Heeft nog heel lang geduurd.
Mijn vriendin heeft hier even gewerkt een jaar of 2 geleden. Had een tijdelijk contract, dat zogezegd stil zwijgend verlengd werd naar een vast contract.
Maar ze heeft nooit een contract gezien plus ze stond nog een paar maand maltijdcheques open. Toen zijn de belastingen daar binnen gevallen en iemand betrapt op zwartwerk.
Ben haar gaan oppikken op het werk en gebabbeld met nog collega’s, allemaal hetzelfde verhaal: geen loonbrieven, loonachterstand, loon in cash betaald soms,… Hij die allerlei excuses verzon en als ze dan zelf belde naar betrokken partijen kregen ze een heel ander verhaal dan hetzijne altijd. Soit, het was redelijk duidelijk.
Heb haar gezegd dat ze bij hem een contract moest vragen en anders niet meer ging werken. Liegt hare werkgever nog dat hij zelf geen contract kan opmaken, maar dat Acerta dat moet doen. Heb gezegd dat ik het nog die avond anders zelf wel opmaak en hij het maar moet tekenen. Had als deadline 22 uur gegeven, om 21u59 kon hij plots wel een contract opsturen. Ineens een tijdelijk contract. Tja..
De dag erna gaan werken en heeft hij haar naar huis gestuurd. Nog een heel gedoe om opzeg te regelen en dergelijke, soit.
Alles via de vakbond laten lopen, was zijn vennootschap failliet, dan weer niet… Uiteindelijk is hij veroordeeld voor die achterstal en dan toch failliet verklaard (de vennootschap waar hij haar mee betaalde en niet de gym an sich).
Er kwamen toen al constant deurwaarders aan de deur voor alles en nog wat en de baas had altijd excuses.
Ook nu had hij tegen het huidig personeel gezegd om die werkmannen tegen te houden (ik ben samen met diezelfde eerder vernoemde ex-werknemers ter plaatse geweest).
Een van die ex-werknemers moest nog 15k, de andere 23k,…. Ongelooflijk dat die daar nog zo lang gebleven zijn.
Ook niet zijn eerste keer, in Oost-Vlaanderen (Dendermonde of Deinze geloof ik) heeft hij hetzelfde gelapt. Ik ken de zaakvoerder van en gymbranch en hij heeft dat filiaal toen overgenomen, daar deed hij dus exact hetzelfde.
Good riddance.