Je glimlach van vandaag

Dit was ik vandaag zes jaar terug op Facebook… I’m not saying people can’t change but eh…
Bekijk bijlage 29870
In het geval dat het effectief een post is van u: cringe x 1000 en blij dat ik een moeder heb die niet zo’n debiele berichten op FB post. Ik heb medelijden met alle kinderen die na het jaar geboren 2000 zijn waarvan de ouders zo’n onnozelheden op sociale media gooien.

Laatst bewerkt:
In het geval dat het effectief een post is van u: cringe x 1000 en blij dat ik een moeder heb die niet zo’n debiele berichten op FB post. Ik heb medelijden met al die na het jaar geboren 2000 kinderen waar de ouders zo’n onnozelheden op sociale media gooien.
Stel je voor dat je dat te lezen krijgt als kind.

Is gerelateerd aan een glimlach dat ik had eerder deze week. Jongeren die volwassen leeftijd bereiken nu en hun ouders ( succesvol) voor de rechter slepen wegens het posten van allerhande crap op social media toen ze nog kinderen waren.

In het geval dat het effectief een post is van u: cringe x 1000 en blij dat ik een moeder heb die niet zo’n debiele berichten op FB post. Ik heb medelijden met alle kinderen die na het jaar geboren 2000 zijn waarvan de ouders zo’n onnozelheden op sociale media gooien.
Ik begrijp waar je vandaan komt, ik zou er bij zeggen dat hij op dat moment twee jaar oud was en dat er een reden is waarom ze het de ‘terrible two’s’ noemen. En ik weet ook dat een kind van twee met reden is zoals hij/zij is, gebrek aan opties om zich uit te drukken en frustratie daaromtrent. Maar ik ga niet de eerste moeder zijn, noch de laatste, die efkes zwaar moest ademen na enkele dagen met een moeilijke peuter. En ik zal zeker niet de eerste noch de laatste zijn die cringe is/was. Ik zou nog proberen bij zeggen dat ik met ouder worden en hen zien opgroeien veel bijleer en dat dit met reden een ‘herinnering’ en geen post van vandaag is, de peuter-pubertijd is lang voorbij. Maar ik begrijp waar je vandaan komt, ik deelde hier ook graag al eens wat ze zeiden of deden - bij gebrek eigenlijk aan ’echte’ mensen of zo, wel zo stom dat weet ik ook - wat in feite ook slecht is. Beetje het meeslepende van een simpel forum, zeker? Ik let er op om de kinderen niet meer te vermelden. Dat is inderdaad een slimmere keuze. Had er nog niet echt bij stil gestaan omdat ik dat associeerde met ‘geen foto’ wat sowieso al nooit gebeurde. Maar het is een goed punt van u uit, kinderen gaan naar strikt privaat.

Inderdaad, dit is gewoon nooit gepast.

Stel dat je dit als kind ooit te weten komt, en weten zullen ze wel, dan moet je ook als ouder verschieten dat als ze u in een WZC droppen, ze na een volgekakte pamper ook gaan verwijten.

Anyway, dit is geen voorbeeldgedrag voor een ouder.

Wanneer gaan we ze stenigen jongens?
Duidelijk signaal geven naar haar kind toe dat het niet ok is haar dag te luchten op ludieke wijze. Op het gerenomeerde Facebook dan nog wel. Kind zal dat trauma een heel leven lang meedragen.

Hier wat blijten alsof ze foto's post van een kind met een wortel in zijn gat. Jezus lief. Ik weet het. Het is fuckin grijs en nat jongens. We komen er nog wel door.

Herinner u dat we in de glimlach van vandaag thread zitten. Als iets voor jou geen glimlach is ok, maar we gaan geen medegebruikers beschimpen voor iets dat voor hen een glimlach is (en dus niet zo serieus hoeft genomen te worden).

Enkele jaren geleden kwam m'n oudste neef op het idee om een jaarlijkse traditie te starten.
Met de neven een fietstocht (met de koersfiets) doen via alle huizen van onze familieleden. Op enkele plaatsen werd bevoorrading, rustpauze,... voorzien, en erna sluiten we af bij iemand thuis met al de rest van de familie erbij. Wat drinken, babbelen, onnozel doen, frietjes bestellen voor de hele hoop...

