Je glimlach van vandaag

Misschien eerder mijn "mad respect van de dag", maar:

Ik woon in een rijhuis met zo'n typische smalle maar wel diepe tuin. Naast onze buren is een leeg stuk grond, dat het (Ecuadoriaans) gezin nog iets verder huurt ofzo als groententuin. De bomma van dat gezin is een oude dame, ik schat ze rond de 70 en kleiner dan 1m50, hobbelt aan een slakkengangetje.

Wel die bomma is twee weken terug heel dat stuk grond beginnen schoffelen met de hand, en nu is ze dat met de hand helemaal aan het omspitten. Momenteel is ze opnieuw bezig sinds voor ik deze morgen ben opgestaan.
Waarschijnlijk omdat gij heel de grond terug gaat plattrappen nadat ze weg is gegaan.
Smeerlapke. 😀

Ik woon in een rijhuis met zo'n typische smalle maar wel diepe tuin. Naast onze buren is een leeg stuk grond, dat het (Ecuadoriaans) gezin nog iets verder huurt ofzo als groententuin. De bomma van dat gezin is een oude dame, ik schat ze rond de 70 en kleiner dan 1m50, hobbelt aan een slakkengangetje.

Wel die bomma is twee weken terug heel dat stuk grond beginnen schoffelen met de hand, en nu is ze dat met de hand helemaal aan het omspitten. Momenteel is ze opnieuw bezig sinds voor ik deze morgen ben opgestaan.
Ik hoop dat dat vrouwtje nog lang gezond genoeg blijft om dat te blijven te doen.
Mijne pa (dit jaar 75 geworden) heeft dat hier ook altijd gedaan tot in 2019, toen is hij ineens heel veel achteruit, op enkele maanden tijd, totdat hij zelfs bijna niet meer kon wandelen. Na een operatie en revalidatie is dat terug wat gebeterd, maar kan spijtig genoeg bijna niets meer doen.

Nieuwe taken gekregen op mijn werk die mij énorm meer aanspreken dan wat ik nu doe :)

Gene frank meer op de rekening elke maand, maar toch voel ik mij rijker.

Nieuwe taken gekregen op mijn werk die mij énorm meer aanspreken dan wat ik nu doe :)

Gene frank meer op de rekening elke maand, maar toch voel ik mij rijker.
Doe wat je graag doet, dan blijft de motivatie ook en dat straalt uit naar anderen
Very nice!

Een grootnonkel van mij is op zijn 95ste gestorven tijdens het omspitten van zijn moestuin.

Een grootnonkel van mij is op zijn 95ste gestorven tijdens het omspitten van zijn moestuin.
Niks dan respect voor deze oudere generatie, die nog wisten wat werken was.
Ik zal dan ook nooit lachend doen als ik een kromlopend vrouwtje zie rondlopen

Niks dan respect voor deze oudere generatie, die nog wisten wat werken was.
Ik zal dan ook nooit lachend doen als ik een kromlopend vrouwtje zie rondlopen
correctie. Die mensen wisten niets anders dan werken... kleine nuance.
Geen consumptiemaatschappij, eindeloze ontspanningsmogelijkheden. Werken, op cafe en met de duiven spelen dat was het lot van de boer van vroeger.

Heb zo een groottante die eind de 80 just hetzelfde heeft gehad. Kan niet beter imo. Gezond tot de laatste dag en tijdens het uitvoeren van uw hobby plots weg zonder iets te merken. Enkel in uw slaap blijven lijkt me nog aangenamer. Enfin, als je dood wil toch.

correctie. Die mensen wisten niets anders dan werken... kleine nuance.
Geen consumptiemaatschappij, eindeloze ontspanningsmogelijkheden. Werken, op cafe en met de duiven spelen dat was het lot van de boer van vroeger.
Ook wel waar, en ze wisten toch met het weinige dat ze hadden tich gelukkig te zijn
Nu hebben we alles en loopt de helft rond met een depressie

Ook wel waar, en ze wisten toch met het weinige dat ze hadden tich gelukkig te zijn
Mij grootvader zou ook depri geweest zijn moest er toen sociale media zijn waarop de andere duivenmelkers hun prijsbeesten konden zetten.

Mij grootvader zou ook depri geweest zijn moest er toen sociale media zijn waarop de andere duivenmelkers hun prijsbeesten konden zetten.
het grote nadeel van die social media idd.

kijk ook naar strava, er is altijd wel iemand beter/sterker/sneller gezien de hele wereld mag meedoen. vroeger was je gewoon top in je lokale cafe en was je daar gelukkig mee.

zouden ze eigenlijk moeten mogelijk maken, enkel resultaten zien van mensen binnen een straal van 10km van je huis ofzo :D

het grote nadeel van die social media idd.

kijk ook naar strava, er is altijd wel iemand beter/sterker/sneller gezien de hele wereld mag meedoen. vroeger was je gewoon top in je lokale cafe en was je daar gelukkig mee.

zouden ze eigenlijk moeten mogelijk maken, enkel resultaten zien van mensen binnen een straal van 10km van je huis ofzo :D

Zou niet mooi en eerlijk zijn naar mijn buren toe :p

:unsure:

Gohja, België is nu ook wel een land waar mentaal welzijn eerder een taboe-onderwerp is. Bij de jongere generatie is dat al minder het geval, maar onze ouders en zeker grootouders? Ik denk dat het standaardantwoord was "ik ben toch niet zot?" moest je een psycholoog suggereren. Dus ik denk dat daar vooral een hele hoop depressies en andere zaken onder de radar zijn gebleven, want ieder huisje had zijn kruisje en doe maar normaal da's al gek genoeg. Sowieso dat mijn grootvader, eigenlijk een klootzak van een man, mentale littekens had van de oorlog.

Maar voor de buitenwereld moest dat allemaal verborgen blijven, de vrouw afranselen of je doodzuipen was iets privé. Dus eerlijk, pak die "gelukkig" maar met een zak zout.

Terug
Bovenaan