Intercontinentale reizen in Coronatijden

Phuket spreekt me niet echt aan. We gaan sowieso in Maart en het minste gezever is Mexico, maar dat is echt als er geen enkele andere opties zijn. En onze voorkeur gaat nog altijd naar Azie.

Ge zijt wel gescheten ja indien je positief test :)

Ja daarom, ik pak da risico niet. En ja maart is ook net tegen 't heetst daar 😅
Mexico gaan er veel nu ja, is zo goed als (?) zonder maatregelen dacht ik.
 
Alle wij hebben dan geboekt, wij gaan naar mexico :coolbrows:

Stonden ook nog op de short list:
Bali, warm up vacation was zelfs geen probleem, ff in quarantaine voor de vakantie ontstrest te starten. Maar je moét daarboven ook nog is een visum van €250 nemen ; alles opgeteld was dat te veel budget voor 2 weken vakantie.

Cambodja, maar daar lag de nadruk in ons gevoel te hard op cultuur en beleving, en minder op ontspanning? niet een van mijn topbestemmingen in asie.
 
Voor Thailand sinds gisteren blijkbaar niet meer nodig om in quarantaine te gaan bij een besmetting indien asymptomatisch.
(bron: https://www.aainsure.net/nl-travel-to-thailand-covid-insurance.html) Vind voorlopig wel geen andere bron dus geen idee hoe serieus ik dit moet nemen ?
Ons eerste hotel is ondertussen geboekt in Bangkok (SHA+). Heel simpel, ze bieden pakketten aan met testcodes voor dag 1 en optioneel dag 5, samen met luchthaven transfer. Testcode voor dag 1 was 2200 Baht per persoon. Wij zullen 2 dagen in BKK blijven voor wat te acclimatiseren en te wachten op de uitslag, dan dag 3 vertrekken we naar Koh Phangan. Daar ook kamer met testcode in 1 pakket gekocht. De rest boeken we wel ter plaatse.

Uiteindelijk een 180€ extra kwijt per persoon voor de 2 testcodes en verplichte verzekering met dekking voor covid, maar bon, de superlage prijzen die ze nu vragen voor een kamer maken veel goed.

+ we kunnen in business vliegen voor 225€ de man enkel :D (met Swiss Airlines via Zurich)
 
Laatst bewerkt:
Alle wij hebben dan geboekt, wij gaan naar mexico :coolbrows:

Stonden ook nog op de short list:
Bali, warm up vacation was zelfs geen probleem, ff in quarantaine voor de vakantie ontstrest te starten. Maar je moét daarboven ook nog is een visum van €250 nemen ; alles opgeteld was dat te veel budget voor 2 weken vakantie.

Cambodja, maar daar lag de nadruk in ons gevoel te hard op cultuur en beleving, en minder op ontspanning? niet een van mijn topbestemmingen in asie.
Je kan ook in Cambodja een relax vakantie doen hoor. De grotere plekken zoals SR en PP hebben veel leuke bars. Sihanoukville is een zalige badstad.
Belachelijk goedkope verblijven ook. Ik had in SR een hotelkamer van 90m2 met bubbelbad voor amper 35€/nacht.
 
Je kan ook in Cambodja een relax vakantie doen hoor. De grotere plekken zoals SR en PP hebben veel leuke bars. Sihanoukville is een zalige badstad.
Belachelijk goedkope verblijven ook. Ik had in SR een hotelkamer van 90m2 met bubbelbad voor amper 35€/nacht.
ik neem het mee voor het najaar!
 
Het is nu wel niet intercontinentaal, maar als je naar Spanje wil vliegen, moet je dan buiten je EU-Covid certificaat -via de Corona Safe app- sowieso een negatieve recente (binnen de 48u voor vertrek afgelegd) test kunnen voortonen, ongeacht je een herstelcerficicaat hebt? We hebben eind januari Corona gehad -ons herstelcertificaat is dus nog recent en geldig-. Of is een recent herstelcertificaat in combinatie met je vaccinatie voldoende?
De info die ik kon vinden is soms voor interpretatie vatbaar en wil zeker zijn dat we niet voor verassingen komen te staan op de luchthaven. :)
 
Vriendin zou normale volgende vrijdag naar Chicago vertrekken met Lufthansa vanop Zaventem. Vorige week woensdag wel positief getest en dus in isolatie tot woensdag. Is een negatieve test en vaccinatiebewijs dan voldoende?

Herstelbewijs op CST kan 12 dagen duren en zou dus te laat komen, maar vermoed dat CST nergens voor nodig is?
 
Vriendin zou normale volgende vrijdag naar Chicago vertrekken met Lufthansa vanop Zaventem. Vorige week woensdag wel positief getest en dus in isolatie tot woensdag. Is een negatieve test en vaccinatiebewijs dan voldoende?

Herstelbewijs op CST kan 12 dagen duren en zou dus te laat komen, maar vermoed dat CST nergens voor nodig is?
Klopt helemaal, negatieve test én vaccinatiebewijs. CST verder nergens voor nodig.

Kleine tip: doe een test bij de apotheek (antigeen), die zijn sneller terug negatief na een besmetting. PCR is zeer gevoelig en kan langere tijd een ‘oude’ besmetting detecteren.
 
Zit opt moment in Thailand. Regels zijn ondertussen weer wat versoepeld. PCR test nodig voor vertrek en op dag 1 bij aankomst. Na 4u hadden we het resultaat al en mochten we van de kamer. Nu enkel nog zelftest nodig op dag 5 maar geen haan die daar naar kraait. Op binnenlandse vluchten vragen ze ofwel de negatieve test ofwel een vaccinatiebewijs. 2x vaccinatie is voldoende.

Wel lekker rustig. In Bangkok zelf zijn heel wat zaken nog gesloten. Soi Ram Buttri wat anders enorm leeft komt nu weer wat op gang. Koh san Road ook veeeeeel rustiger maar wel helemaal open. Ook int stad was het enorm rustig.

Nu op Koh phangan en ook hier 1/10 van de normale bezetting lijkt me.

yhcyo2F_d.webp


Zitten hier ook zo een 7.000 Russen vast en kunnen praktisch niks meer door de ingestorte roebel en terugtrekking door VISA/Mastercard. Erg, ze kunnen zelfs geen vlucht naar huis nemen wegens maatschappijen die niet meer vliegen. Ze worden nu opgevangen door de Thai zelf die hun voorzien van onderdak en eten.
 
Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: 515
Ik zit ook in Bangkok. Wat een papierwinkel toch he. Ik verbaas me altijd hoe gek ze hier zijn op formuliertjes.

Naar mijn mening is er in Bangkok veel open, meer dan in November.
 
Ik zit ook in Bangkok. Wat een papierwinkel toch he. Ik verbaas me altijd hoe gek ze hier zijn op formuliertjes.

Naar mijn mening is er in Bangkok veel open, meer dan in November.
Op de luchthaven hadden ze echt alles nodig ja, ook al had je een Thai pass, toch moest je je hotelbooking, bewijs PCR test, verzekeringdocumenten etc laten zien.
 
Op de luchthaven hadden ze echt alles nodig ja, ook al had je een Thai pass, toch moest je je hotelbooking, bewijs PCR test, verzekeringdocumenten etc laten zien.
Jep :) maar uitleg wat je met die day 5 atk test moet doen, maakt niet uit zolang je maar ergens tekent dat je er 1 hebt. Daarom hou ik van thailand.
 
Terug
Bovenaan