Je glimlach van vandaag

Wanneer gaan we ze stenigen jongens?
Duidelijk signaal geven naar haar kind toe dat het niet ok is haar dag te luchten op ludieke wijze. Op het gerenomeerde Facebook dan nog wel. Kind zal dat trauma een heel leven lang meedragen.

Hier wat blijten alsof ze foto's post van een kind met een wortel in zijn gat. Jezus lief. Ik weet het. Het is fuckin grijs en nat jongens. We komen er nog wel door.
Ik ben normaal de eerste om mensen te veroordelen die vanalles over hun kinderen posten op Facebook maar ik zie hier in de verste verte niks mis mee, laat staan genoeg om zo'n stortvloed aan negatieve commentaren te veroorzaken. Precies of er is iemand die nog weet wat je 8 jaar geleden op Facebook hebt gezet... :unsure: op het moment dat die kinderen misschien ooit nog eens gaan terug scrollen in de facebook van hun ouders is er alvast niemand anders ter wereld die weet dat dat bericht daar ooit gestaan heeft. Méga verschil met mensen die allerhande genenate en minder genenante foto's zitten te posten.
Voor een maandje terug in Rio de Janeiro. Heb hier 2 jaar gewoond maar nu terug voor wat vakantie en familie/vrienden terugzien voor mijn Braziliaanse vrouw. :p

Anders woon ik in Ierland...helaas minder goed weer daar :p
Er zullen waarschijnlijk nog mensen zijn die dezelfde stappen/sprongen hebben gemaakt in hun leven maar dit klinkt verdacht gelijkaardig aan het verhaal van de zoon van nen ex-collega toen ik nog in Lokeren werkte :unsure:

.... Prutsen, maar o zo voldoeninggevend als ge het na een eindje in de vingers hebt en die 8 kabels perfect in hun baantjes glijden. Wsl zitten hier at mensen die dat beroepsmatig doen die nu denken 'schattig'.

Klopt, de eerste zit je echt te prutsen, en die mislukken soms 'zomaar', maar na een paar keer weetje de volgorde uit je hoofd, de snelste manier om te strippen en glijden ze er bijna als vanzelf in de fishekes.

Klopt, de eerste zit je echt te prutsen, en die mislukken soms 'zomaar', maar na een paar keer weetje de volgorde uit je hoofd, de snelste manier om te strippen en glijden ze er bijna als vanzelf in de fishekes.
Nadat je ze helemaal naakt stript is het de kunst is om er met je vingers goed heen en weer te wrijven tot ze ze helemaal recht staan, dan glijden ze er perfect in. Dan je tool bovenhalen en goed vastknijpen. Het was soms op een moeilijk te bereiken plaats, maar gelukkig kon ik er bij mijn buurvrouw via haar achterdeur gemakkelijk aan. Ze was me enorm dankbaar dat ik dat ik haar frustraties op die manier wegnam zodat ze daarna rustig in de zetel kon neerploffen om tv te kijken.

De nuchtere boerenmentaliteit hier.
Bij het weghalen van een veel te hoge haag was de top van schoorsteen van de buren scheef komen te staan. Ik heb daar een lange ladder tegen gezet, die recht gezet en in het naar beneden gaan mij mispakt. 6m in slow-motion naar de grond, snee in pols, snee in arm en snee van enkel tot knie in been. Mijn pa die er met de handen in de zakken bij staat: "je schouder zit nu tenminste weer in zijn plek". De buur die het ziet "gelukkig heeft de ladder niks, dat is niet goedkoop anders".

Dat soort ongeforceerde humor verzacht de pijn effectief wel.

Enkele jaren geleden kwam m'n oudste neef op het idee om een jaarlijkse traditie te starten.
Met de neven een fietstocht (met de koersfiets) doen via alle huizen van onze familieleden. Op enkele plaatsen werd bevoorrading, rustpauze,... voorzien, en erna sluiten we af bij iemand thuis met al de rest van de familie erbij. Wat drinken, babbelen, onnozel doen, frietjes bestellen voor de hele hoop...

