Je glimlach van vandaag

images.jpeg.jpg

En hij herkent u nog en zo?
Hmm, ik ben niet zeker of hij nog weet dat ik zijn vrouw ben maar hij herkent mij precies wel in de persoon die gisteren met hem naar spoed is gereden toen hij zijn hoofd van zijn nek wou trekken wegens heel erg ondraaglijke pijn 😁
Hij is al heel de dag groggy maar dat is veel minder erg dan de pijn die hij had.

Mijn kater Loki heeft de laatste tijd de ideale manier gevonden om mijn aandacht te verkrijgen. Hij springt gewoon op mijn laptop. Echter gisteren is hij er in geslaagd tevens over de 'enter' key te wandelen.

Dat had bepaalde gevolgen lol dus ik ga mijn laptop beter moeten afschermen vanaf nu :D
Komt door al die poesjes die regelmatig op uw laptop verschijnen.

Bij de huisarts voor ons dochtertje vandaag.

Voor ons was een zielig sujet een poging aan het doen bij onze huisarts om een langdurig ziektebriefje te krijgen. Bleef fel aandringen, tot hij eens goed op zijn plaats werd gezet. "Pakt uw pillen en jij kan perfect werken. Wat ga je doen ganser dagen? In uw zetel liggen?"

Oprechte dank, waarde huisarts, om onze sociale zekerheid overeind te houden. Ik kan mij inbeelden dat in onze maatschappij vol schaamteloze egoïsten men soms serieus druk kan uitoefenen om dergelijke ziektebriefjes te schrijven. Bedankt om weerstand te bieden.

Aan de andere kant: we moeten ons ook geen illusies maken dat die man gewoon naar een volgende dokter stapt, en doorgaat tot hij ergens zijn ziektebriefje krijgt. In ons land kan dat.

Ik neem "dingen die niet gebeurd zijn" voor €200 Walter.

Ik neem "extreme naïviteit" voor € 2000 Walter.

Zozeer ik aangenaam verrast was van de gezonde assertiviteit van de huisarts, zozeer was ik ook onaangenaam verrast door de agressieve assertiviteit van de "patiënt" om toch maar een langdurig ziektebriefje te mogen krijgen.

Ik neem "extreme naïviteit" voor € 2000 Walter.

Zozeer ik aangenaam verrast was van de gezonde assertiviteit van de huisarts, zozeer was ik ook onaangenaam verrast door de agressieve assertiviteit van de "patiënt" om toch maar een langdurig ziektebriefje te mogen krijgen.
Hij had misschien de pech niet zijn gebruikelijke arts te krijgen. Mensen die de kantjes ervan aflopen weten doorgaans wel bij wie ze moeten zijn om langer ziekteverlof te krijgen. Al kan niet elke werkgever daarmee lachen. Bij veelvoudige afwezigheden wegens ziekte kan een controlearts worden gestuurd en die is minder makkelijk onder druk te zetten.

Terug
Bovenaan