in een brasserie.
Er is hier in Tienen een restaurant waar je voor 18-25 EUR een perfect lekkere, vers gemaakt maaltijd eet zonder al die premade brol. Dat is allemaal perfect mogelijk, probleem is dat ze in brasserie gewoon smijten met het geld qua grondstoffen (want allemaal aangekocht premade ipv à la minute aan te maken) en ook veel te veel geld in omkadering steken.

In Frankrijk eet ik voor 25-35 EUR een driegangenmenu in een bib-gourmand. Allemaal vers klaar gemaakt, loonkost is daar 20% lager dan hier. Voor 25 EUR krijg je hier in een bistro een steak met saus uit een potje en afgebakken diepvriesfrieten...

Uiteraard zullen daar uitzonderingen zijn op de regel hoor. Maar ik doelde meer op de grotere zaken zoals in Genk pakweg 'het stadscafé' of the century in Hasselt ofzo. Blijf ik mooi weg :)
Afgelopen vrijdag nog in de Century in Hasselt gaan eten, ze hebben daar toch wel veel keuze zodat iedereen toch wel zijn goesting kan vinden. Dat kwam uiteindelijk op 53 euro voor 2 personen hoofdgerecht, nagerecht en drank.

Ge had moeten zeggen: "weet gij wel wie ik ben?????"

En als ze nee zeggen keihard weglopen.

Works every time!
Goch, ik heb hem wel bang gemaakt hoor. Ik heb gedreigd van facebook te verwijderen. Zeker weten dat hij nu bang is dat hij alleen zal overblijven.

Heerlijk weertje hier (Costa del Sol). 26 graden. Gisteren in de zee gezwommen op La Herradura. Vandaag wandeling gemaakt over de dijk van Almenucar en daarna een ritje gemaakt in de bergen. Mijn pa heeft vanavond chorizo op de BBQ gemaakt. Eten is hier veel lekkerder en minder bewerkt dan in België. De kip is hier bijvoorbeeld veel smaakvoller en minder vet dan in België. Sommige vleessoorten zijn hier wel minder makkelijk te krijgen bv. lamsvlees. Wel veel meer vis en schaaldieren (bv. cigales: soort minikreeftjes) mmm... Ik ga slapen nu. Ik zet mijn wekker om 9u en kan zonder problemen opstaan. Wat een mirakel! Normaalgezien kan ik nog niet uit mijn bed om 12u. I feel so alive :woohoo:

Tgoh, bij echt brasserie eten denk ik aan een spaghetti bolognese of een steak met friet. Als je die dingen niet kan verkopen aan 20-25 euro zonder verlies te lijden zit je in de verkeerde branche denk ik.

Ik heb het al eens gezegd, maar de geur van natte hond. Weinig geuren die me zo'n vlaag van nostalgie doen voelen als wanneer mijn hond nog een beetje bedampt van de regen zich tegen me aan komt vleien. Geen madeleinetjes nodig hier om dat knusse gevoel gecombineerd met wat heimwee te doen opwellen.

Tgoh, bij echt brasserie eten denk ik aan een spaghetti bolognese of een steak met friet. Als je die dingen niet kan verkopen aan 20-25 euro zonder verlies te lijden zit je in de verkeerde branche denk ik.
20 euro voor ne spaghetti is echt wel veel nee? Of zijn de prijzen zo gestegen? :unsure:

Als het zo'n zaken zijn zullen ze wel winst kunnen maken. Maar ik zie toch meer en meer brasserieën zaken aanbieden waarvan je denkt, hoe in godsnaam kunnen ze daar aan uit. En soms heb je ook wel brasserieën die zaken aanbieden waarvan je denkt, we zijn bestolen, vooral die waar je je hoofdgerecht tussen de sla moet zien terug te vinden.

Meeste zaken maken vooral winst op de drank.

Ik heb een theorie dat ze daarom het eten goed zout maken en extra zout nog eens op tafel zetten. :unsure:

Terug
Bovenaan