Interview met de geschiedenis: Het Belgisch koningshuis

ilgonwe

Well-known member
Arnout Hauben mag alle Belgische koningen interviewen. Iedere aflevering ontmoet hij een koning die zich op een cruciaal moment in zijn koningschap bevindt.

Aangezien er een bepaalde interpretatie aan de geschiedenis wordt gegeven denk ik dat er plaats is voor een discussiethread! Te veel overacting, bruskeringen van de geschiedenis of aimabele representaties, wat denken jullie?
 
De eerste aflevering staat al online. Die Leopold-stukjes zijn niet echt denderend. En nog opvallender, dat interview is eigenlijk een kapstok om een heleboel andere details rond Leopold te vertellen. Was dat interview dan nodig? Hauben kan zo goed vertellen zonder reenactments, was mss beter geweest.

Een beetje vreemd is dat de uitzending eindigt waar Leopolds koningschap begint. Hij werd 76 jaar en dat was het.
 
Laatst bewerkt:
Eerste aflevering gekeken en als je de interviews doorspoelt, vond ik het nog wel interessant.
Fictie/flauwe humor verweven met feiten vind ik maar raar...
 
Het zou het tweede seizoen zijn van de eerdere reeks:

Terug on topic: Ik zie dat hier niemand enthousiast is over de interviews. En dan moet het ergste nog komen met Leopold II. Dat kan toch nooit goed komen, ofwel toont die plots berouw maar lijkt dat artificieel ofwel wuift die alles weg maar ook daar zijn gewoon woorden in zijn mond gelegd. Hij is ook maar een mens, is dat de opzet?
 
Vond het allemaal nogal wat rommelig en ook niet erg interessant. Eigenlijk werd vooral het privéleven van Leopold I uiteengezet en en minder zijn tijd als koning van België. Die Charlotte had toch totaal niks te maken met ons land?

Leopold II, tja, ben ik nog wel benieuwd naar. Hopelijk niet te veel commotie en bekladden van standbeelden enzo.
 
Vond het allemaal nogal wat rommelig en ook niet erg interessant. Eigenlijk werd vooral het privéleven van Leopold I uiteengezet en en minder zijn tijd als koning van België. Die Charlotte had toch totaal niks te maken met ons land?

Leopold II, tja, ben ik nog wel benieuwd naar. Hopelijk niet te veel commotie en bekladden van standbeelden enzo.

Als er nou een iemand is wiens standbeelden niet genoeg beklad kunnen worden, dan is het Leopold 2 wel.

Ik ben zwaar benieuwd of ze gaan proberen die iets van waardigheid te geven, want het was het een walgelijk monster. Zouden ze zijn pedofiele kant en seksreizen naar Engeland waar hij steeds jongere meisjes naar zijn boot liet brengen in de kijker zetten? 😅

Nu weet ik wel...andere tijden. Dat hij een affaire had met meisjes van 16 en 17 is algemeen geweten, en daar werd toen nauwelijks acht op geslagen. Een lopende rekening hebben bij een Londens bordeel en meisjes van 12 of jonger laten leveren, was echter toen al iets dat niet door de beugel kon en een publiek geheim.

O, en gaan ze het feit dat hij geen Nederlands kon belichten, omdat het de taal van het gewone gepeupel was, het kleine volk, en hij het dus onwaardig vond om het te leren?

Ik vraag me dus af wat ze er van gaan maken, want eigenlijk is er meer dan genoeg om die een uur van zijn sokkel te schoppen.
 
Laatst bewerkt:
Arnout vind ik nu niet meteen iemand om dit te presenteren. Die verwondering is die oprecht of gespeeld? Best bijzonder.

Benieuwd naar de aflevering over Leopold 2, ondanks alle negatieve zaken rond zijn persoon een visionair.
 
Ik vind de interviews van een ongelofelijke cringe, vooral Arnout zelf is echt vreselijk. Steengoede programmamaker, maar hier is hij echt niet voor gemaakt.
Gisteren weer van dat, die " interviews" met Albert 1 en zijn madam....
Blijkbaar ook de nodige historische fouten wat dit programma met voorsprong het slechtste maakt van alle programma's die Arnout en zijn bende reeds maakten.
 
Laatst bewerkt:
Ja, het is echt ni goed eh, ik denk niet dat ik de volgende afleveringen nog ga bekijken.
zoveel bagger op tv de laatste jaren(n)

als het dan toch niet historisch correct was hadden ze het gerust wat kunnen dramatiseren, want het was heel saai!
 
Er wordt daar eigenlijk amper tot geen tijd besteed aan de stamboom van de koninklijke familie. Dit programma slaat echt nergens op, als het al enigszins de bedoeling was om de interesse en liefde voor het koningshuis en het Belgisch gevoel wat aan te wakkeren dan slaan ze met dergelijk programma de bal toch serieus mis.
 
Nu het een tijd bezig is moet ik ook concluderen dat het tijdverspilling is. Er is weinig goeds aan of als er iets interessant is, komt daar een acteur ten tonele om een pompeus interview te geven. Er zijn kleine anekdotes te vernemen, maar het weet het grote plaatje te missen.

Het lijkt ook niet echt iets los te weken om meer te weten over het koningshuis. Hauben loopt eerder met de aandacht weg, daar slaat het ook de bal mis.
 
Terug
Bovenaan