Je glimlach van vandaag

Waarom te veel cardio je hormonen kan verstoren
+
Uit studie blijkt dat slaperigheid en gapen gevaarlijker zijn dan je denkt

Alcohol drinken mag niet meer. Roken al helemaal niet. Dagelijks sporten voor je gezondheid? Heu neen! TE is ongezond. Daar krijg je ne vette buik van, stress, spierafbraak ..

En nu mag je ook niet meer geeuwen. Levensgevaarlijk! :tongue:

Gapen is idd levensgevaarlijk. Toen ik een tiener was is mijn kaak uit de kom gesprongen tijdens de "Geeuw van de Eeuw"

Ons ma met mij naar spoed terwijl mijn bek wagenwijd openhing met mijn tong eruit. Drewl all over the place.

Dan kwam er een spoedarts die mijn bek weer in de goeie positie duwde en er een windel omheen deed en zei dat ik dat enkele dagen moest aanhouden om te vermijden dat ik het weer voorhad.

's anderendags na het douchen zei ons ma: kom ik zal uwe windel weer goed vastzetten. En toen bleek dat ze geen klemmekes of tape meer had om dat vast te maken.

Long story short: ik heb een schooldag doorgebracht als paasei met strik.

En hoe werkt dat dan, pakt ge die dan terug in een doos en brengt ge die naar een pakjespunt?

Openbaar vervoer hé :ROFLMAO:

Al een geluk dat de afstanden kort zijn en de dieren nog niet te groot en braaf/handelbaar - in de praktijk is dat eens goed lachen en iets drinken en terwijl de koeien verwisselen. Dit is ook weer zo een verhaal dat nog jaren zal herhaald worden vermoed ik.

Ongeveer 18j geleden werkte ik bij een bedrijfje dat kassa's plaatste bij bloemisten, bakkers, videotheken,... Ik ben daar met een slecht gevoel vertrokken (onderbetaald, gratis overuren, kl**tzak van een baas,...).
De laatste weken/maanden (voor ik besliste daar te vertrekken) voelde ik mij daar nogal slecht.
Op een bepaald moment moest ik naar een klant ergens in Wallonië, en op weg daarnaartoe werd de streek steeds mooier en mooier. Een paar km voor ik daar aankwam heb ik me op een picknick plekje even aan de kant gezet en daar even genoten van het uitzicht en de rust. Ik voelde me herboren. Ik denk zelfs dat ik toen, daar beslist had om een andere job te beginnen zoeken.
Die klant was een enorm vriendelijke mens, en die was enorm "a l'aise".

Af en toe denk ik nog eens terug aan dat plekje, maar ik was totaal vergeten waar dat was. Al jarenlang zit ik af en toe Google Maps af te schuimen op zoek.
Nu ik de laatste maanden weer heel diep zit voelde ik een drang om dat plekje nog eens op te zoeken, maar ik kon het niet meer vinden.

Daarnet, terwijl ik op Google Maps iets ivm het werk aan het zoeken was viel m'n oog op een dorpje en die naam deed een belletje rinkelen.
Ik zoomde in, en zag direct het pleintje en die bakker. Ook het picknick plekje vond ik direct.

Boulangerie Pierret Philippe in Ahnée.

In zo een klein dorpje*, aan een rivier, in een dal omring door bossen, ver weg van alles en iedereen. Dat is mijn ultieme droom.

*Liefst nog rustiger dan Ahnée

Er is nog een klant van toen die me is bijgebleven en die ik ook niet meer kan vinden.
Een bloemist met een B&B, in een dal ergens tussen Liège en Arlon.
Ik moest die ooit putje winter uit de nood gaan helpen. Het was al na 19u, donker, sneeuw,... toen ik daar klaar was. Ze hadden me aangeboden om daar gratis te overnachten. Ik heb er achteraf lang spijt van gehad dat ik dat niet gedaan had. Ze hadden een enorm knappe dochter van mijn leeftijd ;)

Gapen is idd levensgevaarlijk. Toen ik een tiener was is mijn kaak uit de kom gesprongen tijdens de "Geeuw van de Eeuw"

Ons ma met mij naar spoed terwijl mijn bek wagenwijd openhing met mijn tong eruit. Drewl all over the place.

Dan kwam er een spoedarts die mijn bek weer in de goeie positie duwde en er een windel omheen deed en zei dat ik dat enkele dagen moest aanhouden om te vermijden dat ik het weer voorhad.

's anderendags na het douchen zei ons ma: kom ik zal uwe windel weer goed vastzetten. En toen bleek dat ze geen klemmekes of tape meer had om dat vast te maken.

Long story short: ik heb een schooldag doorgebracht als paasei met strik.
Haha dat verhaal gaat wel elk familiefeest de ronde.
Vooral het feit dat ge snachts aan het ouderlijk bed stond in paniek.

"mwaau mwaau iiccc kijh me mong nie oeoeo!!!" Terwijl zij slaapdronken een 'wtf is hier allemaal aant gebeuren momentje heeft'

Terug
Bovenaan