Je glimlach van vandaag

Last minute, hals over kop vanalles regelen om morgen te gaan sieren. Blijkt dat een kameraad dit jaar 40 wordt en niet volgend jaar zoals iedereen (inclusief zijn eigen broer!) dacht.
In allerijl toch al 4 deuren kunnen bijeenscharrelen en met wat chance heb ik er straks nog een 10tal te pakken.

Last minute, hals over kop vanalles regelen om morgen te gaan sieren. Blijkt dat een kameraad dit jaar 40 wordt en niet volgend jaar zoals iedereen (inclusief zijn eigen broer!) dacht.
In allerijl toch al 4 deuren kunnen bijeenscharrelen en met wat chance heb ik er straks nog een 10tal te pakken.
Ik begrijp er niets van. Is dat een of ander plaatselijk gebruik of een geval van autocorrect gone wrong?

Ik begrijp er niets van. Is dat een of ander plaatselijk gebruik of een geval van autocorrect gone wrong?
Plaatselijk gebruik, denk ik, uit ervaring weten we toch al dat ze het in bvb Geel niet kenden.
Bij bepaalde verjaardagen wordt het huis van de jarige versierd. 18 is de grootste/felste en later worden de tientallen ook al eens gedaan, de nieuwe voordeuren zoals wij zeggen. Vandaar het sieren met deuren.
Niet iedereen en overal is daar even fel in maar wij durven nogal.... enthousiast.... zijn. Ik denk dat ons "record" staat op een 50tal deuren verwerkt in een 3-verdiepen constructie in ene zijn voortuin.

Ticketje te pakken gekregen voor Anjunadeep Open Air in London :love:
2 jaar geleden aan mezelf beloofd dat ik kost wat kost bij de volgende editie zou zijn, waar ter wereld ook. Sjans voor mij dat het deze keer in London is.

Dat is een fenomeen dat precies enkel gekend is in Limburg naar mijn ervaring.

Gelijk sieren als ene 18wordt. Eerst de hele voortuin en het huis begaaien met wc-papier en dan krijgt ge drank als beloning
Really? En ik die dacht dat sieren in heel België gekend was. Sieren is een manier van u kameraden om u kelder te komen leegzuipen als ge een nieuw eerste getal in u leeftijd hebt (meestal begint da bij 20 want 10 zou marginaal zijn). Een nieuw eerste getal = een nieuwe voordeur. Dus ge wordt ook nog es opgezadeld met een stomme deur die op u zolder aant slijten is tot ge hem kunt dumpen bij de volgende. Hatelijk 😋

Ja. In Limburg toch 😆

De tofste is toch die van de 30 jarige vrijgezel. Die dan ,als het kan, een os op zijn gazon heeft staan, en dan kilometers in de omtrek zijn foto op allerlei palen terugvindt met daarom: xxx is os
Phuu ik zal maar niet vragen wat de minder toffe zijn na dit verhaal.

Een ossenfeest voor een vrijgezel van 30 had ik al gehoord, dat was in de tijd waar die gebruiken uit stammen waarschijnlijk een zeldzaamheid.

Maar dat sieren, nog nooit van gehoord. (Sieren is wel gewoon Nederlands lijkt me.)

Die eerste 2 kan ik nog wel volgen. Maar na sieren en lange hamburger durf ik dat laatste nu wel betwisten.
Komt eens bij mij langs dan. Toen ik naar Riemst verhuisde en een gehucht ging wonen op de rand vd beschaving trok ik ook wel ogen open.
Bvb; 1x per jaar is daar kermis met niet meer dan 5 barakken. Heel het dorp ligt dan 4 dagen zat langs straat.
Een hoogtepunt is dan ook nog dees; een haan wordt bij iemand uit het dorp GEPIKT en gedoodt.
Om dan vervolgens in het midden vd straat ondersteboven te hangen, waar dan de geselecteerde maagden vh dorp om beurten, met een blinddoek om, die haan zijn kop moeten eraf kloppen met een bot zwaard

Wekelijkse reminder hoe steak er moet uitzien.
N8TEz8I.jpg

Komt eens bij mij langs dan. Toen ik naar Riemst verhuisde en een gehucht ging wonen op de rand vd beschaving trok ik ook wel ogen open.
Bvb; 1x per jaar is daar kermis met niet meer dan 5 barakken. Heel het dorp ligt dan 4 dagen zat langs straat.
Een hoogtepunt is dan ook nog dees; een haan wordt bij iemand uit het dorp GEPIKT en gedoodt.
Om dan vervolgens in het midden vd straat ondersteboven te hangen, waar dan de geselecteerde maagden vh dorp om beurten, met een blinddoek om, die haan zijn kop moeten eraf kloppen met een bot zwaard
Dat zijn betaalde acteurs hoor, je woont in Bokrijk.

Terug
Bovenaan