Impact geopolitieke conflicten op beurs

Trump moet gewoon lieve woordjes spreken en de raketten door Israël laten afvuren.

Of gewoon vrede prediken om de markten te sussen en gewoon verder bombarderen.

Of hij is wel degelijk een coup aan het plannen en is nu aan het praten met iemand die de boel zal overnemen.

Trump moet gewoon lieve woordjes spreken en de raketten door Israël laten afvuren.

Of gewoon vrede prediken om de markten te sussen en gewoon verder bombarderen.

Of hij is wel degelijk een coup aan het plannen en is nu aan het praten met iemand die de boel zal overnemen.
Iran is Venezuela niet. 🙂

Iran is Venezuela niet. 🙂
Types alla Delcy die de baas graag een mes in de rug steken om zelf machtiger te worden zitten overal.

Door het zoontje van de Khamenei als opvolger te kiezen, die redelijk jong is, zijn er veel die de kans om khamenei/baas te worden zien voorbijgaan voor goed.

Als er dan toch een kans opduikt door samen te werken met Trump....

Types alla Delcy die de baas graag een mes in de rug steken om zelf machtiger te worden zitten overal.

Door het zoontje van de Khamenei als opvolger te kiezen, die redelijk jong is, zijn er veel die de kans om khamenei/baas te worden zien voorbijgaan voor goed.

Als er dan toch een kans opduikt door samen te werken met Trump....
Religieuze fundamentalisten doen daar niet aan mee. En die verkopen zichzelf al zeker niet aan de VS of Israël.

De enige bron is weeral Trump, terwijl insiders ondertussen zeggen dat het gewoon was om de markten te kalmeren en tijd te kopen. Onderhandelaars voor Iran zijn trouwens dezelfde twee debiele clowns die met Rusland moeten praten.

Edit: Ga straks op die van u in detail reageren, @cege , aan het trainen nu en op een deadline. 🙂

Laatst bewerkt:
De pausen deden niet liever dan mekaar uitmoorden. 🙉
Dit zijn geen pausen, en ze hebben er na de eerste bombardementen vorig jaar wel voor gezorgd dat alles waterdicht is. Een regime dat meer dan 30.000 van zijn eigen burgers afslacht en niemand in heel dat apparaat die van kant wisselt, dat zegt alles. En de grote verenigende factor blijft gewoon de VS en Israël.

En denk jij dat die oorlog tot in de eeuwigheid gaat duren?

Eens alles opnieuw normaliseert (wat op een gegeven moment zal gebeuren) dan wordt dubai opnieuw de favoriete plek van al wie geld heeft

Zolang het Iraans regime niet omver geworpen is en er geen uitzicht is op een sterk anders gedragende regime, dan zit Dubai nog altijd in de splashzone. Want dit kan wel een tweejarige cyclus worden. Om de twee jaar

Ik kan mij best voorstellen dat veel financiële instellingen een tijd wachten om te investeren in Dubai. Op zijn minst post-Trump want voor hetzelfde geld is het weer chaos veroorzaken in 2028 paar maand voor de verkiezingen.

Hoeveel bedrijven zijn er nu nog van plan om snel terug te keren daarnaartoe/uitbreiden zeker zolang dat er nog een ayatollah aan de macht zit in Iran die 10.000 drones per maand kan produceren.

Heel die account leest als één grote AI slop. Diarree van woorden. Elke 30 min een nieuw, lang uitschreven, BREAKING verhaal. Unfollow asap.
Ik volg die voor alle duidelijkheid zelfs niet 😅 maar wat in die specifieke tweet staat, klopt volgens mij wel gewoon.

En de AI algoritmes zijn uiteraard achterlijk want puur text-processing. Maar er zijn nog altijd humans involved als zowel koper of verkoper. Het is een illusie te denken dat de AI long-term een koers zet die niet in overeenstemming is met de realiteit. De singularity is nog veraf. Het is niet alsof we allemaal samen van op afstand naar de AI kijken die met elkaar (?) tradet.

Er is maandag of dinsdag of woensdag of donderdag of vrijdag een nabeurs moment. Waarom zou in het grote schema der geldschepperij op vrijdagavond moeten gebeuren ?
Hieruit leid ik dan af dan dat de beurs in een door AI gecreëerde bubbel zit, en dat er binnenkort een grote crash zit aan te komen (zoals de COVID-crash), als de Iran situatie niet snel opgelost geraakt.

Ondanks de geopolitieke situatie zijn de indexen nog niet veel gezakt: IWDA staat nog altijd op 110 en de S&P500 op 6600 bijna, wat maar enkele procenten onder hun all-time-high zit. Dat reflecteert toch de situatie in de economie niet meer? De Bel20 is wel zo'n 11-12% naar beneden getuimeld, na een rally (maar nog steeds op het niveau van 3 maanden geleden).

Als ik voor mezelf inschat denk ik dat het eerste nog veel slechter gaat worden in Iran:
  • Voorstel vrede VS en Iran véél te ver uit elkaar
  • Eigenlijk ook geen direct contact
  • Trump wisselt nog meer dan anders, gekoppeld aan het feit dat er volk onderweg is = tijd aan het rekken om aan te vallen
  • Iran gaat, met wat er nog rest, reageren
Minstens nog aantal weken echt militaire acties waar energie een centrale rol gaat spelen

Besluit: meer olie kopen want die gaat naar 150 dollar binnen de maand

Als ik voor mezelf inschat denk ik dat het eerste nog veel slechter gaat worden in Iran:
  • Voorstel vrede VS en Iran véél te ver uit elkaar
  • Eigenlijk ook geen direct contact
  • Trump wisselt nog meer dan anders, gekoppeld aan het feit dat er volk onderweg is = tijd aan het rekken om aan te vallen
  • Iran gaat, met wat er nog rest, reageren
Minstens nog aantal weken echt militaire acties waar energie een centrale rol gaat spelen

Besluit: meer olie kopen want die gaat naar 150 dollar binnen de maand
Zelf begin ik olie nu juist af te bouwen.

Terug
Bovenaan