Je glimlach van vandaag

Is "mechanieken" niet korter?
Ik werk daar eigenlijk bitter weinig aan hoor, meestal wordt ik gevraagd voor de diagnose te stellen en uitleg te geven hoe het probleem op te lossen. Of om bepaalde zaken terug te programmeren na vervanging. Enkel aan materieel van de bedrijven/ hulpverleningszones die rechtstreeks naar mij komen "werk" ik aan.

* wandelt rond machine, klopt eens op de zijkant, geeft een duwtje met de voet op de rupsband: mja, dat lijkt me kapot he.

Ik werk daar eigenlijk bitter weinig aan hoor, meestal wordt ik gevraagd voor de diagnose te stellen en uitleg te geven hoe het probleem op te lossen. Of om bepaalde zaken terug te programmeren na vervanging. Enkel aan materieel van de bedrijven/ hulpverleningszones die rechtstreeks naar mij komen "werk" ik aan.
Dus "voertuig -it'er" 😘

Enkel electronica of ook hydraulica en pneumatica? Zeggen merken zoals MTU en völkel u iets?
Voornamelijk alles wat met de motor/ aandrijflijn te maken heeft. Aangezien de meeste garages wel redelijk weg kunnen met hydraulica of pneumatica maar als het nodig is stel ik daar ook diagnoses op. MTU is van de industiele motoren toch? Nog nooit moeten aan werken. Volkel is fabrikant van draadinzetten dacht ik.

Net naar de markt geweest om vis. Terrassen zaten bomvol, regen of ni. De Belg heeft duidelijk zijn overpriced pintje gemist.

Net naar de markt geweest om vis. Terrassen zaten bomvol, regen of ni. De Belg heeft duidelijk zijn overpriced pintje gemist.
Laat ze maar genieten, als de cijfers weer stijgen weten we al meteen weer de zondebok te vinden.
Juist jammer van het kut weer.

Ge moogt gerust zijn etappe één is afgerond een uurke ofzo terug, binnen een kwartier etappe twee :love: .

Etappe drie om vijf uur restaurant, en dan nog nen afsluitende etappe vier :love: .

Voornamelijk alles wat met de motor/ aandrijflijn te maken heeft. Aangezien de meeste garages wel redelijk weg kunnen met hydraulica of pneumatica maar als het nodig is stel ik daar ook diagnoses op. MTU is van de industiele motoren toch? Nog nooit moeten aan werken. Volkel is fabrikant van draadinzetten dacht ik.
Deze Völkel, sorry, ik wist niet dat er nog firma's bestonden met dezelfde naam. https://www.voelkel.de/en/products/control-technology/hardware-platforms.html

Onze voertuigen gebruiken twee verschillende sturingen, MTU voor het motormanagement en Völkel voor al de rest.
Wij hebben vooral horizontale 6 cylinders van mercedes, maar die verkocht worden/werden onder de MTU naam, je vindt die vooral terug in boten.

Als wij problemen hebben met industriele voertuigen die we niet zelf kunnen oplossen of waarvan het voertuig nog onder waarborg is, zijn wij verplicht om de constructeur of de invoerder te contacteren, als die firma's niet meer bestaan, of er geen stukken meer te vinden zijn, is het TTP. (tire ton plan)

Voor al hetgeen industriele electriciteit is, en daar reken ik de PLC sturingen onder, hebben we een interne dienst, maar die zijn super traag, en heel stroef naar oplossingen toe die niet standaard zijn.

Nog "snel" een traditioneel Japans ontbijt kunnen klaarmaken voor mijn moeder:

- Zalm: gezouten en afgebakken (kort)
- Zeewier met makreel gemarineerd in sojasaus
- Gekookte daikon gepekeld
- Zelf gemaakte augurk slices in appelazijn
- Gestoomde rijst met wasabi flakes erover

Sebiet gaan afgeven sie, dat ze er maar van geniet!

Nog "snel" een traditioneel Japans ontbijt kunnen klaarmaken voor mijn moeder:

- Zalm: gezouten en afgebakken (kort)
- Zeewier met makreel gemarineerd in sojasaus
- Gekookte daikon gepekeld
- Zelf gemaakte augurk slices in appelazijn
- Gestoomde rijst met wasabi flakes erover

Sebiet gaan afgeven sie, dat ze er maar van geniet!
Tof, originele moederdag cadeau!

IMG_20210508_134856284_HDR.jpg

schol :love:

Terug
Bovenaan