Je glimlach van vandaag

De herstelling van de badkamerkraan draaide uit op een koude douche en de vraag tot terugbetaling van concerttickets viel in dovemansoren. Sommige consumenten proberen hun gelijk te halen via de rechtbank, 14.488 Belgen deden in 2021 een beroep op de Consumentenombudsdienst.
Proficiat aan de auteur van dit HLN-artikel. Twee woordspelingen in 1 zin. 👍🏻

Topmailtjes van eigenaars die elkaar het leven zuur maken door over de lijntjes te parkeren en ze lawaaihinder hebben omdat de lift 's avonds te veel gebruikt wordt.
(in bijlage zat een "anonieme" whatsapp waar hij naar verwijst).
Dit is één van de vele mails in een spannende roman aan mails over dit hekele probleem!

In februari maart dit jaar komt ze zeiken aan mijn deur dat ik de lift niet meer mag gebruiken na 22u en dat ik mijn appartement nie meer uitmag want mijn deur en sleutels maken lawaai.

Waarom? Zij gaat slapen om 22u en ze horen de lift.

Dan denk ik, dat is uw probleem, ik ga slapen om 2 3u en ik ga inderdaad rond 1 2u vaak nog drank ophalen voor de dag erop en post enzo.
Wel zo mensen, daar hou ik geen rekening mee, die moeten eens leren wat verdraagzaamheid is.

Altijd maar andere mensen lastig vallen en eisen stellen en zelf zich nie aan de regels houden.
Wie licht al meer dan 10j de arbeidsinpsectie op? Wie is arbeidsongeschikt en trekt invaliditeit?, en gebruikt alleen de rollator als ze op controle moet, en verder staat die een jaar stof te verzamelen.
Wie hebben wij hier al betrapt ooit toen we iets gingen brengen met zwartwerk, lees nagelverzorging, de klant zat bij haar, terwijl ze invaliditeit trekt, ze zei zelf, ja is niet de bedoeling dat jullie dit zagen.

Dus ze mag eens naar haar eigen kijken ipv haar te moeien met anderen haar leven.
Dus ze komt klagen over mijn auto, die al een jaar zo staat, en jij stuurt klakkeloos een mail naar mij, alle andere autos die ook over de lijn staan die stuur je niks.

Goed bezig zeg !!!!!

En dan ook privé, dus in mijn priveleven zit ze me ook op een bepaalde manier lastig te vallen en te controleren. Ik merk dat aan kleine dingen die ik van iemand hoor, en dan weet ik, ok ze heeft me weer zitten uit te loeren aan haar deur. Want hoe kan anders iemand die hier kms vanaf woont en contact met haar heeft bepaalde dingen weten, en me bv de dag erna smsn erover. Maar dat is privé dat zijn uw zaken niet.

Trouwens ik heb zoals je ziet, op whatsapp iemand meteen op de hoogte gebracht, al van 't zoveelste feit.

Wie of wat zijn functie is, wie zal 't zeggen, maar ik los zoals ik zei mijn zaakjes zelf op wel, en dit is het zoveelste stukje dat ik kan toevoegen. Tot ik of de andere partij zegt, ok nu is de moment om ... .

Trouwens, ik weet niet of vandaag de poetsvrouw geweest is na 18u en tussen 19u40? Mijn mat is van voor mijn deur weg en was verplaatst, weggegooid rechtopliggend tegen mijn deur.
Ik zou de persoon in kwestie eens vragen of ze niet in behandeling moet voor psychiatrische problemen.
Je hoort het nu zeeeeeeer gedetailleerd in meerdere mails van mij, jullie waren blijkbaar al via X op de hoogte van haar.

Ja, ik ga nie naar haar pijpen dansen dus.
0u56 de lift gaat net naar onder hoor ik met het leuke belletje, seffes ze weer naar boven halen, mijn post uithalen. Half uurke later drank ophalen.
Ah ja, als anderen zo graag de lift horen, dan geven we ze wat ze willen he. Ben je al voorbereid over wanneer ze daarover komt zagen bij jullie.
is niemand die mij kan verbieden de lift te gebruiken.

Ze oogst wat ze zaait ! You fuck me, i fuck you terug ! En dat zal ze al doorhebben hoop ik.

Als je door de speciale verwoording kijkt snap ik wel zijn frustratie. Als je daar zo'n soort burgertrut hebt zitten die denkt dat de wereld rond haar draait.