De eerste 2 keer ben ik niet mee geweest wegens erbarmelijke conditie. 3e keer heb ik de laatste 20km aangesloten (en kon ik al bijna niet volgen). Vorig jaar niet meegereden omdat m'n vrouw net haar been had gebroken. Die avond wel mee gaan drinken en onnozel doen (en daar zelf m'n been gebroken bij het voetballen).

Gisteren was het de 5e keer, en ik heb voor het eerst de hele rit meegereden. Ritje van 140km, volgens Strava gemiddeld 25km/h, maar ik ben die elke rustpauze vergeten pauzeren, dus het effectieve gemiddelde zal wel iets hoger liggen. Ik heb dan nog 2x10km extra gereden naar het startpunt en terug naar huis.
Omdat m'n conditie of steeds erbarmelijk is heb ik de rit meegedaan met m'n speed pedelec. Ik had op voorhand wat twijfels omdat ik me belachelijk zou voelen met mijn halve brommer tussen de koersfietsen.
Maar mij erover gezet, omdat ik erbij wou zijn natuurlijk. En het was zalig.
Ideaal ook dat telkens er iemand even niet mee kon en achterop geraakte, ik me liet uitzakken om hem in m'n wiel uit de wind mee terug te brengen.

Ik heb er zo van genoten om op die fiets te zitten, met m'n neven wat bijbabbelen en onderweg andere familieleden te zien.
Als tussenstoppen rijsttaartjes, superlekkere soep, belegde broodjes, frangipanetaart, en veel frisdrank. Laatste stop voor het einde was bij mijn ouders thuis waar er frisse Duvels stonden te wachten.

En s'avonds in de serre bij een neef thuis met een groot deel van de familie zitten napraten met een pintje en een hele hoop frieten van de frituur waar de oudste zoon van m'n oudste neef studentenjob doet.

Ik heb zo hard genoten van die dag, Mijn stijve, pijnlijke achillesspieren en pijnlijke kont neem ik er met alle plezier bij.

Voor volgend jaar moet ik er toch eens werk van maken om mijn conditie op peil te krijgen zodat ik ook met de koersfiets kan meerijden.

Meer dan 1,5j geleden heb ik hier op BG een koersfiets gekocht, ik heb daar in heel die tijd 2x mee gereden. Daar moet verandering in komen...
Ik ga ook, vanaf ik de moed verzameld heb, geregeld met m'n speed pedelec naar het werk fietsen (42km enkel).

Zat daarnet in de keuken wat op mijn telefoon te scrollen hoor ik opeens wat aapjes dus ik kijk omhoog zaten er 2 naar mij te kijken aan het raam.

Snel de camera geopend en toen kwam 1 van de apen gewoon door het raam naar binnen recht naar onze tros bananen en toch 2 bananen kunnen stelen. :rofl:
7f7430a038aae18e0704354b7df090da929216188db17b75466c3157c153609e.jpg

Zat daarnet in de keuken wat op mijn telefoon te scrollen hoor ik opeens wat aapjes dus ik kijk omhoog zaten er 2 naar mij te kijken aan het raam.

Snel de camera geopend en toen kwam 1 van de apen gewoon door het raam naar binnen recht naar onze tros bananen en toch 2 bananen kunnen stelen. :rofl:
Ik gok dat je dan niet in belgie woont. Indien wel snap ik er niks meer van.

Die waren op uitstap in hun versie van de zoo. En vroegen zich af wat jij achter dat glas aan het doen was terwijl je naar glas aan het kijken was ?

:p

Al mijn 10 gelegde netwerkkabels werken!
Is toch pielen die fiches op zo'n CAT kabel zetten ..
Heb dat vorig jaar gedaan voor onze cohousing. Stuk of 60 fichkes in totaal, vanop een ladderke om de kabels vanuit de woning op alle switches aan te sluiten. Prutsen, maar o zo voldoeninggevend als ge het na een eindje in de vingers hebt en die 8 kabels perfect in hun baantjes glijden. Wsl zitten hier at mensen die dat beroepsmatig doen die nu denken 'schattig'.

Terug
Bovenaan