Je glimlach van vandaag

Machtig. Hoe vergelijkt de prijs van vastgoed in Zuid-Afrika zich eigenlijk met België?
Zoals overal hangt alles af van locatie locatie.

Mijn huis in de bush value van 3M eur. Dit huis na paar renovatie ook 1M eur.

Ook moet je soms opletten prijs is soms in USD in plaats van ZAR. Ik zag een mooie penthouse in CPT en dacht als investering voor Airbnb en stuff. Het was 35M ZAR en net als ik wou beginnen aan het business plan gedeelte ff nog eens vlug checken. En dan kwam tot de conclusie het was 35M USD. Dus sommige plaatsen zijn wel duurder in België.

De eerste "squatter" is er al !

_20250527_nf_childrens_health_siyabonga-1751559459477.jpg

Vandaag zijn partner en stiefzoon langs geweest en zijn ze een dik uur gebleven. Partner zie ik elke week voor onze hond, maar vandaag heb ik stiefzoon langer gezien dan het afgelopen half jaar te samen. Het was fijn. Hij vroeg ook dadelijk dat ik eens langskwam naar hun appartement om enkele computerproblemen op te lossen.
Misschien is dit moeilijk te begrijpen voor mensen met enkel biologische kinderen, maar ik heb mijn stiefzoon altijd opgevoed alsof hij van mij is en ook tijdens ons huwelijk vond ik dat onze verantwoordelijkheid naar hem primeerde op al het andere.
Deze zondag komen ze eten. Ga zien dat ik dat niet verkloot.

Laatst bewerkt:
+- een maand geleden in Spanje.

"Im Jesus and I can prove it".. and then I did..
Eigen waargebeurd verhaal. Geef dit een kans!

Ik heb 30 jaar in Belgie gewoond en 16 jaar in Rusland. Ik ben quashi perfect drietalig (russisch, nederlands en engels).

Ik zit *in Spanje* op cafe en spreek voice berichten in het Russisch in mijn telefoon. Naast mij zit er een Vlaams koppel en de vrouw zegt plots tegen haar man 'wat een rare taal is dat'. (Over mijn voice berichten in het russisch en ze dacht uiteraard dat ik haar opmerking niet kon begrijpen).

Na een tijdje vraag ik haar en haar man in het engels 'where are you from?'. Hun antwoord: "we are from Belgium Antwerp, do you know where it is? What about you, where are you from?".

Ik: "well, Im Jesus and the thing is, father tells me that I can only return in 2026 when the nuclear war begins, until then I walk around and drink coffee..".

Ze keken elkaar aan met 'tja, tis een zotte'. Ik: "let me prove it to you though.. " dan doe ik mijn handen samen boven mijn hoofd "Father I want to speak their language".
En een paar seconden later zeg ik dan plots "de grammatica van jullie taal lijkt helemaal niet moeilijk te zijn, alhoewel hier en daar zijn er uiteraard bepaalde nuances".

Jammer dat er geen hidden camera was want hun reactie was 'priceless'.
2 gelovige meer in de wereld

Eindelijk iets gedaan aan mijn uitstelgedrag.

Mijn 12 jaar oude tp link wifi router buitengeflikkerd en een deco mesh systeem besteld :laugh: Zeg ik ondertussen ook al jaren.

3 binnenunits + 2 waterdichte buitenunits.

Collega die vertelde dat hij binnen enkele maanden gaat starten met een onderneming. Wat ga je doen, vroeg ik hem. "Freelancen" antwoordde hij met een uitgestreken gezicht.

:lol:

Terug
Bovenaan