Je glimlach van vandaag

Vlaanderen? Brussel?
Vlaanderen.

Details graag, anders kunnen wij ons oordeel niet vellen.
Lang verhaal relatief kort. Mijn vriendin rijdt met mijn auto als ze in de flank wordt aangereden door een oude vrouw die geen voorrang verleent. Oude vrouw bleek over valse documenten te beschikken waardoor haar verzekering zich terugtrekt en ik zelf moet opdraaien voor de kosten. Ik klaag ze aan via politierechtbank, die seponeert om een of andere reden de zaak, waarna mijn advocaat het naar de burgerlijke rechtbank brengt. Dit is ondertussen 15 maand geleden, dus 16 maand na de aanklacht, wordt er een zaak gemaakt.

dame-jeanne-1080x675.jpg

Damme jeannes!

Was gisteren hier naar de colruyt gegaan en wil net op de parking vertrekken.

Zie ik daar ineens een soccermom in hare BMW 2 met hare kleine op de parking opgereden komen vol in paniek. Ge kent dat type wel zo vol pretentie op haar smoel alsof de wereld rond haar draait.
Ze riep nog iets dat ze verkeerd geritst had ofzo door het raam en of er ergens een kerk was waar ze kon gaan biechten voor haar zonde.

Nu goed, ik vond dat al redelijk komisch. Maar wacht!

Komt daar ineens ne halve gare met ook zijne kleine op de achterbank de parking opgereden. En roept em nog iets à la "risten is verplicht gij kalle".
Ik vond dat al gek want "kalle" hoor ik nu niet vaak in Limburg.
Snel keek ik rond mij om te zien of het geen verborgen camera of opname betrof van een (langverwacht) nieuw seizoen van "In de gloria", maar het bleek dus echt realiteit.
Blijkbaar zijn er mannen die vrouwen met ne kleine op de achterbank achtervolgen op de parking van de colruyt omdat ze niet juist geritst hebben.
Bij den Aldi had ik zo nog iets verwacht, maar hier toch niet?

Soit, back on track. Probeert die man die soccermom toch wel niet de pas af te snijden op het midden van die parking. Nu, ik had mijne mopshond op de achterbank zitten, maar daar kan ik niet naar zien in zulke crisissituaties, dus ik moest iets doen! Eerst toeterde ik, tot groot jolijt van mijne mopshond maar het was serious business hier!

Die marginale dwiep had zijn raam openstaan (ahja anders kon de soccermom hem niet horen roepen).
Dus ik pak mijne pepperspray, zoals elke jonge vader (al is het van ne mopshond) wel heeft liggen in zijne auto, stap uit en geef die natuurlijk een goeie dosis recht op zijn gezicht.
En sluit af door te zeggen "no more mister nice guy".
Waarom ik plots in het Engels een statement wilde maken ontgaat mij nu ook. Maar in de films staat dat altijd stoer dus ja.

Alweer een crisis opgelost!
Dat zal toch minstens ne dag duren voor die te goei naar een scherm gaat kunnen kijken of typen se!

Terug
Bovenaan