Inventaris tool/programma

Sancho

Member
Beste forumleden

Voor een grote school ben ik op zoek naar een programma of tool om via een plugin, netwerk of simpelweg een usb'tje de gegevens meerdere toestellen te kunnen registreren in een overzichtelijk platform. (naam toestel, specs, locatie, etc)

Dit idealiter runt via een lokale nas bv.

Hiervoor werd GLPI gebruikt maar niet onderhouden dus we zouden vers willen beginnen.

Heeft er iemand een aanrader of wat tips om dit te verwezenlijken?

Alvast bedankt!
 
Wij gebruiken de Zoho Manage Engine producten servicedesk + Endpoint-Central
Inventariseert, je kan de schermen overnemen, software installs & windows updates pushen.


Bestaat in lokale versie en cloud.
itt vergelijkbare software kwamen ze een pak goedkoper uit. (er is een free edition tot 25 assets, maar ik vermoed dat een grote school er inmiddels wel meer als 25 heeft)
 
Wij gebruiken de Zoho Manage Engine producten servicedesk + Endpoint-Central
Inventariseert, je kan de schermen overnemen, software installs & windows updates pushen.


Bestaat in lokale versie en cloud.
itt vergelijkbare software kwamen ze een pak goedkoper uit. (er is een free edition tot 25 assets, maar ik vermoed dat een grote school er inmiddels wel meer als 25 heeft)
Hehe inderdaad, we zitten met ongeveer 500+ toestellen.
Bedankt ik bekijk het eens!
 
Wij gebruiken Lansweeper (is niet gratis) en deze scant automatisch je netwerk. We gebruiken ook intensief de service desk module en de KB module. Kan ook gebruikt worden om software/scrips uit te pushen maar hier gebruiken wij PDQ Deploy voor.

Snipe-IT is gratis maar is manuele input zoals ik begrepen heb. Blijkbaar vrij populair in scholen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan