Jacuzzi (spa/whirpool/bubbelbad) in de tuin - kosten

Huge bump, maar gezien mogelijke droogte tekorten spreken ze alweer van verbod op zwembaden en dergelijke.

Ik vraag me af of een jacuzzi (opblaasbaar in mijn geval) gevuld kan worden met regenwater?
Zal nog moeilijker zijn om het water ok te krijgen zeker? En hoe kunnen ze controleren of je dit met stads of regenwater vult?
Het kan zeker: https://www.golantec.be/Zwembad opvullen met regenwater.html
Inderdaad de zuurtegraad corrigeren, en omdat het zacht water is een (zuur-base) buffer aanleggen door eigenlijk er gewoon bakpoeder (natriumbicarbionaat) erin te kappen.

Vraag me wel af hoe en wat ze juist gaan controleren en verbieden, vorige keren was dat toch ook gewoon een soep?
Ze zouden beter eens deftig werk maken van betere waterbuffering doorheen Vlaanderen in plaats van te bakkeleien over zonnepaneelsubsidies.
 
Heeft er iemand ervaring met een houten hot tub? Blijkbaar kan je die ook kopen met filtersysteem en jets zodat het eigenlijk een jacuzzi is, maar dan eentje die je warm stookt met hout.
Vorig jaar eens in een b&b verbleven met zo'n hot tub. Dat is niet normaal hoeveel hout daar in gaat eer het water ook maar een beetje warm is (de nachten waren toen wel nog bitter koud, maar toch). En dat wil zeggen dat je gedurende een aantal uren elk kwartier, twintig minuten er naar toe moet om hout op te leggen.
 
Deze even terug boven halen.

Een kennis van ons doet haar jacuzzi weg. Lees: gratis en voor niks

Ding is van 2012 of 2013, maar het verwarmingselement zou stuk zijn en een 250€ kosten om te repareren. Is dit een normale kost/vervanging na 10jaar?

Zou dit nog te verantwoorden zijn? De huidige modellen zullen waarschijnlijk wel zuiniger zijn, maar kosten ook 7 a 8k of meer
 
Welk type verwarmingselement en welk merk en type jacuzzi?

Haal de jacuzzi ook eens open en controleer het binnenwerk.
Zijn de leidingen nog goed? Kan je eenvoudig elementen vervangen zonder te moeten breken of snijden? Lukt het om de pompen te vervangen zonder de jacuzzi leeg te moeten halen? Is de isolatie nog goed? Kan je naisoleren? Hoe goed kan je nog vervangstukken vinden voor pompen en elektro?
 
Deze even terug boven halen.

Een kennis van ons doet haar jacuzzi weg. Lees: gratis en voor niks

Ding is van 2012 of 2013, maar het verwarmingselement zou stuk zijn en een 250€ kosten om te repareren. Is dit een normale kost/vervanging na 10jaar?

Zou dit nog te verantwoorden zijn? De huidige modellen zullen waarschijnlijk wel zuiniger zijn, maar kosten ook 7 a 8k of meer
Het is niet aangeraden een 2dehands jacuzzi te kopen, zeker eentje die er al een paar jaar staat.
Na al die jaren zijn al die interne leidingen wat harder geworden en hebben ze zich op hun plaats "gezet".
Als je die dan weer wil optillen/verplaatsen dan zal zal je zeer vaak haarscheurtjes maken op de koppelingen met een waterlek tot gevolg.
En dat vaak op zeer moeilijk bereikbare plaatsen.
Ook het vinden van reservestukken voor een 10-11 jaar oude jacuzzi zal geen senicure zijn tenzij van een groot bekend merk.

Ik ga binnenkort een hotspring propel plaatsen btw.
 
Terug
Bovenaan