Jazz, Soul, Funk & Grooves

Bon mits vertraging ben ik er aan begonnen maar what the hell :wtf:

Dat was echt compleet onverwachte wending maar prachtig stukje muziek. :love:
Voor mijn smaak was het wat te stroperig met al die strijkers. 'modern classical' heeft nood aan meer dissonantie. :p

Maar ik ben een zaag dus don't mind me
 
Voor mijn smaak was het wat te stroperig met al die strijkers. 'modern classical' heeft nood aan meer dissonantie. :p

Maar ik ben een zaag dus don't mind me

Awel ik moet u eigenlijk beetje gelijk geven, het mist inderdaad een beetje een rauw kantje. Stroperig moet kunnen maar geen ganse plaat lang natuurlijk.
 

Damn, niet 100% jazz, maar deze kan wel eens de beste van dit voorjaar zijn. Net puur ontdekt door artiesten te doorploegen op Spotify poolse trio.
 
Sons of Kemet houdt er mee op! :headshake:

Snel tickets kopen voor de AB boys

Ik ben echt al heel lang enorm fan van Shabaka zijn werk. The Comet is Coming in de AB was steengoed, daarom ook dat mijn ticket voor Sons of Kemet al lang klaar ligt. Hun vorig album was voor mij album van het jaar. Black to the future iets minder maar nog altijd heel sterk.
 

waffles!

edit: damn dit album begint vrij klassiek funk, maar wordt telkens beter en beter. voorlopig top 3 van dit jaar denk ik. vamonos!
 
Laatst bewerkt:
Dit is een ouder nummer van Binker & Moses, een drummer en saxofonist die met Feeding The Machine een van mijn favoriete platen van het jaar gemaakt hebben. Dit nummer is wat toegankelijker dan de free jazz vermengd met subtiele elektronica op die plaat en toont heel goed wat voor absurd goeie muzikanten het zijn.

 
Via Django al bij -tig versies van Ochi Chernye aanbeland (waaronder een opzwepende met o.a. Birelli & Debarre samen op het podium) en zo ook gestoten op het bedrieglijk eenvoudige arrangement van Sergey Yatsko, dat meesterlijk geraffineerd blijkt te zijn: Van de rondzwervende melodie tot de subtiel toegevoegde dissonanten in sommige akkoorden, een groots verhaal

:bow:
 
Ik deel hier vandaag nieuwe releases uit al was ik Alfred Lion himself! :woohoo:



Dringend weer wat meer naar dit deel van het forum komen kijken. Goede tips Shifty! Ik beluister het straks tijdens het werk.
Sidenote: de vader van Makaya McCraven heeft zelf ook in 1979 een geniale plaat uitgebracht. Heb deze jaar of 6 geleden ooit gevonden in een collectie. En pas veel later de link gelegd tussen vader en zoon.

Ik zit momenteel in mijn Yussef Dayes fase. Deze onlangs gekocht voor een prikje:
 
Terug
Bovenaan