De eerste 2 keer ben ik niet mee geweest wegens erbarmelijke conditie. 3e keer heb ik de laatste 20km aangesloten (en kon ik al bijna niet volgen). Vorig jaar niet meegereden omdat m'n vrouw net haar been had gebroken. Die avond wel mee gaan drinken en onnozel doen (en daar zelf m'n been gebroken bij het voetballen).

Gisteren was het de 5e keer, en ik heb voor het eerst de hele rit meegereden. Ritje van 140km, volgens Strava gemiddeld 25km/h, maar ik ben die elke rustpauze vergeten pauzeren, dus het effectieve gemiddelde zal wel iets hoger liggen. Ik heb dan nog 2x10km extra gereden naar het startpunt en terug naar huis.
Omdat m'n conditie of steeds erbarmelijk is heb ik de rit meegedaan met m'n speed pedelec. Ik had op voorhand wat twijfels omdat ik me belachelijk zou voelen met mijn halve brommer tussen de koersfietsen.
Maar mij erover gezet, omdat ik erbij wou zijn natuurlijk. En het was zalig.
Ideaal ook dat telkens er iemand even niet mee kon en achterop geraakte, ik me liet uitzakken om hem in m'n wiel uit de wind mee terug te brengen.

Ik heb er zo van genoten om op die fiets te zitten, met m'n neven wat bijbabbelen en onderweg andere familieleden te zien.
Als tussenstoppen rijsttaartjes, superlekkere soep, belegde broodjes, frangipanetaart, en veel frisdrank. Laatste stop voor het einde was bij mijn ouders thuis waar er frisse Duvels stonden te wachten.

En s'avonds in de serre bij een neef thuis met een groot deel van de familie zitten napraten met een pintje en een hele hoop frieten van de frituur waar de oudste zoon van m'n oudste neef studentenjob doet.

Ik heb zo hard genoten van die dag, Mijn stijve, pijnlijke achillesspieren en pijnlijke kont neem ik er met alle plezier bij.

Voor volgend jaar moet ik er toch eens werk van maken om mijn conditie op peil te krijgen zodat ik ook met de koersfiets kan meerijden.

Meer dan 1,5j geleden heb ik hier op BG een koersfiets gekocht, ik heb daar in heel die tijd 2x mee gereden. Daar moet verandering in komen...
Ik ga ook, vanaf ik de moed verzameld heb, geregeld met m'n speed pedelec naar het werk fietsen (42km enkel).
Zalig concept!
Lang geleden dat ik hier de moeite deed een lap tekst te lezen ook. De punctuatie na “Mijn stijve” was wel voor een fractie verwarrend :biglaugh:

Heb dat vorig jaar gedaan voor onze cohousing. Stuk of 60 fichkes in totaal, vanop een ladderke om de kabels vanuit de woning op alle switches aan te sluiten. Prutsen, maar o zo voldoeninggevend als ge het na een eindje in de vingers hebt en die 8 kabels perfect in hun baantjes glijden. Wsl zitten hier at mensen die dat beroepsmatig doen die nu denken 'schattig'.
Vroeger wel ja, maar nu tegenwoordig nemen ze meestal zo'n stekkers:
1717437912371.png

veel minder prielen, en je hebt altijd perfect mantel in de stekker zelf. Wel met de juiste tang, of met fijne kniptang met platte kant aan.

maar idd, geven veel voldoening als ze allemaal in 1x lukken :D

Bedankt voor de tip.

Bij het volgende bezoekje aan de AH in onze winkelkar pieren. Samen met de speciale sausjes, charcutterie en biertjes die nergens anders te vinden zijn. :drool:
De (dure) honingtomaten zijn er ook wel subliem. AH heeft wel de beste tomatenselectie van de supermarkten.

Daarnet op TV: journalist vraagt aan politica van hoe ver ze denkt dat de werknemer uit de zaak van Seppe Nobels komt die van het verste komt.

Euh, euh... 50.000km? :rofl:

Die bewegende tekst hier onder het forum van artikelen op bol enz.. Zijn dat dingen die mensen onlangs hebben gekocht? Asking for a friend.

Terug
Bovenaan