Je glimlach van vandaag

Dit bord.
Ik gok ruzie met de buren omwille van hun kippen ofzo. 😅

Edit : iemand heeft idd gestuurd dat dat 't geval is. Blijkbaar hebben die erachter een kippenboerderij en willen die uitbreiden en zijn de buren tegen.
:rofl: :rofl: :rofl:
Wait a second ...

In het Limburgse Kortessem wil een kippenbedrijf een extra stal plaatsen, goed voor zo’n 80.000 kippen. Daardoor zou het bedrijf 6.850 kilo stikstof per jaar uitstoten. Dat mag volgens de Vlaamse Overheid, maar een rechter heeft nu beslist dat de vergunning toch niet doorgaat omdat een nabijgelegen natuurgebied te veel schade zou kunnen oplopen.

AM en PM... Ik moet er nog altijd over nadenken :unsure: Ik kan me ook niemand in mijn omgeving inbeelden die dat gebruikt eigenlijk.
AM = Ante Meridiem = “Voor de middag”
PM = Post Meridiem = “Na de middag”
Latijnse termen dus.

Nu voor mezelf gebruik ik als ezelsbruggetje:
AM = At Morning
PM = Past Morning

Wait a second ...

Dat is em!!

Heb je ook een bruggetje voor stuurboord en bakboord want dat vind ik moeilijker
Gezien ze in de UK tegendraads zijn ,en links rijden en het stuur rechts staat in hun wagens , dus stuurboord , en gezien in de maritieme wereld Engels de moedertaal is spreekt men van rechts stuurboord en links bakboord .

Ha dat is bij mij in de buurt!
Blij dat die stal niet doorgaat, kan enorm stinken als de wind verkeerd staat. Ik woon er gelukkig ver genoeg van af om geen last te hebben maar kan begrijpen dat de buren hier veel last van hebben.

Da is ook maar een zuur vrouw se precies.
Die stond aan haar raam boos te kijken toen ik die foto trok. Es vriendelijk gezwaaid maar ze kon er ni mee lachen 🤣

Terug
Bovenaan