Je glimlach van vandaag

This, als ge vanalles bij moet kappen in uwen drank zijt ge de verkeerden drank aant drinken
The balvenie doublewood 12y is mijn favoriet momenteel maar wil ook graag hun andere in het gamma leren kennen.
The macallan, kilchoman, Port charlotte, Mortlach, Arran...wil ik ook nog allemaal eens :drool:
Grote voordeel is dat ik nooit meer last heb gehad van katers of hoofdpijn.
Mijn schoonbroer drinkt ook single malt en bij mijn schoonouders hebben we hun al zo zot gekregen dat ze enkele flessen staan hebben.
Schoonvader drinkt enkel en alleen Orval en schoonmoeder met mijn vrouw en schoonzus enkel cava. Dus dat zit goed.

Alé vandaag nog net op tijd kosteloos Eurostar kunnen verzetten en hotel omboeking is ook gebeurd (vierde keer ofzo daar en die blijven vriendelijk, chapeau).

Als ik nu in mei niet in Londen geraak dan hoeft het niet meer in ieder geval.

Pas maar op met zo'n uitspraken hier te doen want er zijn er niet veel due geloven dat we er vanaf zullen zijn na deze "golf".
Nee ervanaf zijn daar heb ik ondertussen ook geen hoop meer in dat dat snel zal gebeuren. Maar gewoon toelaten zonder veel idiote regels om naar ginder te gaan zou toch mogen.

Ik ben begot naar Malta, Nederland, Frankrijk, Griekenland en Zweden geweest qua buitenlandse reizen/citytrips gespreid over mei tot nu, nergens een probleem gehad (alleen voor Malta toen nog een PCR test voor vertrek omdat men tweede vaccin er een paar dagen te weinig inzat maar bon tot daaraan toe). Maar Londen is elke keer wel iets sinds ergens eind vorig jaar :laugh: .

(Nu in se mag ik naar Londen maar geen zin in PCR test die negatief moet zijn om binnen te komen, één na twee of drie dagen met verplichte zelfisolatie tot resultaat).

Internet Speed World Record Obliterated by Engineers in Japan

“… a team of engineers at the National Institute of Information and Communication Technology (NICT) obliterated the old internet speed world record of 178 terabits per second (Tb/s) by achieving 319Tb/s, while also maintaining the very high speed over a long distance. There was no speed drop-off over 3,001km.”
op vlak van vooruitgang leven we toch echt in crazy shit tijden. Welke evoluties mijn generatie en die van mijn ouders hebben mogen meemaken is toch echt wel ongelooflijk. Van telefoons die met een draaischijf werkten tot mobieltjes die krachtiger zijn en meer opslagcapaciteit hebben dan de pc's uit de jaren '80/'90.
Van de gele postkaart over sms'jes tot instant email en sociale platformen.
En ik weet nog hoe we fantaseerden over draadloze stroom en nu kunnen ze al kleine hoeveelheden over een afstand van 2m sturen via 5G masten: https://wibnet.nl/techniek/energie/nieuw-5g-netwerk-levert-draadloze-stroom
Nog langs geen kanten efficiënt, maar dat komt wel.
Op dat vlak zijn we toch bevoorrecht om in 1 van de boeiendste tijden te leven. Op zich wel zot en dat maakt het imo ook wel spijtig dat ge maar 1x leeft en/of leven na de dood niet bestaat. Het zou fantastisch zijn als ge zou kunnen zien hoe de wereld blijft evolueren. Ik zou echt wel willen weten hoe ver technologie kan gaan en ons als mens gaat brengen.

Wat "beter wordende computers" zou ik echt niet crazy shit tijden noemen hoor. Het voorrecht om in 1 van de boeienste tijden ooit te leven? Een telefoon een sms of een email zijn echt niet zo verschillend. Het zijn maar wat detailkes en ik mag hopen dat ons leven niet alleen maar rond social media en smartphones draait. Meer dan 50 jaar geleden stond er een mens op de man, dat waren pas crazy shit tijden. Dingen die al 50 jaar niet meer gebeurt zijn, tot zover de vooruitgang.
Ik wou soms dat ik mijn smartphone naar de maan kon flikkeren.

