Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Dat is min of meer de korte levensverwachting van een Berner Sennen zeker? Jammer want het zijn zo'n prachtige beesten.Samen met de hoogbejaarde (12j) Berner Sennen van mn schoonouders
Over het algemeen genomen is het inderdaad hoe groter de hond hoe minder lang ze leven.Dat is min of meer de korte levensverwachting van een Berner Sennen zeker? Jammer want het zijn zo'n prachtige beesten.
Dat is stokoud voor zo een grote hond.Dat is min of meer de korte levensverwachting van een Berner Sennen zeker? Jammer want het zijn zo'n prachtige beesten.
Heel verleidelijk, maar zowel m'n vrouw( licht) als onze jongste zoon zijn allergisch aan honden..Ik weet nog dezelfde witte zitten waar ze een nieuw gezin voor zoeken, indien interesse stuur maar pm.
Levensverwachting van een Berner Sennen is normaal 7-8 jaar...Dat is min of meer de korte levensverwachting van een Berner Sennen zeker? Jammer want het zijn zo'n prachtige beesten.
Dat is stokoud voor zo een grote rashond.
Je hoeft daar niets aan te corrigeren.FTFY.

) omdat die het minst risico op allergie geven, maar stiekem wel blij dat ik er gewoon eentje uit het asiel kon plukken waar ik niet op reageer 
Op 9lives is dezelfde thread eens gepasseerd en ontaardde die dan in "kinderen stinken" vs "kinderlozen zijn egoïsten". Deze keer is het helemaalDe "vrijwillig kindloos" thread ontdekt.
Het begint normaal, maar vanaf de helft ofzo:![]()

Ik hoop dat er daar een paar drugs pakken.Door dat topic leren we ook weer wie er potentieel drugs pakt hier op het forum. Het moet niet altijd over brutolonen gaan eh.
Ja, maar een straathond leeft gemiddeld langer dan een rashond. Voor een grotere straathond is 10 jaar totaal niet "stokoud", terwijl de gemiddelde Duitse Herder dan al lang ligt te creperen van de heupdysplasie. Niet elk ras is even problematisch natuurlijk, maar ik heb veel ervaring met honden en het zijn altijd de dure en de mooie waar ge niets dan miserie mee hebt als ze wat ouder worden. Ondertussen huppelt mijn 13-jarige mengelmoes vrolijk verder (als ze zin heeft, qua humeur lijkt ze soms wat op haar baasje die huppelt ook niet graagJe hoeft daar niets aan te corrigeren.
Rashond of niet: de regel is dat groter haast altijd een kortere levensduur betekent
Hetzelfde zou gelden voor een mengelmoes van dat formaat
). Allez dan, omdat jij het bent: bij deze heb je mij ontmaskerd.Ik hoop dat er daar een paar drugs pakken.

Had jij geen Mechelaar? Ik denk dat die gezonder zijn dan de Duitse herders, omdat daar de "regels" voorschrijven dat die zo'n aflopende heup moeten hebben, wat voor veel miserie zorgt.Ik hoop dat mijn stamboekherder met 7 jaar op de teller toch niet "vol miserie" zijn laatste 3j uit zal zingen
Verwijs je nu niet vooral naar broodfoktoestanden?
En veel rassen hebben wel zoiets, omdat die uiteindelijk gekweekt zijn op basis van fysiek voorkomen, en om dat te bereiken werden er ook onbedoeld problemen veroorzaakt, bv. door met familieleden te kweken die allemaal de "juiste" vorm hadden. Het hele idee van hondenrassen is eigenlijk een absurd gegeven, met natuurlijk als extreem eindpunt mopshonden en bulldogs. En ik zeg dat met spijt in het hart, ik heb zelf een Franse bulldog gehad als kind, zalig beest, maar met wat ik nu weet zou ik het niet over mijn hart krijgen.
) en krijgt ge extra jaren liefde en bonding door voor een bastaardhond te kiezen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ge die vaker wel dan niet in het asiel kunt gaan halen voor een appel en een ei, dat is nóg eens extra karmapunten verworven en Euro's uitgespaard.Er is iets decadent ook, voor mijn part, aan een hoop geld geven aan een dier dat een of andere arbitraire standaard volgt, wat dan bijna altijd negatieve gevolgen heeft voor het beest zelf, terwijl zo'n straathond (waar in bepaalde landen letterlijk de straat vol mee loopt) gezonder is.Voila. Ik moet er ook geen meer hebben, of die nu van een broodfokker komen of van de Olympisch kampioen hondenkweken, het maakt mij niet uit. Per definitie heeft een rashond een zeer beperkte genenpoel, en wederom per definitie is dat eigenlijk niet zo best. Ge kunt daar dan wat sjans of malsjans mee hebben, als we over gemiddelden spreken bespaart ge u een fortuin aan cortisonen-spuiten en andere zever (ze raden blijkbaar ergonomische bedden en trappen aan voor honden met heupdysplasie) en krijgt ge extra jaren liefde en bonding door voor een bastaardhond te kiezen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ge die vaker wel dan niet in het asiel kunt gaan halen voor een appel en een ei, dat is nóg eens extra karmapunten.
Los van de medische besoignes heb ik de esthetische appeal van die mopshond-gedrochten en aanverwanten al helemaal nooit gesnapt, maar dat is een totaal andere kwestie. "Hier, een hond zonder logische lichaamsproporties die er ook nog eens uitziet alsof hij tegen 100 per uur tegen een betonnen muur is gekatapulteerd. Dat is dan een paar duizend Euro, alstublieft. Daag en bedankt, hé!"
Duh, dat zijn statussymbolen pur sang (pun intended). Een Ferrari is ook niet goedkoop in onderhoud, maar dat is tenminste geen levend wezen.Er is iets decadent ook, voor mijn part, aan een hoop geld geven aan een dier dat een of andere arbitraire standaard volgt, wat dan bijna altijd negatieve gevolgen heeft voor het beest zelf, terwijl zo'n straathond (waar in bepaalde landen letterlijk de straat vol mee loopt) gezonder is.