Je glimlach van vandaag

Sinds ik een tuin heb (op 50 m van hier wel tot we verhuizen), kan ik er gewoon van genieten om daar wat naar de planten te gaan kijken als "pauze". Ligt zowat verscholen met een verwilderde hoop bomen aan de andere kant. Eigenlijk wel gek, als puber/twintiger altijd volgehouden dat ik geen tuin moest hebben door al dat werk.
Ik geloof heilig in de mogelijkheid van een onderhoudsvriendelijke tuin waarin de focus ligt op genieten in plaats van werken.
 
Ik geloof heilig in de mogelijkheid van een onderhoudsvriendelijke tuin waarin de focus ligt op genieten in plaats van werken.
Oh, ja hoor. Je moet gewoon afstappen van dat gemillimetreerd gazon en perkjes waar alles altijd perfect en steriel ligt. Mijn gras staat er wat langer bij en ligt nu vol bladeren, wie ligt daar van wakker uiteindelijk, het is ook gewoon beter voor de natuur.
 
Oh, ja hoor. Je moet gewoon afstappen van dat gemillimetreerd gazon en perkjes waar alles altijd perfect en steriel ligt. Mijn gras staat er wat langer bij en ligt nu vol bladeren, wie ligt daar van wakker uiteindelijk, het is ook gewoon beter voor de natuur.
Vooral dit!
Als je wat rond zoekt vind je ideeën genoeg voor een tuin waar weinig werk aan is en waar je toch van kan genieten. Maar het zit in ons collectief dat ge beter ne gazon zaait en wat planten aan de zijkant van uw tuin zet.

Ne maat van me ook: 1500m² grond met daarop een kippenkot en 2 bomen, al de rest is gras. Want "voor de klein is dat wel plezant".
En dan klagen dat em veel werk heeft met die kort te houden.
Helemaal achteraan stonden nen hoop bramen, die heeft hij allemaal weggedaan omdat dat volgens een hel is om te onderhouden en dat veel te hard woekert. Maar da's ne plant die veel leven in uw tuin aantrekt en in principe moet ge die ni snoeien. Als die ergens groeit waar hij niet moet groeien haalt ge die daar gewoon weg. Veel minder moeite dan elke week meer dan duizend vierkante meter gazon af te rijden.
 
Vooral dit!
Als je wat rond zoekt vind je ideeën genoeg voor een tuin waar weinig werk aan is en waar je toch van kan genieten. Maar het zit in ons collectief dat ge beter ne gazon zaait en wat planten aan de zijkant van uw tuin zet.

Ne maat van me ook: 1500m² grond met daarop een kippenkot en 2 bomen, al de rest is gras. Want "voor de klein is dat wel plezant".
En dan klagen dat em veel werk heeft met die kort te houden.
Helemaal achteraan stonden nen hoop bramen, die heeft hij allemaal weggedaan omdat dat volgens een hel is om te onderhouden en dat veel te hard woekert. Maar da's ne plant die veel leven in uw tuin aantrekt en in principe moet ge die ni snoeien. Als die ergens groeit waar hij niet moet groeien haalt ge die daar gewoon weg. Veel minder moeite dan elke week meer dan duizend vierkante meter gazon af te rijden.
Ik heb ook een gelijkaardig "grondgebied", maar hier staan een aantal grote bomen, een lege vijver, wat (rotte) buxussen en struiken. Daar is nog wel wat werk aan. Ik wil zeker hier en daar wat gazon hebben, maar daar mag zeker wat klaver en ander kruid tussen groeien. Hier en daar wil ik graag wat hogere grassen en heidebloemen laten groeien. Wekelijks een gazon afrijden gaat er ook over.
 
Vooral dit!
Als je wat rond zoekt vind je ideeën genoeg voor een tuin waar weinig werk aan is en waar je toch van kan genieten. Maar het zit in ons collectief dat ge beter ne gazon zaait en wat planten aan de zijkant van uw tuin zet.

Ne maat van me ook: 1500m² grond met daarop een kippenkot en 2 bomen, al de rest is gras. Want "voor de klein is dat wel plezant".
En dan klagen dat em veel werk heeft met die kort te houden.
Helemaal achteraan stonden nen hoop bramen, die heeft hij allemaal weggedaan omdat dat volgens een hel is om te onderhouden en dat veel te hard woekert. Maar da's ne plant die veel leven in uw tuin aantrekt en in principe moet ge die ni snoeien. Als die ergens groeit waar hij niet moet groeien haalt ge die daar gewoon weg. Veel minder moeite dan elke week meer dan duizend vierkante meter gazon af te rijden.
Haha ja, ik moet de vrouw daar wat in tegenwerken, want zij vindt een grote oppervlakte gras ook super leuk. Dan kunnen we daar 1x per jaar volk in ontvangen (als we terug naar normaal gaan). Volgens mij kan dat volk ook rond een klein boompje staan maar soit :)
 
Laatst bewerkt:
Haha ja, ik moet de vrouw daar wat in tegenwerken, want zij vind een grote oppervlakte gras ook super leuk. Dan kunnen we daar 1x per jaar volk in ontvangen (als we terug naar normaal gaan). Volgens mij kan dat volk ook rond een klein boompje staan maar soit :)
In de zomer geeft een boom dan ook nog eens zalige verkoeling en wat schaduw.
Als iedereen daar in zijn zondagskleren staan, gaan ze blij zijn dat ze niet in een vlakke zon moeten staan/zitten.
 
wij gaan van 750m² gazon om af te rijden naar een "trekt er uw plan mee kippen" kippen deelte, hagen voor de musjes en 325m² gazon met een robot.
Die hagen ga ik mss wel zelf scheren, tenzij mijn metsersoog niet meer zo recht metst :D
 
Vorig jaar alle planten eruit gesmeten en van dat rietgras en schors aan de zijkant gedaan. Daar is geen onderhoud aan.

Het enige dat ik nu nog doe is 1x per week het gras af rijden en om de zoveel tijd eens de haag scheren. Het gras is tegen dan ook wel aan de lange kant, maar care..
 
Sinds ik een tuin heb (op 50 m van hier wel tot we verhuizen), kan ik er gewoon van genieten om daar wat naar de planten te gaan kijken als "pauze".
Zalig hé? Hier ook een tuin met veel struiken en een paar bomen (en een klein stukje gras voor de tuinzetels op te zetten, haha). Gewoon aan het raam staan en kijken naar de vogeltjes of de bloemetjes die uitkomen.
 
Mail gekregen van de belastingen, ik krijg terug! :woohoo:
Ma kwist dat dit sws het geval ging zijn door dak voorafbetaling gedaan heb.

Ergernis: krijg het pas eind februari op mijn rekening :/
 
EpUkDI-U8AEiJMx



😁
 
Terug
Bovenaan