Jazz, Soul, Funk & Grooves

Het hoeft niet baanbrekend of vernieuwend te zijn, maar jongens, dit zijn gewoon echt ijzersterke nummers, die erg goed gearrangeerd en opgenomen zijn, en die met veel eerbied teruggrijpen naar de soul van de late jaren '60 & begin jaren '70.

De bas in "Smokin' out the window" bijvoorbeeld zou zomaar een verloren baslijn van wijlen Bob Babbitt van Motown geweest kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
We hebben nog geen jazz thread, dus bij deze.
Ik ben geen kenner van het genre maar kan het wel apprecieeren.
Mijn voorkeur gaat uit naar piano jazz, meerbepaald de stride piano van Art Tatum en de boogie style van Oscar Peterson:






Andere favorieten:


 
Ik was (of ja, ben) een grote fan van de David Simon serie Treme, over de gelijknamige wijk in New Orleans waar jazz pretty much geboren is (aanrader trouwens).

Vorige week ben ik per abuis op een album gebotst van Dr. John en Donald Harrison Junior genaamd Indian Blues en dat speel ik nu bijna dagelijks! Wat een sfeer, wat een ritme, wat een gevoel. Ooit ga ik eens naar nawlins en laat ik me volledig onderdompelen in de sfeer daar :love:
 
Het nieuwe album van Fred Hersch is fantastisch, er werd vorige week op Klara elke ochtend een song uit gespeeld.
Maar dus nergens anders te vinden behalve op Deezer, hatelijk zo 'n dingen. :angry:
 
Wat samba rock mag ook, toch?

giphy.gif
 
Terug
Bovenaan