Je glimlach van vandaag

Dat verschilt gewoon enorm van frituur tot frituur. Waar ik nu woon moet ik de grootste portie bestellen of ik ga met honger gaan slapen (de mini daar wordt - I shit you not - geserveerd in zo een bakske waar ze normaal bitterballen in leggen :laugh: ). Maar aan de andere kant van het spectrum was er in mijn studententijd een frituur vlakbij waar we met drie uitgehongerde prille twintigers genoeg hadden aan één medium pak om te delen. Dat was dan een medium-sized kartonneke met een hele frietketel erover uitgekapt.
Hier is er ook een frituur waar twee grote frieten veel te veel zijn voor 4 volwassenen

Veel frietkoten hebben ook een 'familiefriet'.
Dat is vaak een compleet vergiet frieten.

Qua eten/takeaway mis ik Gent toch wel enorm...
Mega-brochetten aan De Bargiekaai, vol-au-vent of stoofvlees van de traiteur/frituur op de Rooigemlaan, pizza banaan van een louche pizzeria in de Brugse Poort, ...

Ne grote friet en een cervela, dat is nu toch niet veel om alleen op te eten? Ik ben een volwassen vent van 1m83, geen 12-jarig meiske :unsure:
Ah da valt nog mee dan.
ik kan nooit kiezen tussen broodje en frit. Dus neem t de twee; Een amerikaan +kleine frit met goulash kroket

Ne grote friet en een cervela, dat is nu toch niet veel om alleen op te eten? Ik ben een volwassen vent van 1m83, geen 12-jarig meiske :unsure:
Met 1 vleesje eet ik ook wel een grote friet op, maar de kinderen eten een cervela met nog bitterballen een stukje viandel en chicken nuggets. Die krijgen niet veel frietjes meer op daarne

Ik geef geen bal om voetbal maar dit is wel hilarisch. Wie geeft.daar 1k aan, voetballers zijn toch vrijwel allemaal passanten in een club.

Ik geef geen bal om voetbal maar dit is wel hilarisch. Wie geeft.daar 1k aan, voetballers zijn toch vrijwel allemaal passanten in een club.
Ik moet ook altijd lachen als ik volwassen mensen als uitgelaten apen zie staan roepen tegen het bestuur als de
Ploeg het wat minder doet.
Alsof ze allemaal aandelen hebben van hun club

Stond klaar om solo moto rit te doen, because sunday and not bothering peeps >_>
Krijg ik toch wel op dat moment berichtje van beste maat: "zeg kga toerke doen, zin om mee te gaan"

But ofc, my brother from another mother!
*Queue the A-team theme song*

Very nice :bow:

Portie van frieten hangt toch effectief af van streek tot streek in Leuven had je veel frituren waar er überhaupt maar twee maten friet waren, grote was daar vaak niet genoeg imo. In de Kempen heb je Vier-Vijf maten friet en daar is een "gewone" genoeg voor de meeste en moet ik voor een grote echt al wel stoempen als ik er wat vlees bijpak.

In Antwerpen zit het zowat tussen de twee. Brussel kan alle richtingen uit.

Hangt ook gewoon af van frituur tot frituur in dezelfde streek hoor.
Ik ken hier frituren waar een mini friet bomvol even veel is al een klein friet op veel andere plaatsen, dan ken ik weer plekken waar een klein friet evenveel is als een grote in een ander frituur.

Hier in een buurt is een heel oud frituurtje en daar krijgde nog echt van die vettige ''slappe frieten'' zoals pakweg 30 jaar terug in van die houten frituurtkotjes maar daar is een grote minder dan een mini van de frituur in mijn 1ste voorbeeld, maar wel 3.20 tellen ervoor.
Ik denk zelfs dat het nog minder is dan een kleine puntzak van de kermis.

Als ik nu ergens in een frituur kom waar ik nog niet ben geweest vraag ik altijd om eens het kleine en het midsize bakje te laten zien, krijg ik toch al een idee want ik ben ook al aangekomen dat ik ergens een klein bestel op goed geluk en tis maar bijna evenveel als in een kinderbox 😂

We hebben in het dorp sinds een tweetal jaar eindelijk weer een frituur die echt goede frieten bakt. Met een klein pak heb ik echt meer als genoeg. Het is een redelijk jong koppel dus hoop dat ze het nog lang volhouden.

Er is nog een andere frituur waar ze ook goede frieten bakken. In het begin schepten ze ook altijd goed op, maar na een tijdje had je het gevoel dat ze de frieten telden.

Hier is het 1 grote friet voor 2 volwassenen en 3 kinderen van 10, 12 en 14 jaar oud. En dat is zelfs geen speciaal grote friet ofzo. Gewoon veel meer fan van de snacks en de frieten zijn maar bijzaak.

In het veld rechtover ons appartement hebben ze 2 koeien gezet sinds 2 weken. Wel leutig om die beesten soms bezig te zien. Lijken vrij loom maar heb er toch al eentje een sprintje zien trekken en als ge er op let hebben die toch heel dat veld meerdere malen per dag afgewandeld (of eerder opgegeten :unsure:).

De kinderen ruiken naar zonlicht. Het is misschien melig maar een knuffel van zo een klein ventje met zonlicht in zijn haar... pept toch wel op :)

Portie van frieten hangt toch effectief af van streek tot streek in Leuven had je veel frituren waar er überhaupt maar twee maten friet waren, grote was daar vaak niet genoeg imo. In de Kempen heb je Vier-Vijf maten friet en daar is een "gewone" genoeg voor de meeste en moet ik voor een grote echt al wel stoempen als ik er wat vlees bijpak.

In Antwerpen zit het zowat tussen de twee. Brussel kan alle richtingen uit.
In Leuven zijn en toch tamelijk wat fritkoten maar de goeie zijn idd op 1 hand te tellen.

Terug
Bovenaan