Je glimlach van vandaag

Ik op ne tweet. Stubru had em geliked omdat ik zei 'gunther d sux' (ja met een x, want ik was edgy enal).
Iemand daar op de dienst zal me gelijk gegeven hebben.

Bijna een jaar na vertrek bij vorige WG is mijn hospitalisatieverzekering (privé) eindelijk in orde geraakt. Wat een gigantische kafka was dat. Fun fact: er loopt hier in België dus blijkbaar nog iemand rond met dezelfde naam en een bijna hetzelfde rijksregisternr. Ik ben eigenlijk verbaasd dat dat nog niet vaker problemen heeft gegeven

Bijna een jaar na vertrek bij vorige WG is mijn hospitalisatieverzekering (privé) eindelijk in orde geraakt. Wat een gigantische kafka was dat. Fun fact: er loopt hier in België dus blijkbaar nog iemand rond met dezelfde naam en een bijna hetzelfde rijksregisternr. Ik ben eigenlijk verbaasd dat dat nog niet vaker problemen heeft gegeven
Ik heb dat met maaltijdcheques. Af en toe krijg ik een mail dat ik maaltijdcheques heb maar dat is van iemand anders. Al 2x in orde proberen brengen. 't is al beter maar af en toe gaat het nog verkeerd.

Wij hebben dat met iemand die dezelfde naam heeft als mijn vriend en bijna hetzelfde e-mailadres. Mijn vriend denkt dat het gaat om een puntje (maar puntjes maken toch niks uit in Gmail-adressen?). Vorige week nog een mail gehad dat mijn vriend een afspraak had bij 't Rode Kruis voor donatie op die en die datum, bleek dat voor die andere te zijn.

Met ons ma de slappe lach krijgen op't kerkhof. Geen beter plek waar ge blijft hervallen in uwe slappe door rouwende triestige koppen om u heen.

Wij hebben dat met iemand die dezelfde naam heeft als mijn vriend en bijna hetzelfde e-mailadres. Mijn vriend denkt dat het gaat om een puntje (maar puntjes maken toch niks uit in Gmail-adressen?). Vorige week nog een mail gehad dat mijn vriend een afspraak had bij 't Rode Kruis voor donatie op die en die datum, bleek dat voor die andere te zijn.
puntjes maken wel degelijk uit bij een email adres.
[email protected]
[email protected]
[email protected]

alle drie verschillende email adressen

Yep, maar Gmail slaagt erin om alles naar het mailadres zonder puntjes te sturen.

Ik heb ook al zo wat mail ontvangen die niet voor mij bestemd was. Na een paar keer gestuurd te hebben heb ik het opgegeven en delete ik het gewoon
Ligt dat dan aan gmail, of mensen die de puntjes vergeten te typen?

Oei, mijn vriend heeft het adres mét het puntje 😬

Dus die van waar hij de mails krijgt heeft ergens nog een punt extra of andere punt of zo :thinking: Weird.

puntjes maken wel degelijk uit bij een email adres.
[email protected]
[email protected]
[email protected]

alle drie verschillende email adressen
niet bij gmail
Als iemand bij het e-mailen per ongeluk punten aan je e-mailadres toevoegt, ontvang je die e-mail nog steeds. Als je e-mailadres bijvoorbeeld [email protected] is, ben je eigenaar van alle versies van dit adres waarin punten zijn toegevoegd:
Opmerking: Als je Gmail gebruikt via je werk, school of een andere organisatie (zoals jedomein.nl of jeschool.edu), verandert je adres wel als er punten worden toegevoegd.

Ah zo weird. Waarom kun je dan een anders adres aanmaken met extra puntjes.... Dat zouden ze dan toch niet mogen toelaten.

niet bij gmail
I was today years old when I learned...

Wat is dat trouwens voor een belachelijke regel van Gmail? Ja als iemand per ongeluk puntjes toevoegt, is dat toch gewoon een typfout? Hetzelfde als iemand een a teveel in je emailadres typt. Moet gmail dan nu plots alle a's gaan negeren in een emailadres?
Ik vermoed dat dit historisch gegroeid is, maar dit is toch echt achterlijk. Laat dan gewoon de puntjes niet toe als beschikbaar karakter in een gmailadres.

I was today years old when I learned...

Wat is dat trouwens voor een belachelijke regel van Gmail? Ja als iemand per ongeluk puntjes toevoegt, is dat toch gewoon een typfout? Hetzelfde als iemand een a teveel in je emailadres typt. Moet gmail dan nu plots alle a's gaan negeren in een emailadres?
Ik vermoed dat dit historisch gegroeid is, maar dit is toch echt achterlijk. Laat dan gewoon de puntjes niet toe als beschikbaar karakter in een gmailadres.
Dit bedoel ik dus.

Net ook eens uitgeprobeerd en I'll be damned. Ik gebruik al 17 Gmail (nog met invite toen) en dat is de eerste keer dat ik daarvan hoor.

Terug
Bovenaan