Jacuzzi (spa/whirpool/bubbelbad) in de tuin - kosten

Ah kan ik niks mee doen, onze jacuzzi zit rechtstreeks op zekeringskast, geen gewone stekker.

Je kunt ook een kwh meter installeren in de zekeringkast. Voorbeeldmerken eastron, carlo gavazzi.

Heb er al aan gedacht, want 32A en ook rechtstreeks naar zekeringkast. Weet ook niet of me dat zo blij zou maken dat te weten :)
 
En uiteraard is onze jacuzzi nu in panne gevallen, enkele weken nadat we beslist hebben hem alsnog niet te verkopen :) Pomp schiet niet in gang om te filteren/warmen. Afin, soms wel en soms niet. Geeft een flow-error terwijl er niks verstopt zit, zal wel sturing zijn die kapot is.
 
En uiteraard is onze jacuzzi nu in panne gevallen, enkele weken nadat we beslist hebben hem alsnog niet te verkopen :) Pomp schiet niet in gang om te filteren/warmen. Afin, soms wel en soms niet. Geeft een flow-error terwijl er niks verstopt zit, zal wel sturing zijn die kapot is.
Komt soms als de filter te vervuild is. Soms helpt het om alles eens door te flushen met water 😉
 
Nope, alles is perfect proper. Filter is vorige week vernieuwd. Probleem is dat als ik op knopje duw om pomp 1 (heb er 2) in gang te steken (is die pomp die ook zorgt voor filtering en opwarmen) dan schiet die gewoon niet (altijd) in gang. Ook 2x duwen is soms wel/soms geen succes. Enige wat ik kan denken is dat er ergens een soort luchtbel in één van de leidingen zit waardoor die denkt dat er geen stroming mogelijk is, maar lijkt me ook niet echt logisch want als de pompen wél aanschieten, werken die prima.
 
De water flow sensor kan ook mankeren.

Flow error 1 keer gehad, maar had te maken met een ander merk filters. Darlly ipv Wellis zelf. Volgens de winkel was het hetzelfde. Gauw teruggebracht.
 
Het spel is aan het opstarten. Deze middag opgestart aan 10 graden water, momenteel al 25 graden. 14,35kWh verstookt daarmee. Gelukkig had ik 12kWh van de panelen die ik direct kon opstoken :D
 
Ik denk dat ik 'm nog efkes ga afzetten tot het niet meer zo koud is :laugh:

wat een zuipschuit.

Wie kan zien wanneer ik pyrolyse van de oven gedaan heb en wanneer het bubbelbad opgestart? :unsure:

GrrizDg.jpg
 
Aangezien dit toch maar zo'n Intex geval was.. naar de toekomst toe: energiezuinigere modellen?

Bestaan er geen jacuzzi's met ingebouwde warmtepomp? Deze Intex stookt quasi volcontinue 2KW, ik zou dan denken dat ééntje met warmptepomp en een COP van 4,5 of 5 daar een serieuze besparing op kan betekenen.
 
Elke jacuzzi kan gekoppeld worden aan een zwembadwarmtepomp, zolang ge rekening houd met de minimumdebieten.
Ingebouwd heb ik het nog niet gezien, dus het moet eigenlijk sowieso extern. Dat is ook de reden dat het weinig gebeurt, je moet dan het leidingwerk van je jacuzzi aanpassen en daar zijn ze niet altijd happig op

 
En idd, dien Intex zuipen echt dat het niet schoon is. Voornamelijk omdat ze zeer snel warmte verliezen.
 
Een spa is standaard uitgerust met een heaterelement van pakweg 3kW. Daarmee verwarm je 1 tot 2 graden per uur bij gesloten cover. Bij koud weer en gebruik van de spa merk je al dat de heater moeite heeft de temperatuur te behouden. Ik weet niet of een warmtepomp dat kan trekken omdat verwarmen sowieso trager gaat.

Laat je dus goed inlichten.

Goede isolatie doet volgens mij meer.
 
Een warmtepomp doet dat met 2 vingers in de neus, de lichtste modellen leveren al snel 7kW.
het grote nadeel is dat dat vrijstaande units zijn die makkelijk 50db produceren. Echt heel relax is dat niet
 
Geen plek voor een echte jacuzzi dus ook maar zo'n opblazer gekocht, voor wat het maar kost (365 inclusief levering)
Is nog een model zonder "freeze shield" dus ik weet niet goed of ik deze binnenkort al zal kunnen zetten of niet. De pomp zou zichzelf na 72 uur uitschakelen dus tis misschien gewoon kwestie van om de 1-2 dagen eens te checken. Ook geen idee hoe laag je die kan zetten van temperatuur.

Dat het verbruik in verhouding hoger ligt dan een echte jacuzzi weet ik, maar moet iets doen met die zonnepanelen energie zolang alles nog terugdraait...

Indien dit hier enkel over echte jacuzzi's/spa's gaat delete ik dit wel :D
 
Geen plek voor een echte jacuzzi dus ook maar zo'n opblazer gekocht, voor wat het maar kost (365 inclusief levering)
Is nog een model zonder "freeze shield" dus ik weet niet goed of ik deze binnenkort al zal kunnen zetten of niet. De pomp zou zichzelf na 72 uur uitschakelen dus tis misschien gewoon kwestie van om de 1-2 dagen eens te checken. Ook geen idee hoe laag je die kan zetten van temperatuur.

Dat het verbruik in verhouding hoger ligt dan een echte jacuzzi weet ik, maar moet iets doen met die zonnepanelen energie zolang alles nog terugdraait...

Indien dit hier enkel over echte jacuzzi's/spa's gaat delete ik dit wel :D
Opgepast want voor ge het weet staan de moraalridders met brandende fakkels en rieken aan uw voordeur...
 
Opgepast want voor ge het weet staan de moraalridders met brandende fakkels en rieken aan uw voordeur...
Heb iets gemist blijkbaar in dit topic? Of ergens anders?

Als de overheid me naait door 3 weken na mijn keuring alles op te blazen, dan ga ik wel zorgen dat ik overdag genoeg gebruik. En fluvius komt niet binnen voor begin 2025
 
In het zonnepanelen topic hebt ge het kampje met de have-nots (die vinden iedereen met zonnepanelen klootzakken waar zij voor betalen) en de eco-chic rijkaards (die installaties van bijna 10kW leggen om hun elektrische wagen mee op te laden en het "hun niet moeten aantrekken" dat de stroomfactuur een beetje duurder wordt). Beiden vinden het allemaal prachtig dat heel Vlaanderen wordt genaaid en dat mensen die zoals u denken onder de guillotine moeten.
Zelfs zonnepanelen met een airco combineren is al de schande voorbij, want een airco is helemaal niet ecologisch en ge moet maar duurder bouwen of een raam open zetten.

Dat uw energieleverancier uw stroom inkoopt aan 4-5ct, over het laagspanningsnet transporteert naar een van uw buren en hem daar verkoopt aan het tarief alsof hij van Doel over het hoogspanning en middenspanningsnet tot daar gebracht zijn... ja das allemaal maar normaal.

Soit, ik volg u volledig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Secj
Dagen zoals vandaag zijn wel heerlijk in een spa. Geen wind, veel zon, niet te koud om eruit te stappen en niet te warm zodat de spa je kan verwarmen. Flesje champagne, zalig genieten in de zon. Corona tijdelijk vergeten.

Als je geen moraalridder bent zoals desolation zegt is dat toch een aanrader.
 
Zijn er hier nog veel mensen met een opblazer? Denk dat hij midden volgende week geleverd wordt maar ik vrees dat het te vroeg is om al te zetten. Kwestie dat er nog altijd kans op nachtvorst is :(
 
Terug
Bovenaan