iMac (Retina 5K, 27-inch, 2017)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delark

New member
iTrader: 100% (5/5)
Ik overweeg mijn iMac in te ruilen voor een kleiner model, gezien op mijn nieuw bureau iets minder plek is. Géén idee wat die dingen momenteel waard zijn. Op 2dehands lopen de prijzen redelijk uiteen.

  • Er is géén schade, ziet er uit zoals nieuw.
  • Momenteel boot ik de iMac vanaf een externe SSD ipv de interne FD
  • Vorig jaar het geheugen wat omhoog gekrikt naar 40 GB DDR4
  • Met toetsenbord & magic mouse

Specs:
iMac (Retina 5K, 27-inch, 2017)
Processor
3,5 GHz Quad-Core Intel Core i5
Memory 40 GB 2400 MHz DDR4
Storage 1TB Fusion Drive
Graphics Radeon Pro 575 4 GB
 
Is ne moeilijke altijd tegenwoordig.
Het zal vermoedelijk niet zo lang meer duren alvorens de Apple silicon iMacs met groter scherm eraan komen.

Er beginnen al 2015 modellen (de eerste met retina 5k schermen) te verschijnen aan 700-750€.
Op 2de hands staan er een paar heel recent aan 800€, dan weet je dat het al héél lastig wordt om dat bedrag te halen.
Zelfs bij de refurbishers zakken ze ruim onder de 1000€ met garantie erop...

Ik denk eerlijk gezegd dat 1000€ privé voor het op één na laagste spec toestel van de mid 2017 serie al héél mooi zou zijn.
Er staat een 2017 top spec (i7, 2Tb SSD en pro 580/8Gb gpu, toch stevig wat sneller en veel duurder toen hij nieuw was) aan een vraagprijs van1500, met huidig hoogste bod 900€.

Probeer wat hoger misschien, maar aarzel niet voldoende snel te zakken bij gebrek aan interesse, of het gaat binnenkort zo laag zakken dat je hem gewoon gaat willen bijhouden aan de prijs dat je er dan gaat van kunnen maken.

Ik heb dat voor met een redelijk recente Intel MacBook, bedrag dat ik er nu kan van maken is zo gekelderd sinds de Apple silicon MacBooks er zijn, dat ik hem liever bijhoudt, of weggeef aan een student(e) in de familie/vriendenkring...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan