Mulan
Well-known member
Waarom heb ik daarop geklikt?!Zo klinkt alvast het eten van een geitenkeutel.

Just because I can, I'll raise you with This
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom heb ik daarop geklikt?!Zo klinkt alvast het eten van een geitenkeutel.

)
The Fresh Prince of Bel-Air blijft toch echt goed, maakt niet uit hoe vaak je die afleveringen al gezien hebt.
Ik heb da onlangs herbekeken met mijn vrouw. 2 dingen vielen op:The Fresh Prince of Bel-Air blijft toch echt goed, maakt niet uit hoe vaak je die afleveringen al gezien hebt.
Ik heb da onlangs herbekeken met mijn vrouw. 2 dingen vielen op:
1) serie blijft echt goed
2) Uncle Phil leek altijd ne wreed viezen, maar eigenlijk is da een mega goe rolmodel. Streng maar rechtvaardig en nie te schoon om zijn ongelijk toe te geven
Als Uncle Phill echt vies is hoor je soms een beetje Shredder uit zijn stem komenEn niet te vergeten, vertolkte ook nog eens Shredder in de originele Ninja Turtles cartoon.

cool!Daarjust laatste onderdeel van mijn examens voor koeltechniek, ben voor alles geslaagd dus nu ook officieel koeltechnieker!
Daar denk ik nu vaak aan nu ik zelf kinderen heb.Zat net in de auto na een zware training, doodmoe.
Roy Orbinson stond op en plots had ik een flashback naar 20 jaar geleden.
Mijn pa werkte toen dagen in de bouw van 6u tot vaak 20-21 uur en nog vaak zaterdagen erbij.
En als rust luisterde hij dan vaak Roy of Leonard Cohen in de keuken.
Ik besefte ineens hoe moe die wel niet geweest moest zijn na die dagen. En ik was er echt door gepakt.
En dat allemaal om ons een beter leven te geven.
Heb mijn ouders dan ook ineens maar een berichtje gestuurd want ik zeg dat nooit of te weinig eigenlijk.
Daar denk ik nu vaak aan nu ik zelf kinderen heb.
Ik ben opgevoed bij mijn grootouders. Die kwamen me zelfs ophalen na een fuif om 3u snachts toen ze 70 waren. Het zou bij mij nu al pikken om dan uit mijn bed te moeten. Echt zot wat die allemaal gedaan hebben voor me, maar dat besef je op die leeftijd jammergenoeg niet goed genoeg.
Het is er volgens mij ook niet eenvoudiger op geworden. Ik lees soms die ouder-topic in het andere subforum, omdat de vrouw zwanger was (geen hartslag na 8 weken).Ja, inderdaad.
Dat is zo cliché maar inderdaad ge beseft dat pas als ge ouder zijn.
Misschien ook één van de redenen waarom ik geen kinderen wil, weet niet of ik dat allemaal zou kunnen opbrengen. Maar daarom des te meer respect voor mensen die dat wel kunnen.
Geloof me: dat gebeurt allemaal instinctief en intuïtief. En ik ben geen kindermens. Een eigen kind is onbeschrijfelijk.Ja, inderdaad.
Dat is zo cliché maar inderdaad ge beseft dat pas als ge ouder zijn.
Misschien ook één van de redenen waarom ik geen kinderen wil, weet niet of ik dat allemaal zou kunnen opbrengen. Maar daarom des te meer respect voor mensen die dat wel kunnen.
Sterkte met jullie verdrietHet is er volgens mij ook niet eenvoudiger op geworden. Ik lees soms die ouder-topic in het andere subforum, omdat de vrouw zwanger was (geen hartslag na 8 weken).
Nu word je, uit financiële noodzaak en/of uit een soort "peer pressure" geacht om beiden voltijds te werken en kinderen op te voeden. Je ziet/leest overal hoe er dan niet al te veel mag mislopen. Huilbaby, veel ziek, ... de mensen moeten op de toppen van hun tenen lopen om mentaal en fysiek boven water te blijven.

Bedankt, op zich was het mentaal wel ok, rekening houdend met het feit dat zoiets veel voorkomt, en je op voorhand weet dat de eerste 3 maand risicovol zijn.Sterkte met jullie verdriet![]()
Hier is de kans zeer groot dat mijn vrouw een tijdje niet gaat werken, als je dan wat rekent op geen loon van haar kant (horeca dus geen vetpot) en (grotendeels) uitsparen van crèche moet dat wel lukken. Mijn ouders zijn overleden en de hare wonen aan de andere kant van de wereld dus die "optie" hebben we sowieso al niet.En ik denk dat de sociale kring er veel toe doet, in mijn vriendenkring is er niemand van de vrouwen die voltijds werkt. Ook allemaal bachelors en masters die geen single ouders zijn.
Bij de mannen is er ééntje die soms 4/5de overweegt, maar die heeft vlakaf tegen mij gezegd dat hij dat niet doet omdat zijn vrouw dan enkel zou klagen en zagen dat hij "niets doet" op die dag want hij wil effectief gewoon een dagje me-time en niet poetsen, klussen, voor de kinderen zorgen,...
Spreekt waarschijnlijk voor zich dat het allemaal mensen zijn zonder materiële ingesteldheid en in de zomer een week naar Nederland of Duitsland rijden met hun Berlingo op gezinsvakantie![]()