Jacuzzi (spa/whirpool/bubbelbad) in de tuin - kosten

Op zich gaat die niet kapot vriezen, maar die gaat wel stroom zuipen alsof er geen einde aan komt :)
 
Op zich gaat die niet kapot vriezen, maar die gaat wel stroom zuipen alsof er geen einde aan komt :)
Ja dacht ik wel, want blijkbaar die nieuwe van bestway hebben een systeem dat het water boven de 4° houdt. Maar dat was het dubbele in prijs.

Constant laten draaien zal idd wel serieus verbruiken. Maar gewoon overdag (met de panelen dus) opwarmen om savonds te gebruiken moet wel lukken denk ik? Tis enkel nu nog de komende weken dat het mss nog koud zal zijn snachts waardoor ik twijfel om die al te zetten, omdat ie dan moet blijven draaien
 
Ja dacht ik wel, want blijkbaar die nieuwe van bestway hebben een systeem dat het water boven de 4° houdt. Maar dat was het dubbele in prijs.

Constant laten draaien zal idd wel serieus verbruiken. Maar gewoon overdag (met de panelen dus) opwarmen om savonds te gebruiken moet wel lukken denk ik? Tis enkel nu nog de komende weken dat het mss nog koud zal zijn snachts waardoor ik twijfel om die al te zetten, omdat ie dan moet blijven draaien
Als het water 's nachts afgekoeld is tot minder dan 20 graden dan krijg je die nooit bijgewarmd tegen 's avonds.

Onlangs de mijne opgestart, heeft er bijna 2 dagen over gedaan om het water naar 38 graden te krijgen. Ergens 55kWh energie ingestoken, waanzin.

Staat weer af tot het niet meer zo koud is 's nachts.
 
Als het water 's nachts afgekoeld is tot minder dan 20 graden dan krijg je die nooit bijgewarmd tegen 's avonds.

Onlangs de mijne opgestart, heeft er bijna 2 dagen over gedaan om het water naar 38 graden te krijgen. Ergens 55kWh energie ingestoken, waanzin.

Staat weer af tot het niet meer zo koud is 's nachts.
Hmm, ook een opblazer? Das wel kak kwil hem ook niet nog een maand in de garage laten staan :D
 
Allright, zelfde model dus (miami van mij)
Kzie net ook uw grafiekje, zal misschien toch pijnlijk zijn :D eens het weer voor de komende weken opzoeken :tongue:
Mja dat ding kost 900€. Een deftige jacuzzi zit aan 6 - 10k€. Zelfs al gebruik je maar een fractie van de stroom... dan nog kun je met dat prijsverschil enorm veel stroom kopen hé. meer bepaald van 23809kwh tot 42850kwh. En dat is dan op basis van het feit dat het de extra stroom is tov van het verbruik van die duurdere versie die je nodig hebt die je moet tellen...
 
Mja dat ding kost 900€. Een deftige jacuzzi zit aan 6 - 10k€. Zelfs al gebruik je maar een fractie van de stroom... dan nog kun je met dat prijsverschil enorm veel stroom kopen hé. meer bepaald van 23809kwh tot 42850kwh. En dat is dan op basis van het feit dat het de extra stroom is tov van het verbruik van die duurdere versie die je nodig hebt die je moet tellen...
365€ met levering :p maar idd veel kleinere investering dan een echte. Ik zit ook nog met terugdraaiend dubbel tarief. maar misschien kies ik best al een goed zonnige dag om hem initieel goed te laten warmen.
 
Zijn er hier nog veel mensen met een opblazer? Denk dat hij midden volgende week geleverd wordt maar ik vrees dat het te vroeg is om al te zetten. Kwestie dat er nog altijd kans op nachtvorst is :(
De onze gaan we waarschijnlijk tijdens of juist na de paasvakantie opzetten.
Als het snachts te hard afkoeld moet je idd veel energie erin steken...

Ben nu aan het bekijken om de jacuzzi op houten terrastegels te zetten.

Iemand nog een gedacht voor een mooie (isolerende) ondergrond? De tegels die je hebt van intex en consoorten zijn moordmachines, klikken los en zijn spekglad.
 
De onze gaan we waarschijnlijk tijdens of juist na de paasvakantie opzetten.
Als het snachts te hard afkoeld moet je idd veel energie erin steken...

Ben nu aan het bekijken om de jacuzzi op houten terrastegels te zetten.

Iemand nog een gedacht voor een mooie (isolerende) ondergrond? De tegels die je hebt van intex en consoorten zijn moordmachines, klikken los en zijn spekglad.
Ik heb PIR platen op maat gesneden
 
De onze gaan we waarschijnlijk tijdens of juist na de paasvakantie opzetten.
Als het snachts te hard afkoeld moet je idd veel energie erin steken...

Ben nu aan het bekijken om de jacuzzi op houten terrastegels te zetten.

Iemand nog een gedacht voor een mooie (isolerende) ondergrond? De tegels die je hebt van intex en consoorten zijn moordmachines, klikken los en zijn spekglad.
Ben ook al even aan het denken waar ik die best opzet... Voorlopig van die fitness tegels van de decathlon maar is maar een oppervlak van 1.65 op 1.65. Graag zo budget vriendelijk mogelijk :D
 
Laatst bewerkt:
Onze jacuzzi staat uit de wind, onder een afdak. Ervoor een ideale mooie plek gevonden maar uit ervaring geleerd dat met wind of regen dit niet gezellig was 😁

Nu minder mooie plek, maar veel leuker genieten.

Die tegels van intex waren geplaats op gladde terrastegels. Bij vocht onder de tegels gleden ze gelijk zot...
 
Rubberen tegels zoals in een speeltuin, maar das al snel 10€ per stuk (dus voor een lazyspa 170€)

Edit: tweedehands 24 van die rode rubberen tegels kunnen scoren voor 90€ :woohoo::woohoo:
 
Laatst bewerkt:
Rubberen tegels zoals in een speeltuin, maar das al snel 10€ per stuk (dus voor een lazyspa 170€)

Edit: tweedehands 24 van die rode rubberen tegels kunnen scoren voor 90€ :woohoo::woohoo:
Ik ben dus te laat, maar zoiets?

Zou u dus €18 gekost hebben ^^
 
Ik ben dus te laat, maar zoiets?

Zou u dus €18 gekost hebben ^^
Had deze al gevonden maa er staat geen dikte bij vermeld he. Zal max 1 centimeter zijn, zelfde als de fitness matten die ik heb, of die intex zwembad tegels die hierboven vermeld worden.

Te dun om veel te isoleren en ik vermoed ook spekglad als ze nat zijn...


Edit: vandaag geleverd. Op de site van de makro stond weinig info, maar het was telkens info van het oude model lay-z-spa miami. Maar heb het 2021 model gekregen (met die freeze shield technologie moest het nog koud zijn snachts). Staat op andere sites aan 600€ dus dan heb ik wel een mega koopje gedaan hiermee 🥳🥳
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand ervaring met een houten hot tub? Blijkbaar kan je die ook kopen met filtersysteem en jets zodat het eigenlijk een jacuzzi is, maar dan eentje die je warm stookt met hout.
 
Heeft er iemand ervaring met een houten hot tub? Blijkbaar kan je die ook kopen met filtersysteem en jets zodat het eigenlijk een jacuzzi is, maar dan eentje die je warm stookt met hout.
Heb er ook naar gekeken. Best wel duur. En lang wachten voor warm te stoken.
 
Huge bump, maar gezien mogelijke droogte tekorten spreken ze alweer van verbod op zwembaden en dergelijke.

Ik vraag me af of een jacuzzi (opblaasbaar in mijn geval) gevuld kan worden met regenwater?
Zal nog moeilijker zijn om het water ok te krijgen zeker? En hoe kunnen ze controleren of je dit met stads of regenwater vult?
 
denk dat je ook regenwater niet gaat mogen verspillen op straffe van boete.
 
Terug
Bovenaan