Ik wou soms dat ik mijn smartphone naar de maan kon flikkeren.
Echt e. Zelfs ongestoord je auto kuisen kun je bijna niet meer zonder verantwoording te moeten afleggen.

Heel de tijd ping ping ping dan proberen te bellen, ik heb gewoon door gedaan zonder erachter te kijken.

Ik kom binnen. Zegt mijn vrouw. Ja X heeft gestuurd naar mij want jij antwoorde niet op je messenger. En dan savonds zegt die nog eens " ik heb het dan maar gevraagd aan je vrouw want je antwoorde niet op messenger"

Je moet je bijna schuldig gaan voelen omdat je eens 2u niet bereikbaar bent.

Echt e. Zelfs ongestoord je auto kuisen kun je bijna niet meer zonder verantwoording te moeten afleggen.

Heel de tijd ping ping ping dan proberen te bellen, ik heb gewoon door gedaan zonder erachter te kijken.

Ik kom binnen. Zegt mijn vrouw. Ja X heeft gestuurd naar mij want jij antwoorde niet op je messenger. En dan savonds zegt die nog eens " ik heb het dan maar gevraagd aan je vrouw want je antwoorde niet op messenger"

Amen brother!

Dat was nu wel om een bankoverval te melden aan de politie maar ok.

En hier is het omgekeerde :unsure: ik krijg niks :unsure:

Wat "beter wordende computers" zou ik echt niet crazy shit tijden noemen hoor. Het voorrecht om in 1 van de boeienste tijden ooit te leven? Een telefoon een sms of een email zijn echt niet zo verschillend. Het zijn maar wat detailkes en ik mag hopen dat ons leven niet alleen maar rond social media en smartphones draait. Verbrandingsmotoren in auto's bestaan al meer dan 100 jaar. De Titanic is een boot van 1912. De golden gate bridge en empire state building zijn gebouwd in de jaren 30. Commerciele vluchten naar Amerika in 1939. In 1967 stond er een mens op de maan, dat waren pas crazy shit tijden. Tot zover de echte zeer boeiende vooruitgang de laatste 100 jaar, waar wij zelf niks van gezien hebben.
komaan maat, ge doet alsof de evoluties van nu niets zijn, doordat ge enkel kijkt naar de dingen die amper veranderd zijn of de negatieve aspecten van ontwikkelingen. Sure, het is boeiend geworden sinds de industriele revolutie en daar waren we niet bij. Maar om dan te doen alsof wat we nu meemaken niet boeiend is, is dikke zever. Dankzij mijne gsm draag ik heel mijn muziekcatalogus (meer dan vierhonderd cd's) met me mee. Ik ging vroeger naar school met een walkman en wat cassetjes in mijn rugzak en later met een 256MB muziekstickske waar ge amper wat muziek op kwijt kreeg en 'savonds al moest raden welke muziek ge de volgende dag graag wilde horen.
Met mijn gsm bedien ik mijn lichten, rij ik naar onbekende plaatsen, etc. Om dan te doen alsof de gsm niks is qua vooruitgang in technologie, is azijnpissen in het kwadraat. Hoezeer ge het ook moogt haten vanwege facebook of constante bereikbaarheid: dat ding is een wonder van technologie.
Bruggen bestaan al lang, maar ook daarin zijn de technologien nog altijd in ontwikkeling. Dankzij nieuwe technologien in staallegeringen maken ze bruggen die afstanden overbruggen waar ze vroeger amper van konden dromen.
Zelfde met scheepsbouw. Den Titanic was een dwerg in vergelijking met schepen zoals de QE.

Om te doen alsof we precies stilstaan de laatste honderd jaar is echt zever in pakskes.

dat is dus iets wat ik nooit heb gehad, mij laten regeren door de smartphone. De helft van de tijd pak ik niet op en op sms'jes vergeet ik dikwijls zelf te reageren. Die gsm staat ten dienste van mij en niet omgekeerd.

Mijn tip : Zet dat allemaal gewoon af en uit.
Het leven wordt er een pak aangenamer mee.

Terug
Bovenaan