Je glimlach van vandaag

Ik weet dat de meeste de regen beu zijn. Maar ik ben content dat er eindelijk nog eens zomer is waar de natuur er kleurrijk en gezond uitziet. Ipv zoals de laatste jaren waar alles er heel de zomer lang verdort, bruin en doods uitziet.

Ik zou dit ook als een ergernis kunnen opschrijven, maar ga het toch maar als glimlach noteren. Ik bel mijn 83-jarige mama op (die 30 jaar geleden meerdere rugwervels heeft gebroken bij een val van de trap)
Ik vraag haar hoe het er mee gaat
"Goed" zegt ze "Ik ben xxx aan 't afbreken in de schuur"
Ik geef haar aan dat ze kalm aan moet doen en dat zich niet mag forceren (want ik ken haar)
"Ja hoor, ik doe dat op mijn gemak". "Ik ga nu terug beginnen want ik ben een uur moeten gaan liggen omdat ik te veel rugpijn had van 't werk"
:wallbash:
Keer op keer geven we aan dat ze ons mag vragen om te komen helpen🙈

Ik ga haar echt niet meer veranderen...
Dat is die generatie.
Ik spreek af met mijn grootvader: vrijdagnamiddag moet ik niet werken, ik kom uw gras afrijden. Komt ge toe: gras afgereden en hij ligt op de zetel want heel de voormiddag bezig geweest daarmee.
En dan mag je geregeld horen: ik krijg hier van niemand hulp.

En mijn vrouw haar grootmoeder is ook zo. Vorig jaar gingen ze bij haar een nieuwe keuken installeren. De moment dat we de oude keuken gingen uitbreken met schoonvader hebben we ze naar de dokter mogen voeren. Ze had de 2 dagen ervoor zonder iets te zeggen alles zelf al zo goed als uitgebroken en ze zat volledig geblokkeerd in haar rug van haar te overdoen.

Ik weet dat de meeste de regen beu zijn. Maar ik ben content dat er eindelijk nog eens zomer is waar de natuur er kleurrijk en gezond uitziet. Ipv zoals de laatste jaren waar alles er heel de zomer lang verdort, bruin en doods uitziet.
Ik had de voorbije twee weken verlof, ik zou vooral in de tuin werken, daar is de regen wel tussengekomen, maar ik krijg meer terug door die regen dan dat die regen me stoort

Een optimistische @Carrion!

Of moet ik hier nu zijn gekende meme posten? 🤭
Ik vind het maar zwak dat je het niet gewoon gedaan hebt @Mulan.
6znlp6.png

Net de melding gekregen van de NMBS-app dat m'n gewoonlijke trein al 30 minuten vertraging heeft. Gelukkig werk ik vandaag thuis. 😁

Terug
Bovenaan