Je glimlach van vandaag

Ben al blij dat we dat niet alle weken doen. Wij kennen gezinnen waarbij vrijdagavond = frietjes van het frituur.
Gisteren een kleintje met tartaar, goulashkroket voor mij, bitterballetjes voor de dochter. 7 euro rond. Voor dat budget kan de wekelijkse frituur uitstap er nog wel vanaf 😏🤪
(madam haar fruit voor de komende drie dagen was dan weer 8.20 euro, maar soit!)

Ben al blij dat we dat niet alle weken doen. Wij kennen gezinnen waarbij vrijdagavond = frietjes van het frituur.
De frieten waren dan ook 5.6€ van de in totaal 47€. Denk dat de frietjes niet het probleem zijn...

In mijne jonge tijd wilde ga naar de frituur zeggen :

1) haal de grote aardappelen uit de kelder.
2) schil ze maar en snij ze maar. Ik was daar 30 minuten mee bezig (terwijl ik tv keek - dus meer tv kijken dan snijden natuurlijk).
3) pa die ze dan waste, op een handdoek droog wreef en dan ze bakte.
4) als de frieten zo goed als klaar waren : kom eens van dieje PC af en ga eens de lange hamburger uit de diepvries halen. 2 stuks voor mij 1 stuk voor U.
5) wij die frieten en onze snack aten...
Dat kostte geen 50 euro zunne (en ook geen 7 :p).

Tegenwoordig is dat :

1) gaat naar de frietchinees / frietturk
2) bestelt een mini friet
3) komt thuis en steekt de frietuurpan aan en gooit daar 5 bitterballen in en een lange hamburger of iets anders dat in de diepvries zit.
4) dat kost nog altijd geen 50€
Moet wel zeggen dat ik de zelfgebakken frieten lekkerder vond. Maar kan de fut er voor mij alleen gewoon niet voor opbrengen... (helpt ook niet dat mijne friettex geen indicatie van temperatuur heeft, dus het is zo meestal al à la tzal wel goed zijn). Komt ervan wanneer uwe pa mister macguyver is.
Die een hartattaque kreeg toen die mijne TV van 1200€ zag.

Gisteren een kleintje met tartaar, goulashkroket voor mij, bitterballetjes voor de dochter. 7 euro rond. Voor dat budget kan de wekelijkse frituur uitstap er nog wel vanaf 😏🤪
(madam haar fruit voor de komende drie dagen was dan weer 8.20 euro, maar soit!)

Hmm niet gewoon een bakje druifjes. Je grabbelt daar wat in et voila.
Zo doe ik het tegenwoordig. Of een appelsien. Of een aardbei, of een banaan. des te ouder ik word... des te luier ik ben geworden :(.

Gelijk een ander kind aan de etalage van de bakker staat te kwijlen op taartjes, heb ik er eentje die op de markt "mama, asjebliiiieeeeeef, mag ik aardbeitjes? Mama, mag ik ananas? Mama, banaan kopen ook he! Framboosjes zijn ZOOOOOO lekker mama!" afratelt. En dus koop ik maar 😅
Ze heeft vandaag dan ook al een banaan, een mandarijn, een stuk ananas en enkele frambozen gegeten. Morgen bij oma eet iedereen pannenkoeken, mijn dochter verkiest fruitsalade 🤷

Behalve als er gekozen moet worden tussen fruit en frietjes, dan winnen de frietjes 🤪

Ik ben meestal de laatste om te oordelen over een ander zijn frituurvoorkeuren (who am I kidding ik doe eigenlijk niet liever :help: ), maar voor twee volwassenen en twee kinderen is dat gewoon een walgelijke bestelling. Ik kan mij voorstellen dat ze zelfs in Amerika eens flink de wenkbrauwen fronsen tussen twee happen Big Mac door als ze dat zien.

Zoek hulp, @Tomski .

Laatst bewerkt door een moderator:
Op de mini loempia na, vervang die door een bami schijf ofzo als je toch iets niet vlezig wilt, een topbestelling in feite.

Mijne topper in Leuven zal ooit ne grote friet special, bicky royal, boulette, bami schijf en kaaskroket geweest zijn denk ik (voor mezelf) :unsure: .

lrBMddz.jpg
Prijzen zijn er ook niet naast. Hier betaal ik voor mezelf met kleine honger 9 euro en met grote honger 11 euro.

Allez jong, gisteren was t ook frituur voor mezelf en 2 kinderen (8 en 10). Mijn vrouw eet maar een paar frietjes, die mag ze van mij pakken. Zo ben ik.

18euro voor 2 medium pakskes (das echt al veel), bicky burger, potje stoofvleessaus, bitterballen, mammout met saus en een kipcorn.

Ik lig eigenlijk ook aan zoveel hoor:
2 Tussenslag en 2 kleine met mayo
1 bacon burger (kost wel 9€)
1 grizzly
1 brochette
1 fish
2 Chix fingers
Hamburger met ketchup.

Voor mij, mijn vrouw, en een 12-en 8jarige

Prijzen zijn wel de hoogte in gegaan heb ik het gevoel. Dezelfde bestelling en ik lig toch aan een kleine 10€ meer dan vroeger.

Gelijk een ander kind aan de etalage van de bakker staat te kwijlen op taartjes, heb ik er eentje die op de markt "mama, asjebliiiieeeeeef, mag ik aardbeitjes? Mama, mag ik ananas? Mama, banaan kopen ook he! Framboosjes zijn ZOOOOOO lekker mama!" afratelt.
We hebben er ook zo enen, verzot op aardbeien en watermeloen.
Vaak een bakje aardbeien van 500g op zijn alleen in één keer.

Nuja, dat is gezond naar t schijnt hé...

En nog een geluk dat fruit deze tijd van het jaar terug goedkoper wordt. :p

lange hamburger
Gaan we de discussie hier weer openen ja? :angry:

Hier zijn we gegaan van:

2 * groot met stoofvleessaus
kippets + vleeskroket
kipkorn of vleeskroket

Naar:

2 * middelgroot met stoofvleessaus
2 vlezekes

En dan soms nog moeten duwen.
Heb het gevoel dat onze maag met de jaren kleiner wordt :unsure:

ossewit kopen en zo ketel en je hebt frieten van frituur.
Ik ga al jaren niet meer naar frituur, en moet ook naar andere gemeente rijden voor degelijke frieten.
Tegen ik thuis ben zijn ze ook koud.

Terug
Bovenaan