Topmailtjes van eigenaars die elkaar het leven zuur maken door over de lijntjes te parkeren en ze lawaaihinder hebben omdat de lift 's avonds te veel gebruikt wordt.
Dit is één van de vele mails in een spannende roman aan mails over dit hekele probleem!
Mooie stukjes proza 👌

Ik kwam eigenlijk met iedereen overeen in het appartement, ik moet bij den helft nu nog gaan voor de ketel en dergelijke

Ben ik blij dat ik zo geen buren heb. Ja ik hoor mijn bovenbuur ook als hij zijn deur sluit en de trap afgaat als ik in de gang sta of slaapkamer zit en nog wakker ben maar anders :') Verder is het hier heel rustig en ik heb enkel een boven en onderbuur in mijn appartementsgebouw 😎

zou ook nooit in een appartement willen wonen. jeezes.
2 jaar terug met corona, een vriend van me die wel in een appartement woont,
kreeg opeens een brief in zijn bus:

"opgelet 1 iemand van het appartement is besmet, we willen wegens privacy redenen de persoon niet bekend maken, maar de kans is groot dat jullie het allemaal zullen hebben, aangezien jullie dezelfde knoppen van de lift bedienen , gelieve jullie dringend te laten testen"...

ik weet het is maar een klein voorbeeldje, maar ook naar geluidshinder en dergelijke zou me dat echt niet aan staan.

ik wil zeker niet neerkijken, want zelfs een dak appartement waar je helemaal bovenaan zit (penhouse style) lijkt me wel wat, maar gewoon geen tuin hebben is voor mij een enorm gemis. dan zou ik weer kattenbak moeten zetten, terwijl mijn kat nu gewoon in de grond buiten kuiltjes graaft.

giphy.gif

=>
Waarom mensen denken dat het enigzins ok is om mij dat filmpke te sturen van die terroristische gek die een paar dagen eerder mensen zat neer te schieten in de VS

Was het een eigenaar die dat filmpje stuurde? Hint hint.

Nog erger dan Thuis :lol:

Tenzij je airco hebt niet de leukste plaats om te wonen wanneer het warm weer is.
Klopt, maar mijn maat installeert Split Units voor 1000 eurotjes, zalig toestel.

maar then again: best mogelijk dat je die keuze niet hebt of mag maken , om ene te installeren op je appartement. Zelfs niet als jij het gekocht hebt....
nog zoiets hatelijks aan appartementen.
(ok ik weet zelfs bij huizen zijn er richtlijnen die je moet volgen, je mag niet zomaar alles aan je gevel hangen, maar is toch minder streng dan bij appartementen.)

Ben ik blij dat ik zo geen buren heb. Ja ik hoor mijn bovenbuur ook als hij zijn deur sluit en de trap afgaat als ik in de gang sta of slaapkamer zit en nog wakker ben maar anders :') Verder is het hier heel rustig en ik heb enkel een boven en onderbuur in mijn appartementsgebouw 😎
Hier ongeveer hetzelfde. Ik heb 1 buur die ik enkel hoor als ze vertrekt of terugkomt, en verder is er op het gelijkvloers een bankkantoor waar ik eigenlijk ook weinig last van heb. Een klein appartementsgebouw is wel een zaligheid (als je met je 1 of 2 buren overeenkomt natuurlijk).

Zopas naar huis gereden van mijn werk op mn fiets in mijn boxer short.
(had vanmorgen een lange broek aan gedaan, maar was echt te warm om 18 km naar huis te rijden daarnet).

wel grappig niemand die iets in het snotje had :)
was dan ook geen spannend model. leek eerder op een kort broekje die wat aan de kleine kant was :D

gelukkig geen gsm opgenomen, en politie gezien . want net vandaag en gisteren is daar extra controle op.
zou nogal raar zicht zijn. maar weet niet of dit strafbaar is, denk wel van niet . tis nie dak naakt reed of zo :D

Zopas naar huis gereden van mijn werk op mn fiets in mijn boxer short.
(had vanmorgen een lange broek aan gedaan, maar was echt te warm om 18 km naar huis te rijden daarnet).

wel grappig niemand die iets in het snotje had :)
was dan ook geen spannend model. leek eerder op een kort broekje die wat aan de kleine kant was :D

gelukkig geen gsm opgenomen, en politie gezien . want net vandaag en gisteren is daar extra controle op.
zou nogal raar zicht zijn. maar weet niet of dit strafbaar is, denk wel van niet . tis nie dak naakt reed of zo :D
Pas toch maar op, van te veel zon worden druiven rozijnen.

Terug
Bovenaan